Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: KENNISGEVING VAN AANVULLENDE INFORMATIE, INFORMATIE OVER EEN ONVOLLEDIGE PROCEDURE OF RECTIFICATIE
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Provincialaat Broeders van Liefde
Postadres : Stropstraat 119 , BE - 9000 Gent
Contactpersoon: Ruben Slock
Tel: +32 92439020
E-mail: ruben.slock@fracarita.org
Internetadres(sen): https://www.broedersvanliefde.be/ https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=293347
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Wasserijdiensten Referentienummer: Broeders van Liefde-692017-F02_0
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 98310000
II.1.3. Type opdracht : diensten
II.1.4. Korte beschrijving
De opdracht houdt volgende zaken in:
a) Het verhuren en onderhouden (wassen) van het linnen;
b) Het onderhouden van de persoonlijke kleding van de residenten (bewonerswas);
c) Het onderhouden en/of verhuren van de werkkledij (arbeidskledij);
d) Het onderhouden en/of verhuren van de gordijnen, systeem gebonden linnen, eigen linnen en eventueel matten;
e) Bijkomende prestaties die aanvullend zijn aan hoger vermelde prestaties waarmee wordt bedoeld het herstellen van de kledij (knopen aanzetten, .), labelen, . .;
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2018-01-06
AFDELING VII. WIJZIGINGEN VAN DE OPDRACHT/CONCESSIEOVEREENKOMST
VII.1. Informatie die moet worden gewijzigd of toegevoegd
VII.1.1. Reden voor de wijziging
Publicatie op de TED-website wijkt af van de oorspronkelijke door de aanbestedende dienst opgegeven informatie
VII.2 Inlichtingen over de wijzigingen
VII.2.1 Beschrijving van de wijzigingen
Aard en omvang van de wijzigingen (met vermelding van eventuele eerdere veranderingen van de opdracht)
In het kader van opdracht 692017 'externe wasserij' kregen wij volgende vragen.
1) In het bijgevoegde uniform Europees Aanbestedingsdocument onder DEEL III B UITSLUITINGSGROND IN VERBAND MET FISCALE EN SOCIALE SCHULDEN wordt gevraagd of de ondernemer zijn verplichtingen geschonden heeft met betrekking tot betalen van belastingen enerzijds of sociale zekerheidsbijdragen anderzijds. In ons geval is het antwoord "nee" op beide zaken. Dan staat er vermeld "zo nee, vermeld". Volgens ons is dit een fout en moet dit zijn "zo ja, vermeld" en mogen de onderstaande velden blanco blijven.
Antwoord: Dit klopt. "Zo neen, vermeld" moet veranderd worden in "Zo ja, vermeld".
2) In de selectieleidraad op pg. 9 staat volgende vermeld: "Een referentielijst van de afgelopen 3 jaar met het totaal bedrag excl. btw betreffende de referentielijst". Onder het puntje minimumeisen staan de minimumwaardes vermeld inclusief btw. Op het modelformulier staat er dan opnieuw bedragen excl. Btw. Moeten de bedragen van de referentielijst inclusief of exclusief btw vermeld worden?
Antwoord: Alle bedragen vermeld onder 1.12.2.1 en in het modelformulier (modeldocument bijlage I) zijn bedragen incl. BTW.
3) In tegenstelling tot wat in de selectieleidraad wordt gezegd is de indieningsdatum 15/01 en niet 18/01.
Alle aanpassingen werden aangemaakt en als erratum gepubliceerd.