Az Sint-lucas Brugge Vzw

Oproep tot aanvraag tot deelneming - AANKOOP LABORATORIUMAPPARATUUR CHEMIE/IMMUNOCHEMIE INCLUSIEF GEAUTOMATISEERDE PRE- EN POSTANALYTISCHE SYSTEMEN EN RAAMOVEREENKOMST VOOR REAGENTIA EN VERBRUIKSGOEDEREN



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  AZ Sint-Lucas Brugge vzw
Postadres :  Sint-Lucaslaan 29 , BE - 8310   Brugge
Contactpersoon:   Mevrouw Nina Porwolik
Tel:   +32 50365430
Fax:   +32 50365426
E-mail:   Nina.Porwolik@stlucas.be
Internetadres(sen):   www.stlucas.be  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - AANKOOP LABORATORIUMAPPARATUUR CHEMIE/IMMUNOCHEMIE INCLUSIEF GEAUTOMATISEERDE PRE- EN POSTANALYTISCHE SYSTEMEN EN RAAMOVEREENKOMST VOOR REAGENTIA EN VERBRUIKSGOEDEREN  
Referentienummer:   2018/002/npor
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  38432000
II.1.3. Type opdracht :  leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE251
Voornaamste plaats van uitvoering:   AZ Sint-Lucas Brugge vzw, Sint-Lucaslaan 29 te 8310 Brugge
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van deze opdracht betreft het verwerven en de implementatie van Laboratoriumapparatuur voor Chemie/Immunochemie, een geautomatiseerd Pre- en Postanalytisch systeem en de toestelgebonden verbruiksgoederen. De opleiding van de betrokken zorgprofessionals en 24/7 onderhoud en support na de ingebruikname maken eveneens deel uit van deze opdracht   De apparaten en toebehoren verbeteren de kwaliteit van de analysen in het domein van chemie/immunochemie en verhogen de efficiëntie (verbeterde workflow).   De inschrijving houdt een werkende oplossing in -toestellen inclusief toebehoren, accessoires e.d. zodat het eerste gebruik veilig conform de planning kan plaatsvinden- en die mee kan evolueren met toekomstige ontwikkelingen in de markt.   De opdrachtnemer biedt een oplossing op maat volgens de behoefte en de beschikbare ruimte van de aanbestedende overheid. Bouwkundige aanpassingen dienen door de inschrijver omschreven te worden, de uitvoering hiervan wordt voorzien door het AZ Sint-Lucas.   De opdracht bestaat uit 1 perceel en wordt aan 1 leverancier gegund. Dit om de optimale compatibiliteit en werking alsook de service na verkoop van de verschillende systemen voor Preanalyse-Analyse-Postanalyse te waarborgen.   Het contract wordt gesloten voor een periode van 10 jaar met de mogelijkheid tweemaal te verlengen met respectievelijk 2 jaar + 2 jaar. Een mogelijke verlenging zal niet stilzwijgend gebeuren maar wordt expliciet door de aanbestedende overheid meegedeeld. De aanbestedende overheid behoudt zich tijdens de looptijd van het contract de mogelijkheid om -binnen het kader van innovatie- een vervanging van de analytische toestellen met de gekozen inschrijver te onderhandelen.  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
120   maand(en)
Verlenging mogelijk:   JA
Het contract wordt gesloten voor een periode van 10 jaar met de mogelijkheid tweemaal te verlengen met respectievelijk 2 jaar + 2 jaar. Een mogelijke verlenging zal niet stilzwijgend gebeuren maar wordt expliciet door de aanbestedende overheid meegedeeld, dit 30 kalenderdagen voor contracteinde.  


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.* In toepassing van artikel 62 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.* In navolging van art. 63 §2 van het KB van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen attest toe te voegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
* Een passende bankverklaring opgesteld in overeenstemming met het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.* Een verklaring toevoegen betreffende de totale omzet én betreffende de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
*Deze gecumuleerde omzet dient op zijn minst 300.000 euro exclusief BTW te zijn

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De aangeboden apparatuur mag onder geen beding binnen de 2 jaar na voorlopige oplevering 'Out-of-Sale' zijn. De ondertekende verklaring van een gemandateerde wordt toegevoegd.De inschrijver bewijst zijn technische bekwaamheid aan de hand van een lijst die minimum 2 referenties omvat voor leveringen van analytische systemen voor het bepalen van parameters binnen chemie en immunochemie, gecombineerd met geautomatiseerde pre- en postanalyse systemen. De leveringen en installatie dienen gebeurd te zijn in opdracht van een laboratorium voor klinische biologie en verricht gedurende de afgelopen drie jaar te tellen vanaf de publicatiedatum van de opdracht. De leveringen worden aangetoond door attesten van goede uitvoering die de bevoegde autoriteit heeft afgegeven of medeondertekend of, in geval van leveringen voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of bij ontstentenis eenvoudigweg door een verklaring van de inschrijver.De inschrijver dient aan te tonen dat hij over de middelen beschikt/zal beschikken voor een Nederlandstalig support bij de ontwikkeling, implementatie en uitvoering van dit project.

Eventuele minimumeisen:
*Omschrijving van de innovatiestatus van het toestel
*Minimum 2 Belgische referenties met aanduiding van de projectbeschrijving, de periode en de plaats van uitvoering van de installatie
*Alle communicatie in elke fase van de opdracht met de inschrijver moeten in het Nederlands kunnen gevoerd worden. De inschrijver dient hiervoor aan te tonen, hoe hij dit zal organiseren.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
In het geval van raamovereenkomsten - motivering voor een looptijd van meer dan vier jaar:  

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-04-26   08:30
IV.2.3 Geraamde datum van verzending van uitnodigingen tot inschrijving of deelneming aan geselecteerde gegadigden
2018-04-30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   5   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg
KAZERNEVEST 3 ,  BE - 8000   BRUGGE

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-03-26

Annonces similaires du BDA :