Stad Leuven

Sint-Pieterskerk fase 11 lot 3 - Restauratie sacramentstoren



Deze mededeling heeft betrekking op de publicatie van een:   AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT  
Uittreksel uit de officiële tekst.

AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST

I.1. Naam en adressen

Officiële benaming :  Stad Leuven
Postadres :  Professor Van Overstraetenplein 1 ,BE -3000   Leuven
Contactpersoon:   Mevrouw Annelies Vercruysse
Tel:   +32 16272506
Fax:   +32 16272955
E-mail:   annelies.vercruysse@leuven.be
Internetadres(sen):   www.leuven.be  

I.3. Communicatie

Officiële benaming :  Arter
Postadres :  Stoofstraat 30 ,BE -1000   Brussel
Contactpersoon:   De heer Jochen Ketels
Tel:   +32 25137795
Fax:   +32 25114604
E-mail:   j.ketels@arter.be
Internetadres(sen):   www.leuven.be  

AFDELING II. VOORWERP

II.1. Omvang van de aanbesteding

II.1.1. Benaming
Sint-Pieterskerk fase 11 lot 3 - Restauratie sacramentstoren  
Referentienummer:   DFB_sg15.034
II.1.2. Voornaamste CPV-code :  45454100
II.1.3. Type opdracht :  werken
II.1.4. Korte beschrijving
De restauratie van de 15de eeuwse Sacramentstoren omvat voornamelijk de reiniging en conservatie van polychromie op steen. In mindere mate betreft het restauratie van polychromie op hout, gips en terracotta, en de restauratie van de metalen tabernakelkast.
II.1.6. Inlichtingen over percelen
Verdeling in percelen:   NEE

II.2. Beschrijving

II.2.3. Plaats van uitvoering
NUTS-code(s):   BE242
Voornaamste plaats van uitvoering:   Sint-Pieterskerk, Grote Markt, Leuven
II.2.4. Beschrijving
zie II.1.4



AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIELE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN

III.1. Voorwaarden voor deelneming

III.1.1 Geschiktheid om de beroepsactiviteit uit te oefenen, waaronder de vereisten in verband met de inschrijving in het beroeps- of handelsregister
Lijst en beknopte beschrijving van de voorwaarden:  
- Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikels 67 tot en met 69 van de wet van 17 juni 2016 betreffende overheidsopdrachten.- In toepassing van artikel 62 van het koninklijk besluit van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.- In navolging van art. 63 §2 van het KB van 18 april 2017 dient de Belgische inschrijver geen attest toe te voegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.

III.1.2 Economische en financiële draagkracht
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
- Louter door het indienen van een offerte verklaart de inschrijver de nodige financiële draagkracht te bezitten voor het kunnen uitvoeren van deze overheidsopdracht.- Er wordt gevraagd om het bewijs van een verzekering tegen beroepsrisico's toe te voegen.
Eventuele minimumeisen:
MINIMUMEIS: De inschrijver moet het bewijs van verzekering tegen beroepsrisico's toevoegen aan zijn offerte.

III.1.3 Technische en beroepsbekwaamheid
Lijst en beknopte beschrijving van de selectiecriteria:
1. AlgemeenEen uitvoerder wordt aangesteld na een gemotiveerde selectie op basis van zijn algemene en restauratiespecifieke technische vakkundigheid, doeltreffendheid, ervaring en betrouwbaarheid. De selectie van de uitvoerder(s) gebeurt volgens de vereiste kwalificaties op basis van volgende criteria:Een team wordt geëist met minstens volgende specialiteiten:- restauratie polychromie op hout;- restauratie polychromie op steen;- restauratie steen;- restauratie terracotta;- restauratie gips;- restauratie metaal.Het restauratieteam moet voor ieder van de zes specialisaties een hoofdrestaurateur bevatten. De hoofdrestaurateur is tijdens uitvoering van werken die zijn/haar vakgebied aanbelangen dagelijks op de werf aanwezig. De eisen waaraan de hoofdrestaurateur moet voldoen staan hieronder beschreven.De werfverantwoordelijke is verantwoordelijk voor de coördinatie van de werken en de communicatie met het Werkbestuur. Hij/zij is aanwezig op iedere werfvergadering en is dagelijks aanwezig op de werf.De eisen waaraan de werfverantwoordelijke moet voldoen worden hieronder beschreven.2. KwalificatiesVan het restauratieteam worden volgende gegevens opgegeven:1) Identiteit en taak: van de werfverantwoordelijke, hoofdrestaurateur en restaurateurs van het voorgestelde team volgens hun specialiteit. De identiteit en taak van eventuele onderaannemers wordt duidelijk vermeld.2) Studiekwalificaties: CV's met overzicht van alle door de restaurateur uitgevoerde projecten, diploma's en studiecertificaten van de werfverantwoordelijke, de hoofdrestaurateurs en restaurateurs. De leden van het restauratieteam zijn houder van een diploma van Master inconservatie en restauratie (voor technici - huidige 4-jarige opleiding in de Academie te Antwerpen, La Cambre te Brussel of St-Lucas te Luik) of een getuigschrift van gegradueerde in de sierkunsten (vroegere opleiding voor technici in de Academie te Antwerpen, La Cambre te Brussel of St-Lucas te Luik) voor de gevraagde specialiteiten.Uitzonderingen worden gemaakt voor restaurateurs zonder diploma maar met aantoonbare ervaring van min. 10 jaar.3) Beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring in de restauratiesector waarbij:- minimum 7 jaar voor de werfverantwoordelijke. De werfverantwoordelijke is een restaurateur met specialisatie polychromie op steen.- minimum 5 jaar voor hoofdrestaurateurs polychromie; minimum 5 jaar voor hoofdrestaurateurs van de andere disciplines.- minimum 2 jaar voor de gespecialiseerde restaurateurs onder toezicht van de hoofdrestaurateurs.De hoofdrestaurateurs dienen minimum 5 persoonlijke referenties voor te leggen van gelijkaardige werken. De referenties moeten voorzien zijn van de nodige informatie (zie hieronder voor meer informatie over de referenties).4) de inschrijver voegt een gehandtekende verbintenis bij waarin hij bevestigt dat alle opgegeven leden van het restauratieteam tewerkgesteld zullen worden op dit project en dit voor de ganse uitvoeringsperiode. Indien de inschrijver zal werken met onderaannemers (waarvan de referenties worden ingediend) wordt een gehandtekende verbintenis tussen de inschrijver en zijn onderaannemer(s) gevraagd die door beide partijen is ondertekend. Wijzigingen in de samenstelling van dit team kunnen enkel met uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van de opdrachtgever.3. ReferentiesDe inschrijver toont aan dat hij per gevraagde specialiteit minstens 5 uitgevoerde referentieprojecten kan voorleggen. Deze specialiteiten kunnen al dan niet gecombineerd worden aangetoond in 1 restauratieproject. Per hoofdrestaurateur worden 5 persoonlijke referenties voorgelegd. Dezereferenties mogen overlappen met de referenties van de firma, indien de restaurateur de werken in opdracht van de firma uitvoerde.Alle referenties moeten ge.

Eventuele minimumeisen:
MINIMUMEIS:De inschrijver voldoet minimum aan de hierboven vermelde algemene eisen (teamsamenstelling) enerzijds en naar de gevraagde kwalificaties en referenties toe anderzijds.Vereiste erkenning: D23 (Restauratie door ambachtslieden), Klasse 2


III.2 Voorwaarden met betrekking tot de opdracht

III.2.3 Inlichtingen over het personeel dat verantwoordelijk zal zijn voor de uitvoering van de opdracht:
Verplichting tot vermelding van de namen en beroepskwalificaties van het personeel dat met het uitvoeren van de opdracht wordt belast: JA



AFDELING IV. PROCEDURE

IV.1.1 Proceduretype
Openbare procedure

IV.1.8 Inlichtingen over de Overeenkomst inzake overheidsopdrachten (GPA)
De opdracht valt onder de GPA:   NEE

IV.2 ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN:
IV.2.2 Termijn voor de ontvangst van blijken van belangstelling   2017-09-26   11:00
IV.2.4 Talen die mogen worden gebruikt bij het indienen van inschrijvingen of aanvragen tot deelneming :  NL
IV.2.6 Minimumtermijn gedurende welke de inschrijver zijn inschrijving gestand moet doen
De inschrijving moet geldig blijven tot (dd/mm/jjjj):   2018-03-25
IV.2.7 Geplande datum voor het begin van de gunningsprocedures
Datum:   2017-09-26
Plaatselijke tijd:   11:00 Inlichtingen over gemachtigde personen en de openingsprocedure
Er is een publieke opening van de offertes voorzien


AFDELING VI. AANVULLENDE INLICHTINGEN


VI.3. Nadere inlichtingen
BESTEK EN PLANNEN AAN TE VRAGEN VIA:Arter, Stoofstraat 30, BE-1000 Brussel, NUTS-Code: BE, Contact: De heer Jochen Ketels. Tel.: +32 25137795. E-mail: j.ketels@arter.be. Fax: +32 25114604. Plaatsbezoek vereist: HET PLAATSBEZOEK IS VERPLICHT.De inschrijver neemt hiervoor contact op met het studiebureau ARTER - Stoofstraat 30 - 1000 Brussel - Jochen Ketels - 02 513 77 95. Na het bezoek zal aan de inschrijver een attest gegeven worden. Dit attest moet verplicht bij de offerte gevoeg worden.
VI.4 Beroepsprocedures

VI.4.1 Beroepsinstantie
Raad van State
Wetenschapsstraat 33 ,  BE - 1040   Brussel (Etterbeek)

VI.4.3 Beroepsprocedure
Precieze aanduiding van de termijn(en) voor beroepsprocedures
Overeenkomstig artikel 11 en volgende van de wet van 16 februari 2017 tot wijziging van de wet van 17 juni 2013 betreffende de motivering, de informatie en de rechtsmiddelen inzake overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten, kennen wij u vrijwillig een termijn van 15 dagen toe, vanaf de dag volgend op de verzenddatum van deze brief, zodat u eventueel beroep tot schorsing kan aantekenen bij een rechtscollege. Dit mag uitsluitend gebeuren via een procedure wegens uiterst dringende noodzakelijkheid voor de Raad van State.

VI.5 Datum van verzending van deze aankondiging
2017-08-04

Annonces similaires du BDA :