AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Leuven
Professor Van Overstraetenplein 1, BE-3000 Leuven
Contact: Mevrouw Katrien Deckers
Tel: +32 16272505 Fax: +32 16272959 E-mail: katrien.deckers@leuven.be
Internet adres(sen): www.leuven.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Abdij van Park - zuidvleugel en prelatuur - perceel 2 - restauratie stucwerkplafond refter
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: abdij van Park 7 - 3001 Heverelee
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Voorwerp van deze werken: Abdij van Park - zuidvleugel en prelatuur - perceel 2 - restauratie stucwerkplafond refter.
Toelichting:
BESCHRIJVING VAN DE WERKEN:
Restauratie van het 17de eeuwse stucwerkplafond van Hansche in de historische refter van de zuidvleugel in de abdij van Park te Heverlee.
Het is hierbij de bedoeling de latere overschilderingen te verwijderen tot op de oorspronkelijke afwerkingslaag.
VERLOOP VAN DE PROCEDURE:
FASE 1 - KANDIDATUURSTELLING
Kandidaten worden geselecteerd op basis van de opgegeven selectiecriteria.
Enkel de geselecteerde inschrijvers worden uitgenodigd voor de tweede fase - offerte.
FASE 2 - OFFERTE
Voor de opmaak van de offerte is er een verplicht plaatsbezoek.
Er wordt aan de geslecteerde inschrijvers in de refter een stelling ter beschikking gesteld van waarop de inschrijver het plafond in detail kan bekijken en, na goedkeuring door opdrachtgever en architect, eventuele kleine restauratieproeven kan uitvoeren om aldus zijn prijsbepaling zo nauwkeurig als mogelijk op te stellen.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
nvt
.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
SELECTIECRITERIUM 1 - MINIMUM 1 VOOR DIT PROJECT RELEVANTE GEREALISEERDE RESTAURATIE VAN EEN 17DE OF BEGIN-18DE EEUWS HOOGRELIEF STUCWERK MET KALK
De inschrijver beschikt over minstens 1 relevante referentie van een vergelijkbare restauratie van een 17de of begin-18de eeuws decoratief hoogreliëf stucwerk in kalk waarbij belangrijke delen werden vrijgelegd tot op de oorspronkelijke afwerkingslaag.
De referentie voldoet aan:
- het betreft een project van de inschrijver zelf (als hoofd- of nevenaannemer) , niet van een onderaannemer
- het betreft een gerealiseerde restauratie die (minstens) voorlopig is opgeleverd;
- het betreft een restauratie van een 17de of begin-18de eeuws decoratief hoogreliëf stucwerk;
- belangrijke delen van het stucwerk werden vrijgelegd tot op de oorspronkelijke afwerkingslaag
- de referentie is relevant voor de opdracht naar omvang en moeilijkheidsgraad; het betreft een plafond met horizontale projectie van minstens 60 m2, er is beeldhouwwerk of er zijn zeer uitgewerkt decoratieve lijsten aanwezig
- het betreft een restauratie van stucwerk in kalk. Referenties van stafftechniek of gipsstuc zijn geen geldige referenties.
- De restauratie werd gerealiseerd gedurende de laatste 10 jaar.
- referenties waar de inschrijver als onderaannemer de werken heeft uitgevoerd, kunnen slechts in aanmerking genomen worden als de inschrijver duidelijk kan aantonen dat de volledige restauratieopdracht van het stucwerk door hem werd uitgevoerd.
Per referentie worden minstens volgende gegevens verstrekt;
- Gegevens van het referentieproject en het plafond: adres, gebouw, datering gebouw en plafond, vervaardiger (indien gekend) en omvang van het stucwerk (verplichte opgave van geprojecteerde m2) met vermelding van de samenstelling. Deze gegevens worden gestaafd met fotomateriaal
- Korte beschrijving van de uitgevoerde restauratiewerken met duidelijke omschrijving van de verschillende stappen in de restauratie en de uitgevoerde technieken: vrijleggingen, herstellingen (type? reconstructies edm?)
- PV van voorlopige (of definitieve) oplevering en attest van goede uitvoering
- Naam en adres van de opdrachtgever en van de (restauratie)architect
- Aannemingssom voor het concreet uitgevoerde stucrestauratiewerk
- Mate van betrokkenheid bij het referentieproject als hoofdaannemer, nevenaannemer, onderaannemer
- alle leden van het restauratieteam en vermelding of het over leden van het bedrijf ging, dan wel over onderaannemers of zelfstandige restaurateurs en hun aandeel in het project
De inschrijver verschaft op vraag van het opdrachtgevend bestuur inzage in de dossiers wanneer het opdrachtgevend bestuur hier om zou vragen.
SELECTIECRITERIUM 2 - DESKUNDIG UITVOEREND TEAM MET RELEVANTE ERVARING
Om kwaliteit te kunnen verzekeren bij uitvoering van het gevraagde stucrestauratiewerk, is de opdrachtgever op zoek naar een bekwaam en ervaren team van restaurateurs. Dat team zal vertrouwd zijn en over voldoende ervaring met decoratief hoogreliëf kalkstucwerk uit de 17de of begin 18e eeuw beschikken.
Om de deskundigheid van het team van de inschrijver aan te tonen dient de inschrijver van elk lid van zijn restauratieteam de diploma's en/of studiecertificaten in die bekomen werden binnen het kader van hun opleiding tot stucrestaurateur.
Indien een restaurateur over geen specifiek diploma beschikt, kan hij zijn deskundigheid aantonen aan de hand van zijn uitgevoerde referenties.
De samenstelling en relevante ervaring van het restauratieteam van de inschrijver wordt aangetoond voor:
- 1 eindverantwoordelijke voor de uitvoering van de werken.
Deze eindverantwoordelijke heeft een relevante ervaring van minimum 10 jaar in 17de of begin 18de eeuws kalkstucrestauratie en vrijleggingen.
Deze eindverantwoordelijke kan, maar moet niet, één van de uitvoerders zijn. Hij/zij zal minstens twee keer per week ter plaatse zijn om zijn team te begeleiden en zal op alle werfvergaderingen en besprekingen aanwezig zijn. Hij/zij is de contactpersoon voor het bestuur
- 1 hoofduitvoerder met een relevante ervaring van minstens 10 jaar in werken met 17de of begin 18de eeuws kalkstucrestauratie en vrijleggingen. Deze hoofduitvoerder moet voltijds aanwezig zijn op de werf.
- 2 andere uitvoerders met eenzelfde specialiteit en ervaring van minstens 5 jaar
- Dit team mag zich laten assisteren door maximum één uitvoerder met een relevante ervaring van 3 jaar
De ervaringen worden, per teamlid, aangetoond aan de hand van :
Een curriculum vitae met opgave van het aantal jaren relevante beroepservaring als kalkstucrestaurateur en met een lijst van uitgevoerde stucrestauratiewerken
Drie relevante uitgevoerde stucrestauratiewerken. Deze referentielijst bevat minstens:
De naam van het project
Korte omschrijving van het kalkstuc met datering en beschrijving (vlak stucwerk, lijststucwerk, decoratief stucwerk met beeldhouwwerken,.) en opsomming uitgevoerde werken
Concrete opdracht binnen het aangegeven project; als medewerker, eindverantwoordelijke , aandeel,.
Datum van voltooiing
In bijlage aan de inschrijvingsformulieren is een document toegevoegd dat duidelijkheid moet geven over het team, de ervaring en de taken binnen de uitvoering. Dit document moet verplicht ingevuld worden en er moet aangetoond worden dat aan de bovenvermelde eisen voldaan is.
Zie bijlage G:
Teamsamenstelling voor de restauratie van het stucplafond van de refter van de Abdij van Park.
De aanbestedende overheid kan verlangen van de inschrijver dat zij de voorgelegde documenten aanvullen of toelichten.
Enkel met uitdrukkelijke toestemming van de opdrachtgever kan de samenstelling van het team bij uitvoering gewijzigd worden, na voorlegging en goedkeuring van de documenten zoals gevraagd in deze aanbesteding.
De inschrijver vermeldt welke delen hij eventueel in onderaanneming wil laten uitvoeren. In dit geval voegt de inschrijver bij zijn offerte een door de onderaannemer ondertekende engagementsverklaring toe waarin deze zich duidelijk engageert voor de uitvoering van dat specifieke deel van de werken.
De onderaannemers voldoen aan de eisen van het bestek
SELECTIECRITERIUM 1 - MINIMUM 1 RELEVANTE GEREALISEERDE RESTAURATIE VAN EEN 17DE OF BEGIN 18DE EEUWS HOOGRELIEF STUCWERK MET KALK
SELECTIECRITERIUM 2 - DESKUNDIG UITVOEREND TEAM MET RELEVANTE ERVARING
Vereiste erkenning: D23 (Restauratie door ambachtslieden), Klasse 3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 30
Criterium 2: conceptnota restauratie, Weging: 50
Criterium 3: werkplanning, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 7/8/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Gratis via de link in de aankondiging.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
8/8/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
Plaatsbezoek FASE 1 - KANDIDATUURSTELLING:
Plaatsbezoek mogelijk, doch niet verplicht, op afspraak met het studiebureau - Studio Roma -
Sofie Beyen via sofiebeyen@studioroma.be of 016 49 80 50
Plaatsbezoek - FASE 2 - OFFERTE
Plaatsbezoek is verplicht uit te voeren door de inschrijver.
Het is hierbij de bedoeling dat de aannemer een precieze inschatting kan maken van het uit te voeren werk en de moeilijkheidsgraad.
In afspraak met de architect en de opdrachtgever, kan de inschrijver eventuele kleine restauratieproeven ifv het inschatten van het toekomstig restauratiewerk uitvoeren.
Methode, gebruikte producten en omvang worden uitdrukkelijk voorafgaandelijk afgesproken en goedgekeurd door opdrachtgever en architect alvorens te worden uitgevoerd.
De opdrachtgever stelt een steiger ter beschikking voor dit beperkt onderzoek dat maximaal 1 dag in beslag kan nemen.
De inschrijver dient het attest in Bijlage C - attest plaatsbezoek - correct ingevuld toe te voegen aan zijn offerte.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/6/2017