Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Stad Aalst
Postadres : Werf 9 , BE - 9300 Aalst
Tel: +32 53779300
E-mail: aanbestedingen@aalst.be
Internetadres(sen): www.aalst.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming : Forum e-notification
Postadres : Wetstraat 51 ,BE -1040 Brussel
Tel: +32 27905200
E-mail: e.proc@publicprocurement.be
Internetadres(sen): https://enot.publicprocurement.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
cluster Facility. Restauratie Sint Martinuskerk fase VI Referentienummer: 16/I-109
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45454100
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE231
Voornaamste plaats van uitvoering: Sint-Martinuskerk Aalst, Priester Daensplein te 9300 Aalst
II.2.4. Beschrijving
cluster Facility. Restauratie Sint Martinuskerk fase VI
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
* Concept: aanpak vande werken/planning/logistiek - weging: 20
Prijs - weging: 80
II.2.7. Looptijd
365 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
* De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. niet van toepassing
Eventuele minimumeisen:
1. niet van toepassing
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De selectie van de uitvoerder(s) voor de restauratiewerkzaamheden inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid en in het bijzonder de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden gebeurt op basis van de volgende selectiecriteria:A. Kwalificatiesa) Studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten an de uitvoerders en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamhedenb) Beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriftenB. Technische beroepsbekwaamheidB1. Een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, §2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en dienstenB2. Een verklaring waaruit blijkt dat de projectleider vande hoofdaannemer een diploma van ingenieur/architect bezit en/of Master in Monumenten- en Landschapszorg en/of Master in Conservatie/Restauratie.Een verklaring waarin gesteld wordt dat de werfleider voltijds op de werf aanwezig zal zijn.B3. Een verklaring waaruit blijkt dat de projectleider ivm de brandglasrestauratie een diploma van Master/Meester in de Glaskunst bezit of evenwaardig en heeft minstens 5 jaar ervaring.C. Referenties specifiek voor dit bestekC1. Opgave van minimaal 3 restauratiewerken over de laatste 10 jaar met in hoofdzaak de restauratie van natuursteen inclusief beeldhouwwerk voor een uitgave per werk van meer dan 750 000 EUR netto aan als monument beschermd kerkelijk Erfgoed1. gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering, af te leveren door de bouwheer2. de werken dienden in hun vooraf vastgestelde termijn te zijn opgeleverd3. deze getuigschriften bevatten:a) het gunningsbedrag van de restauratiewerkzaamhedenb) de eindafrekening van de restauratiec) in het geval de eindafrekening groter is dan 110% van het gunningsbedrag de reden hiervoord) de opgelegde uitvoeringstermijn en de vastgestelde termijn tussen gunning en opleveringe) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht, de nodige attesten van de bouwheer die dit bewijzenf) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s)g) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden, met beknopte fotodocumentatie, ook van specifieke problemen, voor en nah) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamhedenC2. Opgave van minimaal 3 restauratie-uitvoeringen over de laatste 10 jaar van historisch brandglas uit als monument beschermd kerkelijk Erfgoed1. met een uitgave per werk van meer dan 75 000 EUR netto2. gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering, af te leveren door de bouwheerD. LogistiekD1. Een verklaring van de inschrijver dat hij over voldoende stockage of over gegarandeerde leveringsmogelijkheden beschikt betreffende de nodige hoeveelheden natuursteen, in het bijzonder deze van Lediaanse zandsteen en Brusseliaanse kalksteenD2. Een verkaring waaruit blijkt dat de inschrijver over een eigen steenkapperij beschikt: opgave van werktuigen, het materieel en de technische uitrusting waarover de aannemer zal beschikken voor de uitvoering van de steenwerken, met vermelding van het aantal steenhouwers in vast dienstverband etc.E. Bescherming van het vakmanschap (BS 19 januari 2002 zie afdeling II)De verklaring van de inschrijver dat hij volgens BS 19 januari 2002 zie afdeling II artikel 30 §1 a) minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen pers.(zie opdrachtdocumenten)
Eventuele minimumeisen:
Zie hierboven
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 5
D23 (Restauratie door ambachtslieden), voor wat betreft de (onder)aanneming glasramen
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-05-02 09:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2018-12-28
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2018-05-02
Plaatselijke tijd: 09:30
Adres: Administratief Centrum (AC), Werf 9 te 9300 Aalst Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een gesloten opening van de offertes voorzien
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33 , BE - 1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-03-27