Stad Leuven

Restauratie tiendenschuur, stal en melkhuisje



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Stad Leuven
Postadres :  Professor Van Overstraetenplein 1 , BE - 3000   Leuven
Contactpersoon:   Mevrouw Annelies Vercruysse
Tel:   +32 16272506
Fax:   +32 16272955
E-mail:   annelies.vercruysse@leuven.be
Internetadres(sen):   www.leuven.be  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Restauratie tiendenschuur, stal en melkhuisje  
Referentienummer:   DFB_sg16.035_568.1
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45454100
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE242
Voornaamste plaats van uitvoering:   Abdij van Park
II.2.4. Beschrijving
Het hoevecomplex is een waardevol ensemble dat integraal deel uit maakt van de beschermde site van Abdij van Park. Het staat georiënteerd met de langse voorgevel op het neerhof. De drie gebouwen werden tegen elkaar aan gebouwd in verschillende fasen en lezen als één groot gebouw. De Tiendenschuur, gebouwd in 1663, werd tegen de stal gebouwd die dateert uit 1633. Aan het einde van de 18de eeuw werd het melkhuisje toegevoegd aan de westzijde van de stal.   De werken omvatten de restauratie van het hoevecomplex waarbij het melkhuisje wordt ingericht tot kaasmakerij en leslokalen, de voormalige stal wordt terug in gebruik genomen als stalling, functionele ruimtes en leslokalen op de verdieping, de schuur blijft een open polyvalente ruimte met de inrichting van een winkel. Een nieuwe losstaande buitenstal wordt gebouwd achteraan de hoeve. Tevens zijn beperkte omgevingswerken voorzien. De technieken worden volledig vernieuwd en maken integraal deel uit van deze aanbesteding.  
II.2.5. Gunningscriteria
Prijs
II.2.7. Looptijd
450   dag(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Een verklaring op erewoord dat de inschrijver:- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude, terroristische misdrijven, witwassen van geld, kinderarbeid en andere vormen van mensenhandel, tewerkstellen van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen;- voldoet aan zijn verplichtingen tot betaling van belastingen en sociale zekerheidsbijdragen;- voldoet aan zijn verplichtingen op het vlak van het milieu-, sociaal- en arbeidsrecht;- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt, een gerechtelijke organisatie ondergaat of geen aangifte van zijn faillissement heeft gedaan of voor hem een procedure van vereffening of gerechtelijke organisatie aanhangig is, of een soortgelijke procedure in andere nationale reglementeringen;- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan, waardoor zijn integriteit in twijfel kan worden getrokken;- geen handelingen heeft gesteld, geen overeenkomsten heeft gesloten, geen afspraken heeft gemaakt die gericht zijn op vervalsing van de mededinging;- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- Louter door het indienen van een offerte verklaart de inschrijver de nodige financiële draagkracht te bezitten voor het kunnen uitvoeren van deze overheidsopdracht.- Er wordt gevraagd om het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's toe te voegen.
Eventuele minimumeisen:
De inschrijver moet het bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's toevoegen aan zijn offerte.
Deze verzekering dient geldig te zijn tijdens de uitvoeringsperiode en de dekking van enige aansprakelijkheid van de opdrachtnemer blijft doorlopen na de uitvoering van de opdracht.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
BETREFFENDE DE ARCHITECTUUR- EN RESTAURATIEWERKEN:1. Opgave van studie- en beroepskwalificatiesDe inschrijver moet over voldoende bekwaam personeel beschikken om de opdracht naar behoren te kunnen uitvoeren. Hiertoe legt de inschrijver volgende documenten voor:- overzichtslijst van de verschillende disciplines van het eigen personeel. Per specialisatie dient de meestergast min. 5 jaar ervaring te hebben en Nederlandstalig te zijn. De overzichtslijst omvatminimaal personeel voor:- Restauratie metselwerk in baksteen en natuursteen- Houtherstel- Schrijnwerk- overzichtslijst van de verschillende disciplines uitgevoerd door onderaannemers. Van de onderaannemers worden de beroepskwalificaties voorgelegd. Een minimum van 8 jaar ervaring is eenvereiste.- Gepolierde- en zichtbeton- opgave van de projectverantwoordelijke en de werfverantwoordelijke, aangesteld door en werkzaam bij de hoofdaannemer. Beide dienen min. 5 jaar ervaring te hebben en moeten Nederlandstalig zijn.Relevante beroepskwalificaties zijn voor te leggen. Kort overzicht van 3 relevante werven met bij te voegen tevredenheidsattest.2. Opgave van onderaannemers en 50% regelDe inschrijver voegt bij zijn offerte een opgave van de onderdelen van de opdracht die hij door een onderaannemer zal laten uitvoeren. Uit deze opgave dient te blijken dat de aannemer minstens 50% van de restauratiewerken, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren. Bij onduidelijkheid wordt dit gestaafd op basis van de ingediende offerte, waarin aangeduid wordt welke delen door eigen personeel en welke delen door een onderaannemer worden uitgevoerd.De inschrijver houdt er rekening mee dat wanneer tijdens de uitvoering van de opdracht ingevolge duidelijke overmacht alle opgegeven onderaannemers verhinderd zijn, de uitvoerder nieuweonderaannemers dient op te geven die eveneens beantwoorden aan de vermelde selectiecriteria. Het opdrachtgevend bestuur beslist over de aanvaarding van de onderaannemer(s).3. Opgave van gelijkaardige referentiesDe inschrijver of zijn onderaannemer moet over minimum drie referenties beschikken van gelijkaardige restauraties die werden uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaren, met vermelding van:- bedrag van de werken- aard van de werken- uitvoeringstermijn- opgave van welke delen met eigen personeel werden uitgevoerd en voor welke delen beroep werd gedaan op onderaannemers- opgave van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren- ondertekend attest van tevredenheid met vermelding van bedrag, aard, uitvoeringstermijnen, onderdelen in eigen beheer of in onderaanneming- de referenties dienen volgende werken te bevatten (mag gespreid over verschillende referenties):- betonwerken met wanden in zichtbare houtnerf en geborstelde vloeren- stut- en schoorwerken- houtrestauraties- restauratie van metselwerken en natuursteen- dakwerkenBETREFFENDE DE TECHNISCHE INSTALLATIES:Teneinde de algemene en technische bekwaamheid van de gegadigde uitvoerder na te gaan, moeten bij de inschrijving volgende documenten verplichtend worden toegevoegd:1. Een lijst van alle beduidende en vergelijkbare werken uitgevoerd tijdens de laatste tien jaar. De lijst dient ten minste 5 gelijkaardige projecten te bevatten. De lijst vermeldt opdrachtgever, beknopte omschrijving van de aard der werken (max. 3 regels), plaats van uitvoering, aannemingssom en datum van oplevering.2. Relevant referentieproject:a. beschrijving van een gelijkaardig project (onder gelijkaardig project wordt verstaan: renovatie van een een historisch gebouw (beschermd als monument), met een vergelijkbaar concept enmoeilijkheidsgraad. Minstens te vermelden: adres, gebouw, omschrijving, datering van het gebouw (.(zie opdrachtdocumenten)

Eventuele minimumeisen:
1. De opgave van studie- en beroepskwalificaties zoals aangegeven.
2. Opgave van onderaannemers en 50% regel zoals aangegeven.
3. Opgave van gelijkaardige referenties zoals aangegeven.
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 7


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-06-05   11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2018-12-02
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2018-06-05
Plaatselijke tijd:   11:00
Adres:   Stad Leuven, Professor Van Overstraetenplein 1 te 3000 Leuven Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een publieke opening van de offertes voorzien


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: Een plaatsbezoek gebeurt met de architect en is enkel mogelijk op volgende data: maandag 7/5 en 14/5 om 13.30u. Deze afspraak is op voorhand te bevestigen bij Architecten Beeck & Hermans bvba (015/20.63.42, eva@architectenbeeckhermans.be).

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 ,  BE - 1040   Brussel (Etterbeek)

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-04-24

Annonces similaires du BDA :