Stad Turnhout

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Herontwikkeling Stadhuis Turnhout - Oproep tot deelneming



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Stad Turnhout
Postadres :  Campus Blairon 200 , BE - 2300   Turnhout
Contactpersoon:   De heer Ive Van Bouwel
Tel:   +32 14443353
Fax:   +32 14443331
E-mail:   ive.vanbouwel@turnhout.be
Internetadres(sen):   www.turnhout.be  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  Stad Turnhout
Postadres :  Campus Blairon 200 ,BE -2300   Turnhout
Contactpersoon:   De heer Ive Van Bouwel
Tel:   +32 14443353
Fax:   +32 14443331
E-mail:   ive.vanbouwel@turnhout.be
Internetadres(sen):   www.turnhout.be  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Herontwikkeling Stadhuis Turnhout - Oproep tot deelneming  
Referentienummer:   2017407
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45000000
II.1.3. Type opdracht :  diensten
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.2.4
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE213
Voornaamste plaats van uitvoering:   Grote Markt 1 te Turnhout
II.2.4. Beschrijving
Deze Selectieleidraad heeft betrekking op de realisatie van de Opdracht, bestaande uit   ? De verkoop onder voorwaarden (ontwikkeling) van de achterbouw (en omgeving) van het Stadhuis in functie van de realisatie van een kwalitatief en duurzaam project binnen de bestaande en gewenst stedelijke context met publiek toegankelijke functies en doorsteek ('Privaat Project') - vast gedeelte   ? De studieopdracht voor de renovatie van de voorbouw van het Stadhuis (ontwerpstudie + kostenraming i.f.v. wettelijke normering en casco-inrichting) - vast gedeelte   ? De aannemingsopdracht voor de uitvoering van de renovatiestudie - voorwaardelijke gedeelte   Dit laatste onderdeel wordt voorwaardelijk geplaatst daar op heden de Stad nog geen inschatting kan maken van de werkelijke bouwkost van de uit te voeren renovatiewerken en zich in deze stand van zaken tevens nog niet kan verbinden aan een bepaald renovatiemodel. Enkel op basis van de resutaten van de studieopdracht voor de renovatie van de voorbouw zal zij in staat zijn met kennis van zake hierin een weloverwogen beslissing te nemen en er de nodige financiële middelen voor kunnen voorzien.   Het gaat voor de stad Turnhout om een ambitieus project in het kader van haar centrumontwikkeling.  
II.2.7. Looptijd
Aanvang (dd/mm/jjjj):   2019-04-15
Verlenging mogelijk:   NEE


AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude, terrorisme of witwassen;- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.* In toepassing van artikel 62 §2 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.* In navolging van art. 63 van het KB van 18 april 2017 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.* In navolging van art. 63 §2 van het KB van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen attest toe te voegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De financieel-economische draagkracht moet voor elk van de Verplicht Betrokken Partijen (Ontwikkelaar, Aannemer, Architect, Landschapsarchitect/Ontwerper publiek domein), worden bewezen aan de hand van de volgende documenten:- een passende bankverklaring voor elke Basisexpertise; - een verzekering tegen beroepsrisico voor elke Basisexpertise; - voldoende liquiditeit, rendabiliteit en solvabiliteit om de Opdracht te kunnen uitvoeren, énkel voor de Basisexpertise Ontwikkelaar en Aannemer.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De technische bekwaamheid (vakbekwaamheid) van het team van de Kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van enerzijds de capaciteit om de opdracht uit te voeren én anderzijds de relevante ervaring. Voor de Architect wordt tevens gevraagd naar het bewijs om het beroep uit te oefenen.Recht om het beroep van Architect uit te oefenen:De Architect moet over de nodige titels beschikken om het beroep van Architect te mogen uitoefenen. De Architect voegt een bewijs van de inschrijving toe in de Orde van Architecten. Voor Architecten uit andere E.U.-lidstaten moet aangetoond worden dat de Architect in de betrokken lidstaat het beroep van Architect mag uitoefenen.Capaciteit:Voor elk van de Verplicht Betrokken Partijen moet individueel en per Partij de volgende informatie worden meegedeeld: een korte bedrijfspresentatie én een lijst van het voor deze opdracht inzetbaar personeel met hun beroepskwalificaties (vb. aan de hand van een CV). Voor het uitvoerend personeel van de Aannemer dient geen CV te worden toegevoegd.Deze informatie moet dus worden aangeleverd voor:? ontwikkeling (de Ontwikkelaar);? bouw (de Aannemer);? ontwerparchitectuur van gebouwen (de Architect) (en stabiliteit, technieken, akoestiek);? landschapsarchitectuur/ontwerp publiek domein (de Landschapsarchitect/Ontwerper publiek domein).Hieruit moet blijken dat elk van de Verplicht Betrokken Partijen individueel over de nodige capaciteit beschikt om de Opdracht tot een goed einde te brengen.Ervaring:De ervaring van het team van de Kandidaat wordt beoordeeld aan de hand van volgende criteria:(a) Referenties gebiedsontwikkeling (b) Referenties stedenbouw (c) Referenties architectuur (d) Referenties landschapsarchitectuur/inrichting publiek domein

Eventuele minimumeisen:
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Mededingingsprocedure met onderhandeling

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2017-11-17   11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :   NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
Looptijd in maanden:   4   (vanaf de datum van ontvangst van de inschrijving)


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 ,  BE - 1040   Brussel (Etterbeek)
Internetadres(sen):   http://www.raadvanstate.be/?page=e-procedure&lang=nl

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-10-04

Annonces similaires du BDA :