Stad Torhout

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Restauratie, herbestemming en uitbreiding site voormalig hospitaal Ten Walle - lot 4 restauratie orgel


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Torhout
Aartrijkestraat 11/B, BE-8820 Torhout
Contact: Mevrouw Evy Bouckaert
Tel: +32 50221139 Fax: +32 50220580 E-mail: evy.bouckaert@torhout.be
Internet adres(sen): www.torhout.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Restauratie, herbestemming en uitbreiding site voormalig hospitaal Ten Walle - lot 4 restauratie orgel
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Ten Walle, Bruggestraat 12 te 8820 Torhout
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht omvat het restaureren van het Van Peteghem-orgel en terugplaatsen in de 19de eeuwse kapel van het voormalig hospitaal Ten Walle.
Oproep tot kandidatuurstelling
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door deel te nemen aan de gunningsprocedure verklaart de inschrijver dat hij zich niet bevindt in één van de hierna vermelde uitsluitingsgevallen.
Vooraleer over te gaan tot de gunningsbeslissing zal de aanbestedende overheid de juistheid van deze impliciete verklaring op erewoord nagaan van de inschrijver die het best geklasseerd is. Hiertoe zal de aanbestedende overheid aan de betrokken inschrijver de vereiste attesten en documenten opvragen die hij tegen de door de aanbestedende overheid bepaalde datum/termijn moet indienen. Indien er naar aanleiding van deze controle van de persoonlijke toestand wordt vastgesteld dat de impliciete verklaring op eer niet strookt met de persoonlijke situatie van de inschrijver hetzij de vereiste attesten en documenten niet tijdig werden ingediend, kan hij van de opdracht worden uitgesloten.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Eerste uitsluitingscriterium - bijdragen voor de sociale zekerheid
Voor de inschrijver die personeel tewerkstelt dat is onderworpen aan de wet van 27 juni 1969 tot herziening van de besluitwet van 28 december 1944 betreffende de sociale zekerheid der arbeiders vraagt de aanbestedende overheid het RSZ-attest waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan de vereisten inzake de betaling van zijn bijdragen voor de sociale zekerheid via elektronische weg op. De inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de europese unie tewerkstelt en dat niet beoogd is door voorgaande bepaling voegt een attest van de bevoegde overheid bij zijn offerte waarin wordt bevestigd dat voldaan is aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.
Indien het tewerkgesteld personeel beide categorieën omvat zijn beide bepalingen toepasselijk.
Tweede uitsluitingscriterium - faillissement
De inschrijver mag niet in één van de volgende gevallen verkeren:
1° staat van faillissement of van vereffening, werkzaamheden hebben gestaakt, een gerechtelijke reorganisatie ondergaan, of
in een vergelijkbare toestand verkeren als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale
reglementeringen;
2° aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening aanhangig is, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale
reglementeringen.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het attest van niet- faillissement via elektronische weg op.
Voor de buitenlandse inschrijver geldt een document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst.
Derde uitsluitingscriterium - directe belastingen
De inschrijver moet in orde zijn met de betaling van de directe belastingen.
Voor de Belgische inschrijver geldt een recent (maximum 6 maanden oud te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes) attest 276C2 van de Administratie der Directe Belastingen, waaruit blijkt dat hij in orde is met zijn verplichtingen ten overstaan van deze administratie.
Voor de buitenlandse inschrijver geldt een recent (maximum 6 maanden oud te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes) attest uitgereikt door de bevoegde overheid of administratie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij in orde is met zijn verplichtingen aangaande de betaling van voornoemde belastingen of het equivalent ervan.
Vierde uitsluitingscriterium - BTVsf_Lbelasting over de toegevoegde waarde)
De inschrijver moet in orde zijn met de betaling van de BTW.
Voor de Belgische inschrijver geldt een recent (maximum 6 maanden oud te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes) attest van de BTW, waaruit blijkt dat hij in orde is met zijn verplichtingen ten overstaan van BTW-administratie. Voor de buitenlandse inschrijver geldt een recent (maximum 6 maanden oud te rekenen vanaf de datum van de opening van
de offertes) attest uitgereikt door de bevoegde overheid of administratie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij in orde is reet zijn verplichtingen aangaande de betaling van voornoemde belastingen of het equivalent ervan.
Vijfde uitsluitingscriterium - deelname criminele organisatie, omkoping, fraude en witwassen van geld
Hiertoe geldt een gedagtekende en ondertekende verklaring op eer waarin de inschrijver stelt niet te zijn veroordeeld voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude en witwassen van geld.
De openbare oproep tot kandidatuurstelling wordt beperkt tot orgelbouwbedrijven welke gevestigd zijn in landen die behoren tot de Europese Unie.
De kandidaten welke niet tot het Nederlandse taalgebied behoren, dienen bij hun kandidatuurstelling het bewijs te leveren dat zij over een medewerker of personeelslid beschikken dat bij machte is om alle besprekingen met de aanbestedende overheid, met de ontwerper en met de toezichthoudende overheden op een behoorlijke wijze in de Nederlandse taal te kunnen voeren. Bij kandidaatstelling door buitenlandse aannemers moet worden aangetoond dat het atelier waarin de restauratiewerken zullen uitgevoerd warden en waar het beschermde orgelmateriaal zal worden ondergebracht, zich binnen een straal van 100 km van de Vlaamse gebiedsgrenzen zal bevinden.
Bedrijven gelegen buiten deze 100 km grens dienen, indien zij aan de aanbesteding willen deelnemen, de tijdelijke werf waar de restauratiewerken worden uitgevoerd en het beschermde orgelmateriaal wordt ondergebracht, te vestigen binnen deze zone.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De kwalitatieve selectiecriteria van toepassing op onderhavige opdracht zijn:
1. Het bewijs leveren van de nodige inschrijving op de lijst der erkende aannemers of de documenten geëist krachtens art. 1 van het M.B. van 27/09/1991 (BS 18/10/1991) of een getuigschrift betreffende het indienen van een volledig dossier bij de Commissie van Erkenning (art.90 §1 - 3')
2. Het bewijs leveren van de noodzakelijke kwalificaties en referenties:
1° kwalificaties voor gespecialiseerd personeel m.b.t. restauratie van orgels
studiekwalificaties:
Diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden.
Opmerking: naast een kopie van het diploma dient de inschrijver eveneens een bewijs van de school te vragen waarop de specialiteit van de houder van het diploma is aangegeven.
beroepskwalificaties:
- Opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften zowel voor de aannemer, als alle onderaannemers.
- Verklaring betreffende de technische uitrusting van het atelier met beschikbare werktuigen waarover de aannemer en de eventuele onderaannemer(s) kunnen beschikken voor de uitvoering van de opdracht. Het adres van dit atelier dient te worden vermeld.
- Het atelier dient te beschikken over een montagehal welke ruim genoeg is om het te restaureren orgel in premontage op te bouwen.
- Indien de aannemer niet beschikt over een pijpenmakerij, zal hij bij zijn kandidatuur de naam en alle hoger opgesomde gegevens vermelden van de onderaannemer(s) welke hij zal inschakelen ,
rekening houdend met het BVR van 14.12.2001, art. 30 en 31. Hij zal bij zijn kandidatuur de attesten van erkenning voegen, evenals hun referentielijst van gelijkaardige uitgevoerde werken en de verklaring dat ze beschikken over een eigen pijpenmakerij/metaalgieterij.
- voorafgaandelijk aan de eigenlijke aanbesteding kan aan de kandidaten een proef worden gevraagd die de kundigheid in herstel- en soldeerwerk aan orgelpijpen dient te bewijzen.
bescherming van het vakmanschap:
Verklaring dat minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal worden uitgevoerd.
2° de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden.
Deze getuigschriften bevatten:
a) het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
b) het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
c) een duidelijke weergave dat deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht:, opgemaakt door een onafhankelijk orgeldeskundige.
d) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);
e) de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;
f) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden;
g) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
3° een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, § 2, (uit het Besluit van de Vlaamse Regering van 14/12/2001) de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten;
De inschrijver dient bij inschrijving de namen op te geven van de personen waarmee zal gewerkt worden, inclusief hun diploma's, referenties, beroepservaring, etc. (cfr. punt 2)
Klasse 1: tot 135 000,00 EUR (of Klasse 2 tot 275000 EUR indien van toepassing), categorie: D23
Vereiste erkenning: D23 (Restauratie door ambachtslieden), Klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Beperkt.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 11/8/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
De documenten zijn enkel digitaal ter beschikking. U dient hiervoor een aanvraag te versturen via mail naar evy.bouckaert@torhout.be EN an.wostyn@torhout.be.
Tijdens de verlofperiode van 17 juni 2017 t/m 4 augustus 2017 kan het bestek worden aangevraagd via bryan.maelbrancke@torhout.be.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 18/8/2017 - 10:30
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/6/2017

Annonces similaires du BDA :