Emmaus Vzw

Oproep tot aanvraag tot deelneming - RAAMOVEREENKOMST VOOR HET UITVOEREN BOUWKUNDIGE AANPASSINGSWERKEN EN KLUSJES, OP AFROEP



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  EMMAUS VZW
Postadres :  Edgard Tinellaan 1c , BE - 2800   Mechelen
Contactpersoon:   Mevrouw Chantal Thijs
Tel:   +32 15305110
Fax:   +32 15446710
E-mail:   chantal.thijs@emmaus.be
Internetadres(sen):   http://www.emmaus.be/  


AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - RAAMOVEREENKOMST VOOR HET UITVOEREN BOUWKUNDIGE AANPASSINGSWERKEN EN KLUSJES, OP AFROEP  
Referentienummer:   2017/218/AKAZSTM
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE212
Voornaamste plaats van uitvoering:   AZ Sint-Maarten, Liersesteenweg 435 te 2800 Mechelen
II.2.4. Beschrijving
Voorwerp van deze werken:   RAAMOVEREENKOMST VOOR HET UITVOEREN VAN BOUWKUNDIGE AANPASSINGSWERKEN EN KLUSJES, OP AFROEP.   In het najaar 2018 zullen de huidige 3 campussen van het AZ Sint-Maarten gecentraliseerd worden op één site (netto vloeroppervlak +/- 100.000 m²) op de Liersesteenweg 435 te Mechelen.   Naar aanleiding van deze inhuizing is het AZ Sint-Maarten op zoek naar een vaste partner voor het uitvoeren van bouwkundige aanpassingswerken en klusjes.   De overeenkomst zal afgesloten worden voor een periode die start 1 mei 2018 of op de dag volgend op de dag van kennisgeving voor een duurtijd van 24 maanden en kan 2 keer verlengd worden, telkens voor de duur van 12 maanden.   Deze bouwkundige aanpassingswerken en klusjes kunnen onder meer betrekking hebben op (niet limitatief):   - Schrijnwerkerij   - Schilderwerken   - Gipskarton plaatsen   - Glaswerk   - Tegels   - PVC-vloeren   - Ceramische tegelvloeren en laminaatvloeren   - Plafonds   - Bevestigen of ophangen van materiaal aan de muren, plafonds, vloer,.   - Kleine afbraakwerken   - Het verwijderen en herstellen van beschadigingen door vandalisme   - Het herstellen van ramen, deuren, rolluiken (niet elektrisch)   - Herschikking van lokalen (afbreken en plaatsen van gipskarton wanden, plafonds, deuren, meubilair, .)   - Kleinschalige verhuizingen in eenzelfde gebouw.   Inbegrepen leegmaken van ruimtes in het kader van renovatiewerken   - Het renoveren van bepaalde lokalen   Volgende werken zijn steeds uitgesloten:   - Werken aan productie-installaties   - Werken aan HVAC   - Werken aan liften en schachten, behoudens kleine esthetische herstellingen in de liftkooi   - Werken aan hefwerktuigen   - Werken aan Elektriciteit   - Werken aan Sanitair   - Werken aan Gebouwbeheer   - Automatische sturingen van deuren en poorten   Wij zoeken hiervoor een partner die:   1. Personeel ter beschikking zal stellen voor het uitvoeren van klusjes:   o Interventie aanvragen zullen worden gestuurd vanuit het FMIS (Facility Management Information System) van de opdrachtgever (= Ultimo software)   ? Dit zijn aanvragen die van de afdelingen zelf komen, zij registreren deze in ons FMIS systeem en deze aanvraag zal worden doorgestuurd.   Bijvoorbeeld: een deur die sleept, deur die los hangt, er moet iets worden opgehangen, er is assistentie nodig om lokalen te herschikken, er is een beschadiging aan de muur waardoor deze opnieuw moet worden geschilderd, .    De opvolging en afhandeling van deze aanvragen worden verder opgevolgd en afgehandeld door de opdrachtnemer.   Hetzij rechtstreeks in ons software systeem (er zal een computer ter beschikking worden gesteld binnen het AZ Sint-Maarten).   Hetzij door een eigen tool op te zetten met ons software systeem (op kosten van de inschrijver)   o Alle gereedschappen (die een lange gebruiks-, levensduur hebben) nodig voor het uitvoeren van de opdracht worden door de inschrijver voorzien.   Bijvoorbeeld: ladders, boormachines, stellingen, schroevendraaiers, meettoestellen, borstels, persoonlijke en collectieve beschermingsmiddelen, steunen, bevestigingen, vodden,.   dit dient steeds in het uurtarief te zijn vervat en kan nooit afzonderlijk worden doorgerekend Werkmannen ter beschikking kan stellen voor het uitvoeren van bouwwerken - schrijnwerkerij   o Voor het uitvoeren van deze klusjes zal er gewerkt worden met regietarieven afhankelijk van de prioriteit die door het opdrachtgevend bestuur wordt opgegeven bij de aanvraag van een interventie.   Er zullen 3 regietarieven worden bevraagd:   ? Hoog: men dient binnen de 4 uur ter plaatse te zijn   ? Middel: men dient binnen de 24 uur ter plaatse te zijn   ? Laag: men dient binnen de 3 dagen ter plaatse te zijn   De regietarieven dienen steeds te worden aangerekend.(zie opdrachtdocumenten)  
II.2.5. Gunningscriteria
Kwaliteitscriteria:
*  Kwaliteit en dienstverlening  -  weging:   0
Kost:
*  Kostprijs  -  weging:   0
II.2.7. Looptijd
24   maand(en)
Verlenging mogelijk:   JA
De overeenkomst zal afgesloten worden voor een periode die start 2 mei 2018 of op de dag volgend op de dag van kennisgeving voor een duurtijd van 24 maanden en kan 2 keer verlengd worden, telkens voor de duur van 12 maanden.  


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
Juridische situatie van de inschrijver (uitsluitingsgronden)Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.De bewijzen omtrent de uitsluitingsgronden van artikel 61 § 2, 1°, 2°, 5° en 6° worden doorhet bestuur zelf opgezocht voor de Belgische aanvragen tot deelneming.De Belgische kandidaat-inschrijver dient wel een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst bij zijn aanvraag tot deelneming te voegen, waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen is voldaan. Dit attest mag ten vroegste 3 maanden voor ontvangst door het bestuur uitgereikt zijn. Dit uittreksel kan voor de Belgische inschrijvingen (rechtspersonen) gevraagd worden bij de Federale Overheidsdienst Justitie, DG RO - Dienst centraal strafregister, Waterloolaan 115, 1000 Brussel Tel +32 (0)2 552 27 48 Fax +32 (0)2 552 27 82 E-mail cjc-csr@just.fgov.be Omdat het opdrachtgevend bestuur niet bij machte is de bewijzen van de uitsluitingsgronden zelf op te zoeken in het geval van een buitenlandse inschrijving, dienen buitenlandse kandidaat-inschrijvers bij hun aanvraag tot deelneming zelf alle bewijzen omtrent de uitsluitingsgronden aan te leveren.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
* Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's en arbeidsongevallen* Een verklaring betreffende de totale omzet en de specifieke omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
Eventuele minimumeisen:
- Bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's (met vermelding van het verzekerde bedrag) voor een bedrag van minimaal 125.000 EUR per schadegeval (personen, goederen) met een minimum van 500.000 EUR op jaarbasis
o Bewijs van verzekering arbeidsongevallen
- Verklaring betreffende de jaarlijkse omzet van de onderneming betreffende het uitvoeren van klusjesdiensten. Deze verklaring wordt ondertekend en gereviseerd door een bevoegd persoon of instantie in functie van de aard van de onderneming minimale omzet 200.000 EUR/jaar
- Verklaring betreffende de jaarlijkse omzet van de onderneming betreffende het uitvoeren van bouwkundige aanpassingswerken. Deze verklaring wordt ondertekend en gereviseerd door een bevoegd persoon of instantie in functie van de aard van de onderneming. Minimale jaarlijkse omzet 750.000 EUR
- Geen negatief eigen vermogen (verklaring ondertekend door gemandateerde)

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- Het inschrijvingsnummer op de lijst van erkende aannemers in het algemeen dient de inschrijver te beschikken over erkenning D klasse 3o Als bijkomend selectiecriterium dient de inschrijver bijkomend te beschikken over erkenning D4, D5, D13, D25 klasse 2- Veiligheidsattestering: de inschrijver moet voldoen aan de algemene voorwaarden voor VCA-certificatie (Veiligheidschecklist Aannemers), dit dient aangetoond te worden met een geldig veiligheidsbeheerssysteem certificaat- De inschrijver toont aan dat hij bevoegd is om branddeuren te plaatsen- Een organisatiestructuur waaruit blijkt dat de inschrijver effectief, adequaat en binnen de opgelegde termijnen kan reageren op spoedinterventies (klusjesdienst). Dit wil zeggen de vorm van permanente bereikbaarheid en het aantal onmiddellijk inzetbaar personeel, materieel en materiaal.- Een lijst met relevante recente (2015 - 2017) van zo gelijkaardig mogelijke projecten bij voorkeur in de zorgsector met minimum vermelding van volgende gegevens:o Gegevens en telefoonnummer van opdrachtgevero Omschrijving van de opdracht (met vermelding of dit in het kader van een klusjesdienst werd uitgevoerd of in het kader van bouwwerken/schrijnwerkerij)o Aantal m² (te vermelden in de referentielijst)o Aannemingsbedrago Sectoro Opgave van welk deel de kandidaat-inschrijver zelf heeft uitgevoerd en welk onderdeel in onderaanneming werd uitgevoerd Deze referentie lijst moet minstens afgestemd zijn op de hierboven beschreven criteria en mag geenszins een standaard referentielijst zijn.? Deze referenties worden gestaafd d.m.v. een attest van tevredenheid (zie min. eisen) door de opdrachtgever. Op dit attest dienen volgende gegevens verplicht mee te worden vermeld:- Omschrijving van de opdracht- Orde van grootte van de opdracht - Contactgegevens per referentie- Vermelding van tevredenheid door de opdrachtgever  Dit is essentieel ( implementatie, communicatie, projectleiding, timing. deze punten worden voorzien van een gradatie van tevredenheid; bv. zeer goed, goed)Het document is duidelijk leesbaar en getypt (geen handgeschreven document), voorzien van een recente datum (maximum 3 jaar), gedateerd en ondertekend door de opdrachtgever. Referenties die niet voldoen aan de hierboven vermelde criteria, worden niet weerhouden.- De inschrijver voegt een plan van aanpak toe (max. 2 A4) aangaande de uitvoering van één van zijn referentie opdrachten die gelijkaardig is aan deze opdracht- De inschrijver voegt een verklaring op eer toe dat hij akkoord gaat met I.5 IDENTIFICATIE, GEDRAGSREGELS, TOEGANG TOT GEBOUW EN LEVERINGEN

Eventuele minimumeisen:
- Bewijs erkenning D klasse 3, erkenning D4, D5, D13 en D25 klasse 2 (minimaal)
o Hiervoor kan geen beroep worden gedaan op een onderaannemer
- Een geldig veiligheidsbeheerssysteem certificaat (VCA) wordt toegevoegd
- Bewijs erkend plaatser branddeuren
- Organisatiestructuur
- Opgave van de namen (inclusief CV) van minstens 5 personen die binnen de onderneming het voorbije jaar werden ingezet voor het uitvoeren van klusjes en nog steeds in dienst zijn.
- Opgave van de namen (inclusief CV) van minstens 5 personen die binnen de onderneming het voorbije jaar werden ingezet voor het uitvoeren van bouwkundige aanpassingswerken en nog steeds in dienst zijn.
(indien dit dezelfde mensen zijn als die voor de klusjesdienst worden voorgesteld dient u dit uitdrukkelijk te vermelden)
- Lijst met (maximaal 15) referenties klusjesdienst (zoals omschreven) van gelijkwaardige omvang
o Minimaal 3 getekende attesten van tevredenheid van gelijkwaardige omvang
- Lijst met (maximaal 15) referenties bouwkundige aanpassingswerken (zoals omschreven) van gelijkwaardige omvang
o Minimaal 3 getekende attesten van tevredenheid van gelijkwaardige omvang
- Plan van aanpak
- Verklaring op eer zoals omschreven (I.5)
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 3
D5 (Timmerwerk, houten spanten en trappen), Klasse 2 en D13 (Verfwerk), Klasse 2 en D25 (Muur- en vloerbekledingen met uitzondering van marmer-, parket- en tegelwerk), Klasse 2


AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.4 Inlichtingen over een beperking van het aantal oplossingen of inschrijvingen tijdens de onderhandeling of de dialoog
Gebruikmaking van een procedure in achtereenvolgende fasen waarbij geleidelijk het aantal te bespreken oplossingen of ter onderhandeling openstaande inschrijvingen wordt beperkt: JA

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2018-01-02   09:15
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   4   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Rechtbank van Eerste Aanleg van het gerechtelijk arrondissement Antwerpen afdeling Mechelen ,  BE   nvt

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-11-23

Annonces similaires du BDA :