Stad Gent

Raamovereenkomst voor faciltaire dienstverlening voor diverse gebouwen van de groep Gent (schoonmaak en diverse soft facilities)



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Stad Gent
Postadres :  Botermarkt 1 , BE - 9000   Gent
Tel:   +32 92667780
Fax:   +32 92667379
E-mail:   overheidsopdrachten@stad.gent
Internetadres(sen):   www.gent.be  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  Stad Gent
Postadres :  Botermarkt 1 ,BE -9000   Gent
Tel:   +32 92667780
Fax:   +32 92667379
E-mail:   overheidsopdrachten@stad.gent
Internetadres(sen):   www.gent.be  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Raamovereenkomst voor faciltaire dienstverlening voor diverse gebouwen van de groep Gent (schoonmaak en diverse soft facilities)  
Referentienummer:   SLS/2017/002/4182
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  90919300
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.1.1
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   JA

II.2. Beschrijving

Lot   1

II.2.1. Benaming
Perceel  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE234
Voornaamste plaats van uitvoering:   diverse gebouwen van de groep Gent
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   2

II.2.1. Benaming
Perceel  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE234
Voornaamste plaats van uitvoering:   diverse gebouwen van de groep Gent
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   3

II.2.1. Benaming
Perceel  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE234
Voornaamste plaats van uitvoering:   diverse gebouwen van de groep Gent
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   4

II.2.1. Benaming
Perceel  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE234
Voornaamste plaats van uitvoering:   diverse gebouwen van de groep Gent
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE

Lot   5

II.2.1. Benaming
Perceel  
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE234
Voornaamste plaats van uitvoering:   diverse gebouwen van de groep Gent
II.2.4. Beschrijving
zie II.2.1  
II.2.5. Gunningscriteria
De prijs is niet het enige gunningscriterium en alle criteria worden enkel vermeld in de aanbestedingsdocumenten.
II.2.7. Looptijd
48   maand(en)
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* voor kandidaten/inschrijvers die niet in België zijn gevestigd: een attest waaruit blijkt dat voldaan is aan de beroepsmatige fiscale verplichtingen (personen- of vennootschapsbelasting en btw-verplichtingen) overeenkomstig de wettelijke bepalingen (van het land van vestiging). Het attest betreft de laatste afgelopen fiscale periode voor de uiterste indieningsdatum van de offertes (art. 63 KB Plaatsing)* voor kandidaten/inschrijvers die personeel tewerkstellen dat niet onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: een attest door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij volgens de rekening die ten laatste de uiterste indieningsdatum van de offerte is opgemaakt, voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.UNIFORM EUROPEES AANBESTEDINGSDOCUMENT (hierna ook "UEA")Met een correct ingevuld Uniform Europees Aanbestedingsdocument, dat bestaat uit een bijgewerkte modelverklaring, levert de kandidaat/inschrijver het voorlopige bewijs van het feit dat hij zich niet bevindt in één of meerdere van hoger vermelde uitsluitingstoestanden als bedoeld in de art. 67 tot 69 van de Wet. De kandidaat/inschrijver moet echter op elk ogenblik de nodige bewijsmiddelen aan de aanbestedende overheid kunnen voorleggen, met inbegrip van een uittreksel uit het strafregister van de leden van de Raad van Bestuur van inschrijver/rechtspersoon.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Economische en financiële draagkracht van de inschrijver (selectiecriteria) voor perceel 1 en 2 Met het oog op de beoordeling van de financiële en economische draagkracht voegt de kandidaat/inschrijver volgende gegevens/documenten bij zijn offerte:- Een verklaring betreffende de totale omzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren waarbij in één van de drie laatste jaren een omzet moet gerealiseerd zijn die minstens zo groot is als 1/4 van het bedrag van de offerte.- Een verklaring met betrekking tot gemiddelde jaarlijkse totale omzet en de gemiddelde omzet betreffende de diensten waarover de opdracht gaat en dit over de laatste afgesloten drie boekjaren.De inschrijver kan enkel deelnemen aan de opdracht indien de jaarlijkse omzet minimum EUR 7.500.000,00 bedraagt.Economische en financiële draagkracht van de inschrijver (selectiecriteria) voor perceel 3 Met het oog op de beoordeling van de financiële en economische draagkracht voegt de kandidaat/inschrijver volgende gegevens/documenten bij zijn offerte:- Een verklaring betreffende de totale omzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren waarbij in één van de drie laatste jaren een omzet moet gerealiseerd zijn die minstens zo groot is als 1/4 van het bedrag van de offerte.- Een verklaring met betrekking tot gemiddelde jaarlijkse totale omzet en de gemiddelde omzet betreffende de diensten waarover de opdracht gaat en dit over de laatste afgesloten drie boekjaren.De inschrijver kan enkel deelnemen aan de opdracht indien de jaarlijkse omzet minimum EUR 90.000,00 bedraagt.Economische en financiële draagkracht van de inschrijver (selectiecriteria) voor perceel 4 en 5 Met het oog op de beoordeling van de financiële en economische draagkracht voegt de kandidaat/inschrijver volgende gegevens/documenten bij zijn offerte:- Een verklaring betreffende de totale omzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren waarbij in één van de drie laatste jaren een omzet moet gerealiseerd zijn die minstens zo groot is als 1/4 van het bedrag van de offerte.
Eventuele minimumeisen:
- Een verklaring van de totale omzet van de onderneming over de laatste 3 boekjaren- Een verklaring met betrekking tot gemiddelde jaarlijkse omzet en de gemiddelde omzet betreffende de diensten

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
Opmerking i.v.m. het aanreiken van referentiesReferenties worden aangetoond door certificaten of attesten van goede uitvoering die door de bevoegde instanties zijn opgesteld en ondertekend.De referentielijsten moeten in het Nederlands opgesteld zijn of de inschrijver voegt een correcte Nederlandstalige vertaling in bijlage.De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor om voormalige opdrachtgevers te contacteren en indien nodig verduidelijking te vragen over de aangeleverde attesten en hun bevindingen mee te nemen in de beoordeling.Minstens drie jaar ervaring in schoonmaak van onderwijsinstellingen en/of administratieve gebouwen (privé of publiek) en/of ziekenhuizen is voor deze opdracht een minimum vereiste. Dit geldt enkel voor de reguliere schoonmaak.Referentielijst - voor perceel 1 en 2Een referentielijst (min. 3 referenties) van de voornaamste diensten gelijkaardig naar omvang en taakinhoud uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar met per geleverde dienst voor de reguliere schoonmaak met de vermelding van:- de datum van uitvoering (periode 2015 , 2016 en 2017)- het bedrag (min. 1.000.000,00 euro op jaarbasis)- het aantal m² (min. 35.000,00 m²)- de publiek of privaatrechtelijke instantie waarvoor zij bestemd waren, inclusief de contactgegevens.Een referentielijst (min. 3 referenties) voor de ramenschoonmaak met de vermelding van - de datum van uitvoering (2015, 2016 en 2017)- het bedrag (min. 15.000,00 euro op jaarbasis)- het aantal m² (min. 15.000,00 m²)- de publiek of privaatrechtelijke instantie waarvoor zij bestemd waren, inclusief de contactgegevens.Op vraag van de aanbestedende overheid kunnen bijkomende bewijsstukken worden opgevraagd:* Indien het diensten aan een overheid betreft, worden de diensten aangetoond door certificaten die door de bevoegde overheid zijn opgesteld of geviseerd.* Indien het gaat om diensten aan privaatrechtelijke personen, worden de certificaten opgesteld door de koper; bij ontstentenis daarvan is een verklaring van de dienstverlener toegelaten.ABSU (voor perceel 1, 2 en 3)De dienstverlener dient lid te zijn van ABSU (Algemeen Belgische Schoonmaak Unie).Kwaliteitsbeleid (voor perceel 1, 2 en 3)Een ISO certificaat 9001:2015 (recente versie) of gelijkwaardig conform art 77 van de Wet overheidsopdrachten van 17 juni 2016, gecertificeerd door de instanties die voldoen aan de Europese kwaliteits-normenreeks.Het document moet in het Nederlands opgesteld zijn of de inschrijver voegt een correcte Nederlandstalige vertaling in bijlage.Dit certificaat dient afgeleverd te zijn op naam van de inschrijver van de offerte en gespecificeerd zijn als omschreven voor de uitvoering van deze opdracht. bvb "klassieke schoonmaak en glazenwasserij, algemeen onderhoud en ruitenschoonmaak, algemeen schoonmaakonderhoud en glaswas, adviseren en uitvoeren van schoonmaakonderhoud en glaswaswerkzaamheden"Opmerking: het kwaliteitshandboek moet digitaal aangeleverd worden en in de offerte dient een samenvatting van max. 1 A4 pagina toegevoegd te worden.Milieuzorgsysteem (voor perceel 1, 2 en 3)De inschrijver bezit een milieuzorgsysteem dat aan bepaalde minimumeisen voldoet. Dit gebeurt door middel van het verplicht indienen van een kopie van een ISO 14001-2015-certificaat of een kopie van een EMAS - certificaat. Als een dienstverlener hier niet over beschikt, moet hij aantonen dat zijn milieuzorgsysteem gericht is op continue verbetering en minimaal aan de volgende voorwaarden voldoet:1. er is een actuele door de directie ondertekende milieubeleidsverklaring; 2. er is een milieuprogramma* of actieplan waarin staat welke stappen de organisatie gaat nemen om de milieubelasting te verminderen, ondertekend door de directie; 3. er is een formeel aangestelde milieucoörd.(zie opdrachtdocumenten)

Eventuele minimumeisen:
- Referentielijst voor perceel 1 en 2- ABSU voor perceel 1, 2 en 3- Kwaliteitsbeleid voor perceel 1, 2 en 3- Milieuzorgsysteem voor perceel 1, 2 en 3



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.3 Inlichtingen over een raamovereenkomst of dynamisch aankoopsysteem
De aanbesteding betreft het sluiten van een raamovereenkomst: JA
Raamovereenkomst met één onderneming

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   JA

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2017-12-19   09:15
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2018-04-18
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum:   2017-12-19
Plaatselijke tijd:   09:15
Adres:   AC Portus, Keizer Karelstraat 1, 9000 Gent Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een gesloten opening van de offertes voorzien


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
InformatiesessieAlgemene informatiesessie is voorzien telkens na de plaatsbezoeken.Voor de VSR-firma's is een aparte infosessie voorzien op 28 november 2017 om 13u30, Henri Farmanstraat 30, 9000 Gent.PlaatsbezoekenPlaatsbezoeken zijn voorzien op volgende data, doch niet verplicht: Perceel 1: maandag 27 november 2017, met aansluitend een infosessie.Perceel 2: dinsdag 28 november 2017, met aansluitend een infosessieOp maandag en dinsdag worden de onderwijsinstellingen bezocht.Startlocatie: Henri Farmanstraat 30 - 9000 Gent, 8u30 stipt.Gelieve uw deelname te bevestigen uiterlijk tegen 23 november 2017 via volgend e-mailadres: schoonmaak.services@stad.gentVerplichte plaatsbezoeken voor perceel 3, de locaties van het OCMW, vinden plaats op volgende data 20 en 21 november 2017. Hiervoor dient u contact op te nemen met Vera Neukermans (vera.neukermans@ocmw.gent - gsm: +32 476 40 02 93 - tel.: 09 266 92 14)Het bestek met alle nodige bijlagen zijn te downloaden via Dropbox met volgende link: https://www.dropbox.com/s/ywem4dr25tn8d2b/Contactpunt.zip?dl=0Na het downloaden van de documenten is het aangewezen deze op te slaan om ze daarna te openen gezien de grote omvang ervan.Opgelet!Indien u geïnteresseerd bent in deze opdracht kunt u deze verder opvolgen door u als onderneming te registreren op de website van e-Notification.Deze aankondiging kunt u dan aanduiden als favoriet door bovenaan op de hiervoor aangemaakte knop te drukken 'toevoegen aan favorieten' en de functie 'messaging' te activeren.U wordt dan op de hoogte gehouden van eventuele wijzigingsberichten.De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.

VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad Van State
Wetenschapsstraat 33 ,  BE - 1040   Brussel (Etterbeek)

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-11-07

Annonces similaires du BDA :