Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : gemeente Oostkamp
Postadres : Siemenslaan 1 , BE - 8020 Oostkamp
Contactpersoon: De heer Rik Buffel
Tel: +32 50819802
Fax: +32 50552408
E-mail: rik.buffel@oostkamp.be
Internetadres(sen): www.oostkamp.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Leveren, plaatsen, onderhouden en herstellen van photovoltaïsche zonnepanelen op gebouwen van gemeente en van AGB met een positieve impact op de gemeente- en AGB-financiën over 20 jaar Referentienummer: 2018/003
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 09331000
II.1.3. Type opdracht : leveringen
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE251
Voornaamste plaats van uitvoering: Gebouwen gemeente en gebouwen AGB-O
II.2.4. Beschrijving
Toelichting : Het gemeentebestuur en het AGB-O willen hun eigen gebouwen zo maximaal mogelijk voorzien van photovoltaïsche zonnepanelen om, enerzijds zelf in te staan voor de energieopwekking voor de gebouwen, anderzijds om de CO2-uitstoot van het patrimonium naar beneden te halen. De beide lokale besturen zoeken daarom een derdepartijfinancierder die de levering, plaatsing en exploitatie van zonnepanelen op zich neemt. De beide besturen kopen de opgewekte zonnestroom aan deze derdepartijfinancierder aan. Deze partij exploiteert de geplaatse zonnepanelen gedurende 20 jaar waarbij het de bedoelding is dat de totale impact van het project postief is voor hete gemeentebudget en AGB-O budget over 20 jaar. De contractant die wordt aangesteld, moet voor deze investeringen die hij zal doen op het gmeentelijk en AGB-O patrimonium bij voorkeur de financiële middelen ophalen bij Oostkampse stakeholders. Deze kunnen coöperant worden van de coöperatieve die de exploitatie van de geplaatse installaties op zich neemt. De contractant die wordt aangesteld, moet op basis van hetzelfde businessmodel dat hij vooropstelt voor het patrimonium van de gemeente en het AGB-O, ook tot maximale installatie komen van photovoltaïsche zonnepanelen op andere gebouwen in Oostkamp zoals bedrijven, KMO's, particuliuere woningen, huurwoningen, . Leveringsplaats : locaties van het gemeentelijk patrimonium en het patrimonium van het AGB-O.
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
* Totaal geïnstalleerd vermogen in kWp - weging: 20
* Opbrengstgarantie - weging: 20
* Methodologie voor financiële burgerparticipatie - weging: 20
* Methodologie om via derdepartijfinanciering photovoltaïsche zonnepanelen te plaatsen op Oostkampse woningen, Oostkampse bedrijven, verenigingen - weging: 30
Prijs - weging: 50
II.2.7. Looptijd
240 maand(en)
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 11 van het KB van 18 april 2017.
Eventuele minimumeisen:
zie vereiste bewijsstukken
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Een lijst van de voornaamste leveringen die gedurende de laatste drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
Eventuele minimumeisen:
Zie vereiste bewijsstukken
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: NEE
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2018-04-11 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2018-08-09
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2018-04-11
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: OostCampus Siemenslaan 1 te 8020 Oostkamp Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een publieke opening van de offertes voorzien
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 , BE - 1040 Brussel
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-02-26