Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een: AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
I.1. Naam en adressen
Officiële benaming : Gemeente Wuustwezel
Postadres : Gemeentepark 1 , BE - 2990 Wuustwezel
Contactpersoon: De heer Joeri De Block
Tel: +32 36904653
Fax: +32 36904602
E-mail: gebouwen@wuustwezel.be
Internetadres(sen): www.wuustwezel.be
I.3. Communicatie
Officiële benaming : LV-architecten bvba
Postadres : Dorpsstraat 89 ,BE -2990 Wuustwezel
Contactpersoon: De heer Luk Vorsselmans
Tel: +32 36671286
Fax: +32 36671287
E-mail: info@LV-architecten.be
Internetadres(sen): www.LV-architecten.be
AFDELING II. VOORWERP
II.1. Omvang van de aanbesteding
II.1.1. Benaming
Herpublicatie - Het slopen van een bestaand schoolgebouw en bouwen van nieuwe schoolgebouwen en 12 appartementen en het verbouwen van de Tiendenschuur Referentienummer: 140614
II.1.2. Voornaamste CPV-code : 45214210
II.1.3. Type opdracht : werken
II.1.4. Korte beschrijving
zie II.1.1
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen: NEE
II.2. Beschrijving
II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s): BE211
Voornaamste plaats van uitvoering: Schoolgebouwen > GBS 't Blokje (Kerkblokstraat)
II.2.4. Beschrijving
zie II.1.4
II.2.7. Looptijd
Einde (dd/mm/jjjj): 2021-06-01
Verlenging mogelijk: NEE
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
III.1. Voorwaarden voor deelneming
III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De financieel-economische draagkracht moet door de Inschrijver worden bewezen aan de hand van drie criteria:a) een passende bankverklaring; b) verzekering tegen beroepsaansprakelijkheid; c) voldoende liquiditeit, rendabiliteit en solvabiliteit om de Opdracht te kunnen uitvoeren. De Inschrijver moet aantonen dat hij cumulatief aan deze drie criteria voldoet zoals hierna verder bepaald.a) Passende bankverklaringDe Inschrijver moet verplicht een verklaring opgesteld en ondertekend door de bank overeenkomstig het model toegevoegd in Bijlage 2.Deze verklaring moet in het Nederlands zijn opgesteld en mag maximaal drie maanden oud zijn. Indien de verklaring in een andere taal is opgesteld, wordt een beëdigde vertaling toegevoegd.b)Verzekering tegen beroepsaansprakelijkheidDe Inschrijver voegt de nodige verklaringen toe van de verzekeraar of de makelaar. In geval van een specifieke beroepsaansprakelijkheidsverzekering voor deze Opdracht wordt een bindende bevestigingsbrief toegevoegd van de makelaar en/of de verzekeraar waarin wordt bevestigd dat de verzekering zal worden afgesloten indien de Opdracht aan de Inschrijver wordt toegewezen.Deze verklaringen moeten in het Nederlands zijn opgesteld, geldig zijn én mogen maximaal drie maanden oud zijn. Indien de verklaring in een andere taal is opgesteld, wordt een beëdigde vertaling toegevoegd.c)Voldoende liquiditeit, rendabiliteit en solvabiliteit om de Opdracht te kunnen uitvoerenDe Inschrijver dient over een normale financiële toestand te beschikken waardoor deze in staat is om de Opdracht tot een goed einde te brengen. Bij de beoordeling van de normale financiële toestand zal rekening worden gehouden met de specificiteit van de beroepsactiviteit waartoe de betrokken onderneming behoort.De Inschrijver voegt één exemplaar van de jaarrekening van het laatste afgesloten boekjaar.
III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
De technische bekwaamheid en de beroepsbekwaamheid van de Inschrijver is van zeer groot belang en dient te worden bewezen. De Opdrachtnemer(s) die met de uitvoering van de werken zullen worden belast, moet(en) dan ook : - Een bewijs van erkenning voorleggen. Onverminderd de toepassing van artikel 12 van het KB van 14 januari 2013 moeten ook al de personen die in enig stadium als onderaannemer optreden verplicht voldoen aan de voorwaarden tot erkenning in de categorie die overeenstemt met de aard van de hun opgedragen werken, alsmede in de met hun aandeel in de opdracht overeenkomende klasse.- Gedurende de laatste vijf jaar voorafgaand aan de uiterste datum om een Offerte in te dienen, verantwoordelijk zijn geweest (alleen of in samenwerkingsverband) voor het bouwen van minstens drie projecten in opdracht van een publiekrechtelijke instantie met een realisatiekost van minstens 4.000.000 euro excl. BTW, waarvan minstens één "gemengd" project (bestaande uit een publiek gedeelte en een gecommercialiseerd privaat gedeelte). - Gedurende de laatste vijf jaar voorafgaand aan de uiterste datum om een Offerte in te dienen verantwoordelijk zijn geweest voor minstens één project omvattende het bouwen van een school of schooluitbreiding met een realisatiekost van minstens 1.000.000 euro excl. BTW.De referenties dienen gedocumenteerd te zijn aan de hand van een beschrijving met minstens de financiële en technische gegevens, plannen en foto's van het project. Hieraan worden attesten van goede uitvoering toegevoegd. De attesten vermelden de contactpersoon, het bedrag, de plaats en het tijdstip en bevestigen de goede uitvoering van de werken volgens de regels van de kunst. De Inschrijver kan zich voor zijn financiële, economische draagkracht en technische bekwaamheid beroepen op de draagkracht van andere entiteiten, ongeacht de juridische aard van zijn band met die entiteiten, bijvoorbeeld een onderaannemer. In dat geval toont hij de Aanbestedende Overheid aan dat hij zal beschikken over de voor de uitvoering van de opdracht noodzakelijke middelen, door overlegging van de verbintenis van deze entiteiten om de Inschrijver dergelijke middelen ter beschikking te stellen.
Eventuele minimumeisen:
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure
IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA: JA
IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling 2017-09-14 11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming : NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj): 2018-03-13
IV.2.7 Begin van de gunningsprocedures
Datum: 2017-09-14
Plaatselijke tijd: 11:00
Adres: Gemeentehuis Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Dhr. P. Van Leuven, beleidscoördinator openbare werkenDhr. J. De Block, gebouwenbeheerderEr is een publieke opening van de offertes voorzien
AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. Nadere inlichtingen
De Aanbestedende Overheid zal een infosessie en plaatsbezoek organiseren op donderdag 10 augustus 2017 (plaatsbezoek om 10.00u, infosessie om 11.00u).De Inschrijver heeft alleszins de plicht om de locatie voor de uitvoering van de Opdracht voorafgaand aan de indiening van een Offerte te bezoeken. Aan de onderaannemers wordt niet toegestaan dat zij een bijkomend plaatsbezoek vragen, zij dienen desgevallend de Inschrijver te vergezellen op het plaatsbezoek. Het betreft een herpublicatie, volgend op een originele publicatie.Volgende documenten worden toegevoegd aan het dossier:140614_bijkomende vragen omtrent bestek_versie_2017_08_25intentieverklaring_sociaal_actieplanactieplan sociale impact140614_verslag plaatsbezoek en infosessieDe opdrachtdocumenten zijn tevens te koop (op papier en/of digitaal) bij de ontwerper tegen de kostprijs van 90 euro (digitaal, inclusief verzendingskosten, exclusief BTW) of 800 euro (op papier, inclusief verzendingskosten, exclusief BTW). Het bedrag dient te worden overgeschreven op rekeningnummer (Crelan) BE44 8601 0404 8545, op naam van LV-architecten bvba. OPGELET: er dient rekening te worden gehouden met de sluitingsperiode van de kantoren van de ontwerper tijdens het bouwverlof (van 10 juli 2017 tem 30 juli 2017).Informatiesessie: 10/08/2017 om 11.00GBS 't Blokje (Kerkblokstraat), Kerkblokstraat 16 te 2990 Loenhout
VI.4 Beroepsprocedures
VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 , BE - 1040 Brussel (Etterbeek)
Internetadres(sen): http://eproadmin.raadvst-consetat.be/
VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-08-30