Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : stad Kortrijk
Postadres : Grote Markt 54 , BE - 8500 Kortrijk
Contactpersoon: De heer Sebastien Lefèbvre
Tel: +32 56278512
E-mail: sebastien.lefebvre@kortrijk.be
Internetadres(sen): www.kortrijk.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Leveren en plaatsen van zonnepanelen via burgerparticipatie Referentienummer: 2018/1412
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 09331000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE254
II.2.4. Beschrijving
Het energieplan van de stad Kortrijk steunt op 6 basispijlers, namelijk: het renovatieplan, het lichtplan, het zonneplan, het waterplan, digitale monitoring en innovatieve projecten. Via het zonneplan wil de stad maximaal inzetten op het lokaal produceren van elektriciteit, door middel van zonnepanelen op de eigen daken of terreinen. Deze raamovereenkomst, is geldig voor een periode van 2 jaar en verlengbaar met 1+1 jaar. Binnen de looptijd van deze raamovereenkomst kunnen verschillende deelopdrachten uitgevoerd worden, telkens met een verwachte minimale productieperiode van 15 jaar, die start op het moment van het in dienst stellen van de lokale elektriciteitsproductie met bijhorende online monitoring. Focus van deze raamovereenkomst zijn zonne-installaties met een vermogen groter of gelijk aan 50 kWpiek. Kleinere installaties kunnen mogelijk zijn in onderling overleg en bij opportuniteiten. De opdracht omvat volgende elementen: 1. Het leveren, plaatsen, financieren, exploiteren en onderhouden (indien nodig herstellen) van PV panelen op door de groep Kortrijk ter beschikking gestelde gebouwen in de stad Kortrijk. 2. Het ophalen van financiële middelen bestemd voor de bovengenoemde installaties bij de inwoners van Kortrijk (postcodes 8500, 8501, 8510 en 8511). Deze krijgen een financieel rendement voor hun 'mede-eigenaarschap' van de geïnstalleerde PV-installaties. 3. De nodige administratieve en softwareondersteuning voor (onafhankelijke) monitoring van de oplossing en de online informatiedeling met de burgers om hun betrokkenheid te maximaliseren.
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
* Transparantie van de zonnestroomprijs voor deze en toekomstige deelopdrachten - weging: 30
* Rendement voor de burgerparticipatie - weging: 30
* Kwaliteit van het digitale platform voor online burgerparticipatie van 'hun' zonnepanelen en permanente monitoring van de systemen - weging: 20
* Productiegarantie en het voorstel van de tegemoetkoming (schadevergoeding) indien deze niet gehaald wordt - weging: 10
* Kwaliteit van de technische zonne-installatie - weging: 10
Prijs - weging: 100
II.2.7. Looptijd
24 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
De inschrijver legt het door hen ingevulde Uniform Europees Aanbestedingsdocument voor, dat bestaat uit een bijgewerkte eigen verklaring en dat door de aanbestedende overheid als voorlopig bewijs wordt aanvaard ter vervanging van door overheidsinstanties of derden afgegeven documenten of certificaten die bevestigen dat de betrokken inschrijver aan alle hierna vermelde voorwaarden voldoet :1° hij bevindt zich niet in een van de uitsluitingssituaties als bedoeld in de artikelen 67 tot 69 van de wet van 17 juni 2016;2° hij voldoet aan de toepasselijke selectiecriteria als vastgesteld overeenkomstig artikel 71 van de wet van 17 juni 2016.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.
Eventuele minimumeisen:
1. idem
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Toon aan dat uw firma dergelijke opdracht kan uitvoeren aan de hand van een korte voorstelling en eventuele vergelijkbare opdrachten
Eventuele minimumeisen:
idem
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming
IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-04-10 14:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden: 4 (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 , BE - 1000 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-02-27