Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO)
Postadres : Lange Gasthuisstraat 15 , BE - 2000 Antwerpen
Contactpersoon: Mevrouw Jessica Jacob
Tel: +32 33381629
E-mail: aankoop@so.antwerpen.be
Internetadres(sen): https://so.antwerpen.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst resultaatsgerichte schoonmaak administratieve en technische gebouwen AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen Referentienummer: SO2017_845
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 90900000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
Resultaatsgerichte schoonmaak van administratieve en technische gebouwen binnen het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO). De toegang tot en de uitvoering van deze overheidsopdracht is voorbehouden aan sociale werkplaatsen en aan ondernemers die de maatschappelijke en professionele integratie van gehandicapten of kansarmen tot doel hebben, mits ten minste dertig procent van de werknemers van deze werkplaatsen, ondernemingen gehandicapte of kansarme werknemers zijn (cf. artikel 15 van de wet overheidsopdrachten - Dit artikel is van toepassing voor de inschrijver en eventuele derden in onderaanneming).
Het doel van deze overheidsopdracht is het uitbouwen van een duurzaam samenwerkingsverband met de dienstverlener rond een vooraf afgesproken schoonmaakresultaat. Daarom wordt bij elk schoonmaakprogramma het engagement van de AG SO-werknemers opgenomen om bij te dragen tot een efficiënte samenwerking. De engagementen van de dienstverlener, zoals ge.(zie opdrachtdocumenten)
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: JA
II.2. Beschrijving
Lot 1II.2.1. Benaming
Service- en coördinatiecentrum, Lange Gasthuisstraat 15, 2000 Antwerpen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Admininstratieve en technische gebouwen van het Ag Stedelijk Onderwijs Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
Looptijd: 22 maanden Vermoedelijke begindatum: juli 2018 Vermoedelijke einddatum: april 2020 Indeling looptijd in perioden: - periode 1: juli 2018 - juni 2019 - periode 2: juli 2019 - april 2020 In april/mei 2020 wordt normaliter de verhuisbeweging naar een nieuwe locatie voorzien. De mogelijkheid bestaat echter dat deze deadline nog naar een later moment in 2020 verschuift, afhankelijk van de beschikbaarheid van de nieuwe locatie.Bij het einde van de eerste periode zal de overeenkomst automatisch worden verlengd voor een nieuwe periode van 10 maanden (= periode 2) (*).(*) Tenzij de aanbestedende overheid door een aangetekende brief, op de post besteld, te verzenden aan de dienstverlener, haar inzicht heeft te kennen gegeven de overeenkomst niet te verlengen, mits het respecteren van een vooropzegtermijn van drie maanden. De termijn begint te lopen daags na betekening van de opzegbrief. De dienstverlener is niet gerechtigd op enige schadevergoeding. Indien blijkt dat de nieuwe locatie, waar het service- en coördinatiecentrum van het AG SO normaliter vanaf april/mei 2020 in onder gebracht zal worden, nog niet beschikbaar is en dus de hele verhuisbeweging naar die nieuwe locatie uitgesteld wordt, zal de aanbestedende overheid de overeenkomst nog verder kunnen verlengen. De verlengingen kunnen in dit geval variëren van enkele maanden tot één jaar. De aanbestedende overheid zal in ieder geval vóór het einde van periode 2 schriftelijk aan de dienstverlener één of meerdere verlengingen bevestigen. Indien de schoonmaak op de nieuwe locatie door een externe dienstverlener zal worden uitgevoerd, dan zal deze dienstverlener via een nieuwe overheidsopdracht aangeduid worden.
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
* Plan van aanpak - weging: 40
* Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen - weging: 10
Prijs - weging: 50
II.2.7. Looptijd
22 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 2II.2.1. Benaming
Centrum voor leerlingenbegeleiding, Lange Gasthuisstraat 24, 2000 Antwerpen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Admininstratieve en technische gebouwen van het Ag Stedelijk Onderwijs Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
Schoonmaakdiensten tot 31 december 2018 op locatie: Lange Gasthuisstraat 24 te 2000 Antwerpen Schoonmaakdiensten vanaf 1 januari 2019 op locatie: Everaertstraat 69 te 2060 Antwerpen Looptijd: - vermoedelijke begindatum: juli 2018 - vermoedelijke einddatum: juni 2022 = 48 maanden Indeling looptijd in perioden: - periode 1: juli 2018 - juni 2019 - periode 2: juli 2019 - juni 2020 - periode 3: juli 2020 - juni 2021 - periode 4: juli 2021 - juni 2022 In januari 2019 wordt normaliter de verhuisbeweging naar de nieuwe locatie in de Everaertstraat voorzien. De overeenkomst blijft op deze locatie verder lopen. De uitvoering van de opdracht moet met andere woorden ook hier gegarandeerd worden. Het grondplan/platte grond van de Everaerstraat wordt aan de inschrijvers ter beschikking gesteld voor de opmaak van hun offerte (zie III.2 van het bestek).
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
* Plan van aanpak - weging: 40
* Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen - weging: 10
Prijs - weging: 50
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 3II.2.1. Benaming
Service- en coördinatiecentrum - Technisch onderhoud, Klaproosstraat 51-53, 2610 Wilrijk II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Admininstratieve en technische gebouwen van het Ag Stedelijk Onderwijs Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
Looptijd: - vermoedelijke begindatum: juli 2018 - vermoedelijke einddatum: juni 2022 = 48 maanden Indeling looptijd in perioden: - periode 1: juli 2018 - juni 2019 - periode 2: juli 2019 - juni 2020 - periode 3: juli 2020 - juni 2021 - periode 4: juli 2021 - juni 2022 Bij het einde van iedere periode zal de overeenkomst automatisch worden verlengd voor een nieuwe periode van één jaar, tenzij de aanbestedende overheid door een aangetekende brief, op de post besteld, te verzenden aan de dienstverlener, haar inzicht heeft te kennen gegeven de overeenkomst niet te verlengen, mits het respecteren van een vooropzegtermijn van drie maanden. De termijn begint te lopen daags na betekening van de opzegbrief. De dienstverlener is niet gerechtigd op enige schadevergoeding.
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
* Plan van aanpak - weging: 40
* Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen - weging: 10
Prijs - weging: 50
II.2.7. Looptijd
48 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
Lot 4II.2.1. Benaming
Het Anker, Lamorinièrestraat 227, 2000 Antwerpen II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Admininstratieve en technische gebouwen van het Ag Stedelijk Onderwijs Antwerpen
II.2.4. Beschrijving
Looptijd: 22 maanden Vermoedelijke begindatum: juni 2018 Vermoedelijke einddatum: april 2020 Indeling looptijd in perioden: Periode 1: juli 2018 - juni 2019 Periode 2: juli 2019 - juni 2020 In april/mei 2020 wordt normaliter de verhuisbeweging naar een nieuwe locatie voorzien. De mogelijkheid bestaat echter dat deze deadline nog naar een later moment in 2020 verschuift, afhankelijk van de beschikbaarheid van de nieuwe locatie. Bij het einde van de eerste periode zal de overeenkomst automatisch worden verlengd voor een nieuwe periode van 10 maanden (= periode 2) (*). (*) Tenzij de aanbestedende overheid door een aangetekende brief, op de post besteld, te verzenden aan de dienstverlener, haar inzicht heeft te kennen gegeven de overeenkomst niet te verlengen, mits het respecteren van een vooropzegtermijn van drie maanden. De termijn begint te lopen daags na betekening van de opzegbrief. De dienstverlener is niet gerechtigd op enige schadevergoeding. Indien blijkt dat de nieuwe locatie, waar het service- en coördinatiecentrum van het AG SO normaliter vanaf april/mei 2020 in onder gebracht zal worden, nog niet beschikbaar is en dus de hele verhuisbeweging naar die nieuwe locatie uitgesteld wordt, zal de aanbestedende overheid de overeenkomst nog verder kunnen verlengen. De verlengingen kunnen in dit geval variëren van enkele maanden tot één jaar. De aanbestedende overheid zal in ieder geval vóór het einde van periode 2 schriftelijk aan de dienstverlener één of meerdere verlengingen bevestigen. Indien de schoonmaak op de nieuwe locatie door een externe dienstverlener zal worden uitgevoerd, dan zal deze dienstverlener via een nieuwe overheidsopdracht aangeduid worden.
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
* Plan van aanpak - weging: 40
* Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen - weging: 10
Prijs - weging: 50
II.2.7. Looptijd
22 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet:1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet overheidsopdrachten;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet overheidsopdrachten.Richtlijnen bij het invullen van het UEA :- Ga naar de website https://ec.europa.eu/tools/espd/filter?lang=nl en kies uw taal.- Op de vraag 'Wie bent u' antwoordt u 'Ik ben een ondernemer'.- Op de vraag 'Wat wilt u doen' antwoordt u 'Een antwoord aanmaken'.- Selecteer uw land en klik op 'Volgende'.- Doorloop het formulier en antwoord op de vragen in de onderdelen 'Procedure' en 'Uitsluiting'.- In het onderdeel 'Selectie' mag u 'Nee' antwoorden op de vraag 'Wilt u de selectiecriteria van A tot en met D gebruiken?'- Geef aan of je voldoet aan de voorgeschreven selectiecriteria.- Zodra het volledige formulier ingevuld is, klikt u op 'Overzicht' onderaan de pagina. Het door u ingevulde UEA wordt weergegeven en kan worden gedownload in PDF formaat om vervolgens bij uw offerte te voegen.Ondernemers kunnen het reeds in een vorige overheidsopdrachtenprocedure gebruikte Uniform Europees Aanbestedingsdocument opnieuw gebruiken, mits zij bevestigen dat de daarin opgenomen gegevens nog steeds correct zijn.Verzoek tot indiening ondersteunende documentenDe aanbestedende overheid kan de inschrijver tijdens de procedure te allen tijde verzoeken de vereiste ondersteunende documenten geheel of gedeeltelijk in te dienen wanneer dit noodzakelijk is voor het goede verloop van de procedure.Corrigerende maatregelenElke kandidaat of inschrijver die in een van de in de artikelen 67 of 69 van de wet inzake overheidsopdrachten bedoelde situaties verkeert, mag bewijzen dat de "corrigerende maatregelen" die hij heeft genomen voldoende zijn om zijn betrouwbaarheid aan te tonen ondanks de toepasselijke uitsluitingsgrond (self-cleaning). Als de aanbestedende overheid dat bewijs toereikend acht, wordt de betrokken kandidaat of inschrijver niet uitgesloten van de plaatsingsprocedure.Hiertoe bewijst de kandidaat of inschrijver, op eigen initiatief, dat hij eventuele schade als gevolg van strafrechtelijke inbreuken of fouten heeft betaald of heeft toegezegd te zullen vergoeden, dat hij de feiten en omstandigheden heeft opgehelderd door actief mee te werken met de onderzoekende autoriteiten en dat hij concrete technische, organisatorische en personeelsmaatregelen heeft genomen die geschikt zijn om verdere strafrechtelijke inbreuken of fouten te voorkomen.De door de kandidaat of inschrijver genomen maatregelen worden beoordeeld met inachtneming van de ernst en de bijzondere omstandigheden van de strafrechtelijke inbreuken of de fout. Het betreft in alle gevallen een door de aanbestedende overheid te nemen beslissing die zowel op materieel als formeel vlak moet gemotiveerd worden. Wanneer de maatregelen onvoldoende worden geacht, worden aan de ondernemer de redenen daarvoor medegedeeld.Een ondernemer die bij rechterlijke beslissing met kracht van gewijsde is uitgesloten van deelneming aan plaatsingsprocedures of procedures voor de gunning van concessies mag gedurende de duur van de uitsluiting als gevolg van die beslissing geen gebruik kunnen maken van de in dit artikel geboden mogelijkheid in de lidstaten waar het vonnis van kracht is.Als de inschrijver in aanmerking komt als opdrachtnemer, gaat de aanbestedende overheid zijn toestand na vooraleer een gunning.(zie opdrachtdocumenten)
III.1.5 Informatie over voorbehouden opdrachten
De opdracht is voorbehouden aan sociale werkplaatsen en ondernemers die de sociale en professionele integratie van kansarmen of personen met een handicap tot doel hebben: JA
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-05-03 10:15
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2018-09-30
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2018-05-03
Plaatselijke tijd: 10:15
Adres: AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO), Lange Gasthuisstraat 15 te 2000 Antwerpen. Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een gesloten opening van de offertes voorzien
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte: 17/04/2018 om 08.30De inschrijver dient de toestand ter plaatse vast te stellen, zodat hij met volle kennis van zaken betreffende de toestand ter plaatse en ten behoeve van preventie en veiligheid zijn offerte kan opmaken. Bovendien krijgt de inschrijver op deze manier inzicht in de omvang van de opdracht. De aanbestedende overheid zal één geleid bezoek organiseren op dinsdag 17 april 2018 tussen 8.30u - 13.00u.Gekende en te voorziene omstandigheden kunnen nooit aanleiding geven tot meerkosten!Inschrijvers (maximum 2 personen per inschrijver) kunnen zich voor het geleide plaatsbezoek opgeven bij Financiën/Aankoop tot en met vrijdag 6 april 2018: aankoop@so.antwerpen.be (zie bijlage I 'Registratieformulier plaatsbezoek' bij het bestek).De inschrijvers mogen zich op geen ander moment melden bij de locaties opgenomen in het bestek.Eventuele vragen naar verduidelijking van te reinigen ruimtes of uit te voeren taken kunnen tot en met zaterdag 21 april 2018 en enkel via het forum van e-Notification ingediend worden (zie pagina 5 van het bestek).De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 , BE - 1040 Brussel
Tel: +32 22349611
E-mail: info@raadvanstate.be
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-03-27