AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Tienen
Grote Markt 27, BE-3300 Tienen
Contact: Smets Debbie
Tel: +32 16805810 E-mail: debbie.smets@tienen.be
Internet adres(sen): www.tienen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Omvorming van de bestaande begraafplaats tot een parkbegraafplaats
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Begraafplaats Aarschotsesteenweg
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Omvorming van de bestaande begraafplaats tot een parkbegraafplaats
Fase 1 - lot 1 : Vergroening blok 11 - 14 en Pollepelveld + aanleg urnenveld
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Uitsluitingsgronden (art 20 § 1 wet overheidsopdrachten en art. 61 KB 15-07-2011)
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van de aannemers van werken, wordt uitgesloten van
deelneming aan deze opdracht de aannemer:
1° die in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt of die een
gerechtelijk akkoord heeft bekomen, of die in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van
een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen
2° die aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of van gerechtelijk
akkoord aanhangig is of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale
wetgevingen en reglementeringen
3° die, bij rechtelijke beslissing in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf
dat zijn professionele integriteit aantast
6° die niet in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van
het land waar hij gevestigd is
Voor 1°, 2°, 3° en 6° voegt de aannemer bij zijn offerte de nodige attesten en een verklaring op eer dat
aan de gestelde eisen voldaan is.
5° die niet in orde is met zijn bijdragen aan de sociale zekerheid, overeenkomstig de bepalingen van artikel
62 van dit besluit
Voor 5° levert de aannemer het bewijs door voorlegging van een attest zoals bepaald in artikel 61 van
het KB van 15.07.2011
Verder worden van deze opdracht uitgesloten, de aannemer:
4° die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de aanbestedende
overheid aannemelijk kan maken
7° die zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken
van inlichtingen, opvorderbaar bij toepassing van dit hoofdstuk
Wanneer een van de gevraagde documenten of getuigschriften niet wordt uitgereikt in het betrokken land, kan
het vervangen worden door een verklaring onder eed of een plechtige verklaring van de betrokkene voor een
gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong
of herkomst.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, zal voor deze opdracht
de financiële en economische draagkracht van de aannemer aangetoond worden door passende bankverklaringen.
In dat verband voegt de aannemer bij zijn offerte een document vanwege zijn financiële instelling(en)
dat als volgt opgesteld wordt:
Indien de aannemer om gegronde redenen niet in staat is deze referenties over te leggen kan hij zijn economische
en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de aanbestedende overheid geschikt
acht.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, wordt de aannemer verzocht
om zijn technische bekwaamheid aan te tonen door volgende referenties:
1° Opgave van welke werken door de hoofdaannemer en welke werken door welke onderaannemer uitgevoerd
zullen worden
met opgave voor elke onderaannemer van:
- juiste benaming en adres, BTW-nummer
- gegevens inzake erkenning
- opgave, desgevallend, van het ISO-certificaat of het VCA-attest van de onderaannemer
De aanstelling van andere onderaannemers dan deze die bij de offerte opgegeven worden, is onderhevig
aan de schriftelijke en expliciete goedkeuring door het opdrachtgevend bestuur. Die andere onderaannemer
moeten minstens over dezelfde kwalificaties beschikken als de onderaannemer die bij de offerte
vermeld werd.
2° Een verklaring van de aannemer met betrekking tot het procentueel aandeel van de opdracht dat hij met
eigen personeel zal uitvoeren. Aannemers waarbij dit percentage minder bedraagt dan 60% worden van
deelname aan de procedure uitgesloten.
3° Opgave van de studie- en beroepskwalificaties van de aannemer (minimaal: werfleider - projectleider en
uitvoerend personeel) en alle onderaannemers.
4° Opgave van:
voor de hoofdaannemer: drie referenties van gelijkaardige werken ten bedrage van minstens
? 135.000,00 en dit gedurende de laatste vijf jaar (de relevantie wordt door de aanbestedende overheid
beoordeeld op basis van de inhoud en de omvang van de referenties)
De referenties dienen minimaal volgende gegevens te vermelden:
- omschrijving en relevantie van de ingediende referentie
- bewijs van voorlopige of definitieve oplevering
- gunnings- en aannemingsbedrag excl. BTW
- bewijs van goede uitvoering door opdrachtgever
voor alle onderaannemers: een referentielijst van werken uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar
5° Opgave van, desgevallend, het ISO-certificaat of het VCA-attest van de inschrijver
6° Erkenningsgetuigschrift in klasse 2 of hoger - categorie G3
Uit deze documenten moet het opdrachtgevend bestuur kunnen vaststellen dat de aannemer in staat is om
deze opdracht van restauratie- en geschiktmakingswerken te realiseren.
Binnen de grenzen van de artikelen 68 tot 70 , kan de aanbestedende overheid verlangen dat de aannemers
de overgelegde getuigschriften en documenten aanvullen of toelichten.
Indien de inschrijver via een tijdelijke vereniging zich kandidaat stelt dienen al de gevraagde documenten
in het administratief bestek door al de 'hoofdaannemers' van de tijdelijke vereniging ingediend
te worden
Klasse: Klasse 2 : tot 275.000 EUR, Categorie: G3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 10/08/2017 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 67.67 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De documenten zijn te verkrijgen bij contante betaling of na voorafgaandelijke storting van 47,67 EUR (bij afhaling
op de burelen van Team van Meer! - Architecten & Co. cvba na voorafgaandelijke afspraak) of 67,67
EUR (bij verzending - verzendingskosten inbegrepen) op rekeningnummer BE 47-132.534.570-980 van Team
van Meer! - Architecten en co cvba met vermelding van de projectnaam.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
11/08/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
11/08/2017 - 10:00
Plaats: Stad Tienen, Schepenzaal, Grote Markt 27 te 3300 Tienen
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Onbeperkt
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 28/06/2017