Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Stad Leuven
Postadres : Professor Van Overstraetenplein 1 , BE - 3000 Leuven
Contactpersoon: Mevrouw Mieke Vander Cammen
Tel: +32 16272516
Fax: +32 16272955
E-mail: mieke.vandercammen@leuven.be
Internetadres(sen): www.leuven.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Renovatie en herbestemming woningen Straatjesgang - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking Referentienummer: dossiernummer 13.018/861.1
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45262700
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE242
Voornaamste plaats van uitvoering: Stad Leuven, Professor Van Overstraetenplein 1 te 3000 Leuven
II.2.4. Beschrijving
De voormalige arbeiderswoningen in de Straatjesgang in Leuven worden gerenoveerd en herbestemd tot opslag- en personeelsgebouw voor de straatvegers, met ontmoetingsruimte voor de buurt. Dit project past zich in een groter geheel in waarbij ook de naastliggende tuin De Walque opgefrist wordt, en een privé ontwikkelingsproject zorgt voor een nieuwe en vlottere ontsluiting van de Straatjesgang (in een latere fase). Enkel de renovatie en herbestemming van de woningen is het onderwerp van deze opdracht. De voormalige woningen zijn opgenomen in de Inventaris van het Onroerend Erfgoed. Het gebouw moet zijn oorspronkelijk karakter behouden, waarbij gekozen wordt voor een renovatie/restauratie die moet zorgen voor een duurzaam en degelijk resultaat, zonder het gebouw een te hoge graad van afwerking te geven omdat dit in het verleden ook nooit het geval geweest is. De herhuisvesting van de straatvegers moet gebeuren binnen een beperkte tijdspanne omdat ze nu ondergebracht zijn in een gebouw dat zal afgebroken worden. Er moet rekening gehouden worden met de specifieke toegangsmogelijkheden tot het perceel.
II.2.5. Gunningscriteria
Prijs
II.2.7. Looptijd
180 dag(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- Louter door het indienen van een offerte verklaart de inschrijver de nodige financiële draagkracht te bezitten voor het kunnen uitvoeren van deze overheidsopdracht.- Er wordt gevraagd om het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's toe te voegen.
Eventuele minimumeisen:
.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
* De inschrijver bewijst zijn technische en beroepsbekwaamheid aan de hand van drie referenties die gedurende de laatste vijf jaar werden verricht van gelijkaardige werken met vergelijkbare complexiteit, waarbij de inschrijver als hoofdaannemer optrad.Elke referentie wordt gestaafd met: een omschrijving van het project, bouwheer en locatie; de totale aanbestedingssom; voorziene en effectieve uitvoeringstermijn; datum en bewijs van oplevering of andere bewijs van goede uitvoering.Indien de inschrijver meer dan drie projecten indient, behoudt de aanbestedende overheid zich het recht enkel de drie projecten in overweging te nemen die het meest vooraan in de documentatiebundel zijn opgenomen.* De aannemer stelt een ervaren werfleider of ploegbaas aan (in overeenstemming met de aard van de werf) die dagelijks aanwezig is en de coördinatie en leiding van de werf organiseert en die steeds onmiddelijk kan optreden als zich moeilijkheden voordoen.De inschrijver voegt een bewijs toe aan zijn offerte dat de werfleider minimum vijf jaar ervaring heeft in de sector.* Een omschrijving van het gedeelte van de opdracht dat de ondernemer eventueel in onderaanneming wil geven, samen met een lijst onderaannemers waaruit gekozen zal worden en referenties waaruit blijkt dat deze onderaannemers ervaring hebben met vergelijkbare werken en deze naar behoren hebben uitgevoerd.* Ervaring met gevelrestauratiewerken moet blijken ofwel uit de eigen referentieprojecten, ofwel moet een onderaannemer gekozen worden waar refenties van toegevoegd worden.
Eventuele minimumeisen:
.
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-03-27 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2018-06-25
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 15/03/2018 om 10.00Indien er geen bewijs van plaatsbezoek toegevoegd is bij de inschrijving, behoudt het opdrachtgevend bestuur zich het recht om de inschrijving nietig te verklaren.
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 , BE - 1040 Brussel (Etterbeek)
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-03-01