Stad Oostende

Restaureren halfportaalkraan


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Oostende
Vindictivelaan 1, BE-8400 Oostende
Contact: Mevrouw Anja Gregorius
Tel: +32 59258361 Fax: +32 59512909 E-mail: overheidsopdrachten@oostende.be
Internet adres(sen): www.oostende.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Restaureren halfportaalkraan
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Hangaar 1, Stapelhuisstraat 1 te 8400 Oostende
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht omhelst de volledige restauratie van de halfportaalkraan gelegen naast de hangaar 1 te Oostende.
Om de opdrachtdocumenten te kunnen downloaden wordt u gevraagd een e-mailadres op te geven. Op dit e-mailadres zal alle eventuele communicatie gevoerd worden tijdens de gunningsprocedure, zoals daar zijn de eventuele vragen en antwoorden, ontbrekende pagina's of documenten,. Het is in uw belang dat u de opdrachtdocumenten via de link vermeld in het publicatiebericht downloadt en een geldig e-mailadres opgeeft.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
De te gunnen inschrijver zal per e-mail worden uitgenodigd de nodige attesten/bewijzen van bovenstaande impliciete verklaring op erewoord in te dienen binnen een termijn van 30 kalenderdagen na datum van de uitnodigingsmail, zodat de aanbestedende overheid tot verificatie van de verklaring kan overgaan.
In toepassing van het Koninklijk Besluit van 15 juli 2011 hoeft de Belgische inschrijver geen attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden, geen rsz-attest en geen attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen toe te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Nihil
Nihil
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Om de technische bekwaamheid betreffende de restauratiewerken te kunnen beoordelen, worden volgende
documenten aan de offerte toegevoegd, overeenkomstig de bepalingen in art. 11.5.2 uit het erfgoeddecreet.
a) Kwalificaties
- studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het
ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de
restauratiewerkzaamheden;
- beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;
In het bijzonder dient de aannemer in zijn offerte één of meerdere projectleiders op te geven, waarvan er
één de werf zal leiden. Van de voorgestelde projectleiders dienen de kwalificaties voorgelegd te worden
conform artikel 69 KB Plaatsing.
De inschrijver dient aan te tonen dat de voorgestelde projectleiders beschikken over voldoende studie- en
beroepskwalificaties en de noodzakelijke ervaring hebben in projecten van een vergelijkbare
moeilijkheidsgraad en omvang.
Om de nodige beroepservaring te staven dienen bij de offerte minimum 3 ondertekende attesten of
getuigschriften gevoegd te worden - van elke voorgestelde projectleider - van referenties van dezelfde
aard, omvang en moeilijkheidsgraad, die de projectleider van bij de aanvang tot de oplevering heeft
opgevolgd. Deze attesten dienen door de bouwheer van de betreffende referentie ondertekend te zijn.
De gekozen projectleiding dient tijdig voorgesteld worden voor de aanvang der werken; zonder goedkeuring
mogen de werken niet starten. Wel wordt de datum van het bevel van aanvang aangehouden en begint de
termijn van de werken te lopen zoals voorzien.
b) Bewijs van algemene deskundigheid met betrekking tot de opdracht
Bij de offerte dient een referentielijst te worden toegevoegd van minstens 3 eigen projecten van restauraties
van geklasseerde monumenten met een zelfde aard van werken, waaruit blijkt dat de inschrijver zelf
voldoende kennis en ervaring heeft in het uitvoeren van de verschillende restauratietechnieken, met
vergelijkbare moeilijkheidsgraad, voor een bedrag groter of gelijk aan 85% van het inschrijvingsbedrag van
het als monument geklasseerde gedeelte, gerealiseerd en opgeleverd tijdens de laatste 10 jaar.
Opdat een referentie in aanmerking kan worden genomen door de opdrachtgever is - als bewijs van de
effectieve technische bekwaamheid - vereist dat de uitvoerder van het essentieel gedeelte van de werken,
ook effectief bij de offerte van de inschrijver betrokken is en erdoor wordt gebonden. Dit is het geval indien de
inschrijver het essentieel gedeelte zelf in eigen beheer heeft uitgevoerd of indien de werken werden
uitgevoerd door een onderaannemer op wiens draagkracht beroep wordt gedaan voor de desbetreffende
werken en deze zich ter zake ondubbelzinnig heeft verbonden.
Bij deze referenties dienen de gegevens van de bouwheer, de processen-verbaal van oplevering en de
getuigschriften van goede uitvoering te worden toegevoegd.
Voor volgende specifieke restauratietechnieken dient de ervaring te worden aangetoond:
- Demontage, transport en hermontage van historische metalen constructies;
- Reconstructie van houten schrijnwerken;
- Restauratie van metalen constructies met klinknagels.
De inschrijver dient een gecertificeerd lasbedrijf te zijn met eigen lasingenieur, volgens EN ISO 3834-2.
Attest bij te voegen bij inschrijving.
c) Vermelding van het gedeelte van de opdracht dat de uitvoerder minstens in eigen beheer zal uitvoeren
Bij de offerte dient te worden vermeld welke werken de aannemer in eigen beheer zal uitvoeren en welke
werken er aan onderaannemers zullen worden toevertrouwd.
In geval van onderaanneming voor gespecialiseerde werkzaamheden (zie hieronder) wordt een verklaring aan
de offerte toegevoegd, overeenkomstig de bepalingen in art. 11.5.3 uit het erfgoeddecreet, met opgave van de
onderaannemers conform dit artikel: per specialiteit worden minstens drie onderaannemers opgegeven, samen met
de garantie dat met één van hen gewerkt zal worden. Die onderaannemers zijn onderworpen aan dezelfde criteria
met betrekking tot de algemene deskundigheid en studie- en beroepskwalificaties als de uitvoerders.
De hier van toepassing zijnde categorie(ën) van gespecialiseerde werkzaamheden is (zijn):
a) beheersmaatregelen, werkzaamheden of diensten aan:
12) industrieel erfgoed met inbegrip van installaties, uitrustingsstukken en onderdelen;
Bij gebreke hiervan behoudt de bouwheer zich het recht voor de opdracht aan een andere inschrijver te gunnen of
aan de aanneming te verzaken.
De minimumeisen zitten vervat in bovenstaande vereisten.
Vereiste erkenning: F (Metaalconstructies), Klasse 3 of D24 (restauratiewerkzaamheden), klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Kostprijs, Weging: 40
Criterium 2: Plan van aanpak, Weging: 60
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 26/9/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
U kan de opdrachtdocumenten gratis verkrijgen op de link http://cloud.3p.eu/Downloads/1/3264/3T/2017
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 27/9/2017 - 10:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 27/9/2017 - 10:30
Plaats: Stadhuis - Gemeenteraadszaal, Vindictivelaan 1 te 8400 Oostende
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/6/2017

Annonces similaires du BDA :