Provincie Limburg

Raamovereenkomst: Technisch onderhoud en herstelling van de HVAC-installaties van de gebouwen van het provinciebestuur Limburg.



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  provincie Limburg
Postadres :  Universiteitslaan 1 , BE - 3500   Hasselt
Contactpersoon:   Mevrouw Nadja Nijs
Tel:   +32 11237955
Fax:   +32 11238111
E-mail:   nadja.nijs@limburg.be
Internetadres(sen):   www.limburg.be  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst: Technisch onderhoud en herstelling van de HVAC-installaties van de gebouwen van het provinciebestuur Limburg.  
Referentienummer:   2017N028754
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  50700000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE221
Voornaamste plaats van uitvoering:   provincie Limburg, Universiteitslaan 1, 3500 Hasselt, 011/23.71.11
II.2.4. Beschrijving
Provincie Limburg wil voor het technisch onderhoud, en de hieraan verbonden herstellingen, van de HVAC-installaties van de gebouwen van het provinciebestuur Limburg overgaan tot het opstellen van een raamovereenkomst.   De raamovereenkomst wordt afgesloten voor de duur van 4 jaar.   Deze raamovereenkomst heeft als doel te voorzien in:   Deel 1: Wettelijke keuringen - uitgevoerd door het eigen personeel van de opdrachtnemer (met de vereiste erkenningen) of erkende keuringsorganismes.   - een jaarlijks nazicht van de stooktoestellen op stookolie en op gasvormige brandstoffen.   - voor de koeltoestellen zal de dienstverlener ervoor zorgen dat de verplichtingen inzake onderhoud en nazicht worden nageleefd.   - de dienstverlener staat in voor een dichtheidsmeting van de gasleidingen.   Deel 2: Preventief onderhoud - onderhoud dat op regelmatige tijdstippen of op basis van de bedrijfsuren dient te gebeuren met als doel:   - het bevorderen van de levensduur van de installaties;   - het voorkomen van gevaarlijke toestanden;   - het voorkomen van storingen en defecten;   - het energieverbruik zo laag mogelijk te houden.   Deel 3: Correctief onderhoud - onderhoud dat uitgevoerd wordt wanneer defecten zich voordoen:   - storingen en defecten herstellen binnen de overeengekomen tijd;   - de prijs voor de wisselstukken wordt bepaald op basis van een verhogingspercentage;   Deel 4: Uitvoeren van werken in het kader van afbraak, vernieuwing en/of uitbreiding van technische installaties tot maximaal EUR 15 000 per deelopdracht:   - per deelopdracht wordt een afzonderlijk dienstbevel gegeven, waarbij aard en omvang van de werken, aanvangsdatum en uitvoeringstermijn worden opgegeven. Een eigen pv van vaststelling voor aanvaarding van de werken van de deelopdracht (deel-oplevering) zal worden opgemaakt, conform de bepalingen van dit bestek;   - op basis van een prijs per uur voor de werkuren;   - de prijs voor de nodige materialen wordt bepaald op basis van een verhogingspercentage.   Het bedrag dat jaarlijks wordt voorzien voor de nodige wisselstukken (coorectief onderhoud en deelopdrachten) wordt vastgelegd op EUR 85 000 excl. btw.   Plaats van uitvoering: Patrimonium provinciebestuur Limburg - Bijlage D   De combinatie van deze interventies heeft als doel:   - het bewerkstelligen van de bedrijfszekerheid;   - het garanderen van een veilige werking;   - Het voorkomen van gevaarlijke situaties;   - Het bevorderen van de levensduur van de technische installaties, d.w.z. er voor zorgen dat de installaties, gezien vanuit economische en/of technische overwegingen, zo lang mogelijk meegaan;   - Het materiaal behoeden voor beschadiging;   - Het voorkomen van storingen en defecten;   - Het herstellen van defecten;   - Het energieverbruik te minimaliseren;   - plaatsen en in dienst stellen van bijkomende HVAC-installaties via deelopdrachten.  
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
*  Plan van aanpak  -  weging:   5
*  Samenstelling en kwalificaties van het team + aantal technici  -  weging:   25
*  Kwaliteitscontrole  -  weging:   5
*  Lijst met werktuigen, materialen en technische uitrusting  -  weging:   5
Prijs  -  weging:   60
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
* Het bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's en burgerlijke aansprakelijkheid met een passend niveau (min. EUR 500 000 per schadegeval voor lichamelijke en materiële schade)* Een passende bankverklaring dient opgesteld te worden overeenkomstig het bijgevoegde model (bijlage 11 van het KB van 18 april 2017).
Eventuele minimumeisen:
* Document verzekeringsmaatschappij
* Passende bankverklaring waaruit een gezonde financiële toestand blijkt.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- De inschrijver levert een lijst met de 5 voornaamste diensten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, met vermelding van bedrag en datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren. Deze diensten worden aangetoond door certificaten die door de bevoegde overheid of instantie zijn opgesteld of goedgekeurd.- De inschrijver dient aan te tonen dat hij op het ogenblik van de datum voor de indiening van de offertes met betrekking tot deze opdracht, ten minste 2 gelijkaardige opdrachten ten bedrage van elk 100.000 EUR/ jaar (excl. BTW) onder contract heeft.- Het personeel dat door de inschrijver ter beschikking wordt gesteld voor de uitvoering van de opdracht beschikt minimaal over volgende kwalificaties: * Certificaat stooktoestellen gevoed met vloeibare brandstof* Certificaat voor toestellen gevoed met gasvormige brandstof : G1, G2 en G3* Cerga kwaliteitslabel* Koeltechnici met certificaat categorie I, categorie II, categorie III en categorie IV* Technici gespecialiseerd in HVAC* VCA certificaat* ISO 9001 certificaat of gelijkwaardige verklaring inzake kwaliteitsbewaking- Wanneer de inschrijver beroep doet op de draagkracht / bekwaamheid van andere entiteiten en die draagkracht / bekwaamheid bepalend is voor zijn selectie, vermeldt de inschrijver in zijn offerte voor welk gedeelte hij een beroep doet op die draagkracht / bekwaamheid en welke andere entiteiten hij voorstelt.

Eventuele minimumeisen:
* Lijst met referenties, gestaafd door ondertekende attesten van goede uitvoering
* Lijst van twee gelijkaardige opdrachten
* Certificaat stooktoestellen vloeibare brandstof
* Certificaat stooktoestellen gasvormige brandstof: G1, G2 en G3
* Cerga kwaliteitslabel
* Certificaat koeltechniek categorie I, II, III en IV
* Certificaat HVAC
* VCA certificaat
* ISO 9001 certificaat
* Eventueel een lijst met onderaannemers
Vereiste erkenning: D16 (Sanitaire installaties en gasverwarmingsinstallaties met individuele toestellen), Klasse 1
D17 (Centrale verwarming, thermische installaties), Klasse 1
D18 (Ventilatie, luchtverwarming en airconditioning), Klasse 1


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-05-22   14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2018-09-19
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2018-05-22
Plaatselijke tijd:   14:00 Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een gesloten opening van de offertes voorzien


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: Om de inhoud van deze opdracht goed te kunnen beoordelen, verplicht het bestuur de dienstverleners een bezoek te brengen aan al de instellingen en zich te vergewissen van de huidige staat van de installaties. Voorafgaand aan elk bezoek zal een afspraak gemaakt worden met de verantwoordelijke van de instelling. Bijlage D vermeldt de adressen van de verschillende instelling en de contacpersoon ter plaatse. De inschrijver dient het attest (bijlage C) correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte. Een onvolledig of niet correct ingevuld attest leidt tot nietigheid van de offerte.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapstraat 33 ,  BE - 1040   Brussel
Tel:   +32 22349611

VI.4.4 Dienst waar inlichtingen over de beroepsprocedures kunnen worden verkregen
Raad van State
Wetenschapstraat 33 ,  BE - 1040   Brussel
Tel:   +32 22349611

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-03-29

Annonces similaires du BDA :