Belgoprocess Nv

Uitnodiging tot indienen offerte - INFRASTRUCTUUR VOOR VERZAMELEN EN VERPOMPEN INDUSTRIEEL AFVALWATER VAN SITE 1 NAAR SITE 2 - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  BELGOPROCESS NV
Postadres :  Gravenstraat 73 , BE - 2480   Dessel
Contactpersoon:   De heer Bart De Winter
Tel:   +32 14334074
Fax:   +32 14334469
E-mail:   bart.dewinter@belgoprocess.be
Internetadres(sen):   www.belgoprocess.be  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - INFRASTRUCTUUR VOOR VERZAMELEN EN VERPOMPEN INDUSTRIEEL AFVALWATER VAN SITE 1 NAAR SITE 2 - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking  
Referentienummer:   BDEW/WOAE/INDUSTRIEELAFVALWATER/2017
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45252127
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht omvat (het ontwerp en) de bouw van de nodige infrastructuur voor het verzamelen en opslaan van industrieel afvalwater op site 1 van Belgoprocess in een (bestaande) 1000 m3 buffertank 100L, het neutraliseren van dit afvalwater en het verpompen ervan via een aan te leggen een ondergrondse afvalwaterleiding naar de Netekuipen op site 2 van Belgoprocess.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   JA

II.2. Beschrijving

Lot   1

II.2.1. Benaming
INSTALLATIE TANKS EN NEUTRALISATIE AFVALWATER  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE213
Voornaamste plaats van uitvoering:   diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
PERCEEL 1: INSTALLATIE TANKS EN NEUTRALISATIE AFVALWATER   Ontwerp en bouw (Design & Build) van de infrastructuur voor het verzamelen en opslaan van industrieel afvalwater op site 1 in een bestaande buffertank en het neutraliseren van het afvalwater. Perceel 1 omvat de volgende onderdelen:   - Opmaak uitvoeringsontwerp   - Aanleg gravitaire afvoerleidingen om de verschillende afvalwaterstromen komende van het ketelhuis in gebouw 109X en de verschillende waterbehandelingsinstallaties in gebouw 112X naar de inkuiping van de bestaande 1000m3 tank 100L te brengen.   - Plaatsen van een nieuwe tank in inkuiping bestaande 1000m3 tank 100L en aansluiten verschillende gravitaire afvoerleidingen uit bovenstaand punt op deze tank.   - Plaatsen van de nodige instrumentatie, pompen en leidingwerk om het verzamelde afvalwater uit nieuwe verzameltank naar de bestaande 1000m3 tank 100L te verpompen.   - Plaatsen van de nodige instrumentatie, pompen en leidingwerk om verzamelde afvalwater in de bestaande 1000m3 tank 100L rond te pompen.   - Plaatsen van de nodige chemicaliëntanks, instrumentatie, doseerpompen en leidingwerk om verzamelde afvalwater in de bestaande 1000m3 tank 100L te neutraliseren in rondpompcircuit.   - Plaatsen van de nodige instrumentatie, pompen en leidingwerk om verzamelde afvalwater in de bestaande 1000m3 tank 100L te kunnen verpompen naar de Netekuipen op site 2.   - Plaatsen nieuw laagspanningsbord en elektrisch aansluiten van alle bovenvermelde componenten in het nieuwe bord.  
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
*  Plan van aanpak  -  weging:   20
*  Uitvoeringstermijn  -  weging:   10
Prijs  -  weging:   70
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj):   2018-05-15
Einde (dd/mm/jjjj):   2018-09-14
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   2

II.2.1. Benaming
LEGGEN VAN ONDERGRONDSE AFVALWATERLEIDING  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE213
Voornaamste plaats van uitvoering:   diverse locaties
II.2.4. Beschrijving
PERCEEL 2: PLAATSEN VAN ONDERGRONDSE AFVALWATERLEIDING   Plaatsen van een ondergrondse afvalwaterleiding tussen de bestaande 1000m³ tank 100L en de bestaande put 201C op site 2 (afstand 1,3 km) om het afvalwater uit de bestaande 1000m³ tank 100L af te kunnen voeren naar de Netekuipen op site 2.  
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
*  Plan van aanpak  -  weging:   20
*  Uitvoeringstermijn  -  weging:   10
Prijs  -  weging:   70
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj):   2018-05-15
Einde (dd/mm/jjjj):   2018-09-14
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* Door een offerte in te dienen, verklaart de inschrijver dat hij zich niet in één van de uitsluitingsgronden bedoeld in artikel 67-69 van de wet van 17 juni 2016 bevindt. Deze bepaling is individueel van toepassing op de deelnemers die zich samen als een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid kandidaat stellen.* Een attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode voor de uiterste datum voor de ontvangst van offertes.Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of voor de ontvangst van de offertes, overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar de leverancier gevestigd is.Voor de Belgische inschrijver:Voor een Belgische inschrijver zal de aanbestedende overheid de documenten ter verificatie van de uitsluitingsgronden bedoeld in artikel 68 (RSZ-attest, attest Fiscale schulden) en artikel 69,2° (attest niet-faillissement) van de wet van 17 juni 2016 zelf via elektronische weg opvragen (via de toepassing Telemarc). De Belgische inschrijver dient wel een uittreksel uit het strafregister bij zijn offerte te voegen, dat maximaal 6 maanden oud is op het tijdstip voor ontvangst van de offertes. Een Belgische inschrijver (rechtspersoon) kan het uittreksel opvragen bij de Federale Overheidsdienst Justitie, DG RO - Dienst centraal strafregister, Waterloolaan 115, 1000 Brussel, Tel +32 (0)2 552 27 48, Fax +32 (0)2 552 27 82, E-mail cjc-csr@just.fgov.be.De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie, dient een attest uitgereikt door de bevoegde overheid bij zijn offerte te voegen, waarin wordt bevestigd dat voldaan is aan de betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.Voor de buitenlandse inschrijver:Omdat de aanbestedende overheid niet bij machte is de bewijzen van de uitsluitingsgronden zelf op te zoeken in het geval van een buitenlandse inschrijver, dient de buitenlandse inschrijver de bewijzen omtrent de uitsluitingsgronden bij zijn offerte te voegen. Meer informatie omtrent deze bewijzen vindt u terug op de website van e-Certis: http://ec.europa.eu/markt/ecertis.* De inschrijver mag geen valse verklaringen hebben afgelegd in het kader van deze procedure.De inschrijver moet geen enkel document bezorgen om te bewijzen dat hij aan deze voorwaarde voldoet. De aanbestedende overheid behoudt zich evenwel het recht voor een inschrijver te weren die valse verklaringen heeft afgelegd, mits hij deze beslissing motiveert en, eventueel, passende bewijsstukken voorlegt.* De inschrijver mag niet zijn veroordeeld bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.De aanbestedende overheid onderzoekt de situatie van de inschrijver op basis van het uittreksel uit het strafregister dat is overhandigd. De inschrijver moet geen enkel bijkomend document bij zijn offerte voegen.* De kandidaat of inschrijver dient de gevraagde inlichtingen en documenten niet voor te leggen voor de kwalitatieve selectie indien hij dit reeds gedaan heeft voor een andere procedure, uitgeschreven door dezelfde aanbestedende overheid, op voorwaarde dat hij die procedure precies vermeldt in zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte en mits de bedoelde inlichtingen en documenten aan de gestelde vereisten voldoen.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De recentste jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land van de kandidaat of inschrijver deze neerlegging voorschrijft, waaruit de gezonde financiële situatie blijkt. In toepassing van artikel 73§4 wet overheidsopdrachten dient de Belgische inschrijver de jaarrekening niet bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
Eventuele minimumeisen:
De aanbestedende overheid zal de jaarrekeningen van de inschrijvers in detail analyseren met behulp van het handelsrapport van Companyweb en de belangrijkste ratio's bepalen. Opgesomde punten zullen van het grootste doorslaggevende belang zijn:
Lopende schulden of betwistingen t.o.v. RSZ of belastingen
Eigen vermogen < 50% van het kapitaal (Alarmbelprocedure)
Rendement van het totale vermogen
De Operationele Cashflow
Nettoverkoopsmarge
Liquiditeit in de enge zin
De verhouding van het eigen vermogen t.o.v. het totale vermogen
Enkel de inschrijvers met voldoende financiële draagkracht zullen weerhouden worden.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
* Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.* Een geldig ISO 9001 (versie 2008 of 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking. Indien geen geldig ISO9001-certificaat kan worden voorgelegd, dient de kandidaat aan de hand van zijn procedures aan te tonen te beschikken over gelijkaardige werkwijzen op volgende domeinen:? beheer van documenten (werkinstructies, klantspecificaties, .)? beheer van registraties (bvb van produktiegegevens,.)? beheer van kalibraties (een systeem voor kalibratie van meetmiddelen en andere tools, beheer en validatie van meetmethodes voor het produktieproces, .)? beheer van de opleidingen en de kwalificaties van zijn personeel? beheer van wijzigingen? het selecteren en kwalificeren van onderaannemers en leveranciers? beheer van klachten en non-conformiteiten* Een opgave van de al dan niet tot de onderneming behorende technici of technische organen, in het bijzonder van die welke belast zijn met de kwaliteitscontrole, die de aannemer ter beschikking zullen staan om de werken uit te voeren.Perceel 1 "INSTALLATIE TANKS EN NEUTRALISATIE AFVALWATER"* Een lijst van werken die de afgelopen vijf (5) jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de Aanbestedende Overheid toegezonden.Perceel 2 "LEGGEN VAN ONDERGRONDSE AFVALWATERLEIDING"* Een lijst van werken die de afgelopen vijf (5)jaar werden verricht, die vergezeld gaat van attesten die bewijzen dat de belangrijkste werken naar behoren zijn uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de Aanbestedende Overheid toegezonden.

Eventuele minimumeisen:
* Erkenning gedurende de looptijd van de overeenkomst.
* De inschrijver toont aan minimaal drie (3) personeelsleden in dienst te hebben, met aantoonbare ervaring in de kennisdomeinen eigen aan de opdracht waarop ingeschreven wordt én waarvan één (1) personeelslid projectleider is. Hierbij wordt in het bijzonder gedacht aan ervaring met installeren en onderhouden van pompinstallaties voor perceel 1 en ervaring met het leggen van HDPE leidingen voor perceel 2.
Perceel 1 "INSTALLATIE TANKS EN NEUTRALISATIE AFVALWATER"
*De inschrijver geeft minimaal vijf (5) gelijkaardige en relevante referenties die minimaal een waarde van 150 000 euro vertegenwoordigen.
Perceel 2 "LEGGEN VAN ONDERGRONDSE AFVALWATERLEIDING"
*De inschrijver geeft minimaal drie (3) gelijkaardige en relevante referenties die minimaal een waarde van 140 000 euro vertegenwoordigen.
Vereiste erkenning: Perceel 1: V (Installaties voor waterzuivering), Klasse 2
Perceel 2: C2 (Watervoorziening en leidingen leggen), Klasse 2


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-03-21   12:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2018-07-19


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 05/03/2018 om 09.00De inschrijver dient een plaatsbezoek af te leggen alvorens het indienen van zijn offerte. De inschrijver voegt een attest van plaatsbezoek bij zijn offerte.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
KAMER VAN KOOPHANDEL EN NIJVERHEID ANTWE
Markgravestraat 12 ,  BE - 2000   ANTWERPEN 1
Tel:   +32 32322219
Fax:   +32 32336442

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-02-19

Annonces similaires du BDA :