Gemeente Zingem

Uitnodiging tot indienen offerte - Bodemsaneringsproject gemeentecomplex Huise - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Gemeente Zingem
Postadres :  Alfred Amelotstraat 53 , BE - 9750   Zingem
Contactpersoon:   De heer Wim Vanhuele
Tel:   +32 93890120
Fax:   +32 93890149
E-mail:   wim.vanhuele@zingem.be
Internetadres(sen):   www.zingem.be  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Uitnodiging tot indienen offerte - Bodemsaneringsproject gemeentecomplex Huise - Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met voorafgaande bekendmaking  
Referentienummer:   WV/2018.06
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45112340
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE235
Voornaamste plaats van uitvoering:   Zingem, gemeentecomplex Huise
II.2.4. Beschrijving
De opdracht heeft betrekking op de uitvoering van de bodemsaneringswerken zoals beschreven in het bodemsaneringsproject, opgesteld door ABESIM bvba (projectnr. ABESIM E17/3846 dd. 06/10/2017) in opdracht van de Gemeente Zingem. Dit bodemsaneringsproject werd conform verklaard op 19/10/2017. Alle bepalingen van dit BSP en de conformverklaring ervan zijn van toepassing bij de uitvoering van deze saneringswerken.   Op een terrein gelegen aan het Huiseplein 16 te Zingem en kadastraal gekend als Zingem (45015), afd. 3 (Huise), sectie C, perceel 362H deed zich eind 1999 een calamiteit voor een ondergrondse stookolietank.   Op het terrein bevindt zich het gemeentecomplex van Huise. Het gebouw omvat meerdere verdiepingen en is onderkelderd. Er is kennis van een calamiteit met de ondergrondse stookolietank in december 1999. Op 10 januari 2000 werd de ondergrondse tank verwijderd en werd een kleine hoeveelheid verontreinigde grond ontgraven (13 ton). Er is geen kennis van bijkomende acties in de tussenliggende periode.   Het beschrijvend bodemonderzoek toonde aan dat er een nieuwe verontreiniging met minerale olie in het vaste deel van de bodem en in het grondwater aanwezig was die zich verspreid had vanaf het bronperceel naar twee naburige percelen. Bodemsanering bleek noodzakelijk.   Op 6 oktober 2017 werd een bodemsaneringsproject voor deze verontreiniging opgemaakt. Hieruit blijkt dat de volgende techniek weerhouden wordt voor het perceel 362H, i.e.: een verbuisde ontgraving van de verontreinigingskern tot op een diepte van 7,5m-mv gecombineerd met een ontgraving onder vrij talud, gevolgd door monitoring van de grondwaterkwaliteit Er wordt aangenomen dat met het verwijderen van de kernzone de grootste vuilvracht zal verwijderd zijn, met daling van de concentraties aan minerale olie in het vaste deel van de bodem tot lager dan 2.700 mg/kg DS en in het grondwater lager dan 4.900 µg/l, en dat hiermee voldaan zal zijn aan het BATNEEC principe.   Referentie bodemsaneringsdeskundige Abesim E17/3846   Referentie OVAM 170238   Referentie veiligheidscoördinator Stabitec VC-180013  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
14   dag(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling
Versnelde procedure: JA
Motivering

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-04-02   10:30
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2018-07-03


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
Plaatsbezoek vereist: 20/02/2018 om 09.30Er is een verplicht voorafgaand terreinbezoek, dit wordt vastgelegd op 20 maart 2018 om 09.30u of 10.30u ter plaatse. U geeft uw aanwezigheid uiterlijk op 19 maart 2018, 10u door naar wim.vanhuele@zingem.be

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State ,  BE   nvt

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-02-12

Annonces similaires du BDA :