Stad Genk

Genk - directeurswoning steenkoolmijn Zwartberg - herbestemming en interieurrestauratie.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Genk
Stadsplein 1, BE-3600 Genk
Contact: Mevrouw Cindy Gubbelmans
Tel: +32 89654518 Fax: +32 89653470 E-mail: cindy.gubbelmans@genk.be
Internet adres(sen): www.genk.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Genk - directeurswoning steenkoolmijn Zwartberg - herbestemming en interieurrestauratie.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: zwartberg
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
ter info :
blz 15 van het bestek vermeldt nog het volgende ivm selectiecriteria :
Indien de aannemer om gegronde redenen niet in staat is deze referenties over te leggen kan hij zijn
economische en financiële draagkracht aantonen met andere documenten die de aanbestedende overheid
geschikt acht.
Technische bekwaamheid (artikel 68-70 KB 15-07-2011)
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, wordt de aannemer verzocht
om zijn technische bekwaamheid aan te tonen door volgende referenties:
1° Opgave van welke werken door de hoofdaannemer en welke werken door welke onderaannemer uitgevoerd
zullen worden
met opgave voor elke onderaannemer van:
- juiste benaming en adres, BTW-nummer
- gegevens inzake erkenning en registratie
- opgave, desgevallend, van het ISO-certificaat of het VCA-attest van de onderaannemer
De aanstelling van andere onderaannemers dan deze die bij de offerte opgegeven worden, is onderhevig aan
de schriftelijke en expliciete goedkeuring door het opdrachtgevend bestuur. Die andere onderaannemer
moeten minstens over dezelfde kwalificaties beschikken als de onderaannemer die bij de offerte vermeld
werd.
2° Een verklaring van de aannemer met betrekking tot het procentueel aandeel van de opdracht dat hij met eigen
personeel zal uitvoeren. Aannemers waarbij dit percentage minder bedraagt dan 50% worden van deelname
aan de procedure uitgesloten.
3° Opgave van de studie- en beroepskwalificaties van de aannemer (minimaal: werfleider - projectleider en
uitvoerend personeel) en alle onderaannemers.
4° Opgave van:
voor de hoofdaannemer: vijf referenties van bouwkundige werken aan gelijkaardige monumenten ten bedrage
van minstens EUR 1.000.000,00 en dit gedurende de laatste vijf jaar (de relevantie wordt door de aanbestedende
overheid beoordeeld op basis van de inhoud en de omvang van de referenties)
De referenties dienen minimaal volgende gegevens te vermelden:
- omschrijving en relevantie van de ingediende referentie
- bewijs van voorlopige of definitieve oplevering
- gunnings- en aannemingsbedrag excl. BTW
- bewijs van goede uitvoering door opdrachtgever
voor alle onderaannemers: een referentielijst van werken uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar
De aannemer dient minstens 3 onderaannemers per discipline voor te stellen bij de aanbesteding en het
engagement dat er met één van deze drie zal gewerkt worden. Deze onderaannemers worden aan dezelfde
selectiecriteria onderworpen als de hoofdaannemer.
De aanstelling van andere onderaannemers dan deze die bij de offerte opgegeven worden, is onderhevig aan
de schriftelijke en expliciete goedkeuring door de opdrachtgever. Die andere onderaannemer moet minstens
over dezelfde kwalificaties beschikken als de onderaannemer die bij de offerte vermeld werd.
5° Opgave van, desgevallend, het ISO-certificaat of het VCA-attest van de inschrijver
6° Erkenningsgetuigschrift in klasse 5 of hoger - categorie D24
Uit deze documenten moet het opdrachtgevend bestuur kunnen vaststellen dat de aannemer in staat is om deze
opdracht te realiseren.
Binnen de grenzen van de artikelen 68 tot 70 , kan de aanbestedende overheid verlangen dat de
aannemers de overgelegde getuigschriften en documenten aanvullen of toelichten.
Indien de inschrijver via een tijdelijke vereniging zich kandidaat stelt dienen al de gevraagde documenten in het
administratief bestek door al de 'hoofdaannemers' van de tijdelijke vereniging ingediend te worden
info ivm criteria gunning van de opdracht :
Criteria voor gunning van de opdracht
Het bestuur kiest bij toepassing van artikel 25 Wet van 15 juni 2006 betreffende de overheidsopdrachten de
regelmatige offerte die haar het voordeligst lijkt met inachtneming van de volgende gunningscriteria :
1° prijs (60 punten)
de prijzen worden opgeteld en gedeeld door het aantal inschrijvingen. Vervolgens wordt de prijs van
de overige Inschrijvers uitgedrukt in de procentuele afwijking van de gemiddelde Inschrijver, op een
schaal van 0 tot en met 100. De puntenafwijking wordt als volgt berekend : Bonus/Malus =
(gemiddelde prijs der inschrijvingen - inschrijvingsprijs) / (gemiddelde inschrijvingsprijs) + 30 punten.
(30 punten is de basis voor dit criterium. Hieraan wordt de bonus/malus toegevoegd)
Voorbeeld :
Inschrijver A : EUR 80,00
Inschrijver B : EUR 100,00
Inschrijver C : EUR 120,00
Berekening punten :
Het gemiddelde van de inschrijvingen bedraagt : 80 + 100 + 120 = 300/3 = 100
Berekening punten Inschrijver A :
"
Bonus/malus = 100 - 80 x30 = + 6 punten..+ 30 punten : wordt 36 punten"
100
De inschrijvers worden er opmerkzaam op gemaakt dat de wetgeving in verband met abnormale prijzen die meer
dan 15% van de gemiddelde inschrijving bedragen van toepassing blijft.
2° technische waarde van de offerte (40 punten)
Volledigheid en relevantie van de opgegeven informatie betreffende de technische bekwaamheid.
1. Opgave van de project- en werfleider met hun ervaring, bekwaamheid, specifiek met betrekking tot
gelijkaardige restauratieprojecten. Opgave werken in eigen uitvoering en werken die door een onderaannemer
zullen uitgevoerd worden. De onderaannemers dienen voorgesteld te worden cfr. Dezelfde beschrijving als
voor de hoofdaannemer in de beschrijving in de selectiecriteria. In deze voorstelling dienen bovendien de
specifieke uitvoerende werklui met hun opleiding en hun jaren ervaring binnen het bedrijf opgegeven te
worden, eventueel aangevuld met de ervaring opgedaan bij andere bedrijven die met naam en ervaring dienen
vernoemd te zijn.
2. Voorstel betreffende de aanwezigheidsfrequentie van enerzijds de werfleider, anderzijds de projectleider
tijdens de werken. Opgave, aantonen van ervaring en bekwaamheid en engagement van permanente
aanwezigheid bij uitvoering van de betrokken werken van een vakbekwame meestergast en vaklui.
Opgave en bewijsvoering van relevante elementen die de garantie voor een bekwame uitvoering van de
werken voor de bouwheer meer waarborgen. Niet relevante infomatie wordt niet in aanmerking genomen.
3. Nota van aanpak, waarin de aannemer duidelijk zijn visie geeft over:
- de werfinrichting en planning in functie van de toegankelijkheid van de site
- de integratie en coördinatie van de werken van delen 2 tot 5 tijdens de werken van deel 1
- de opvolging en fasering van de verschillende werken binnen de opgelegde termijn
- de uitvoeringsmethodiek van de werken
- de zorgvuldigheid van de werken met het oog op een maximaal behoud van de historische structuur
- .
Voor de beoordeling volgt hierna de opgave van het maximaal aantal punten per criterium:
1° prijs 60 pt.
2° technische waarde van de offerte 40 pt.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* 1. die in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden heeft gestaakt of die een gerechtelijk akkoord heeft bekomen, of die in een overeenstemmende toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
2. die aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van vereffening of van gerechtelijk akkoord aanhangig is of die het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
3. die, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
4. die bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan, vastgesteld op elke grond die de aanbestedende overheden aannemelijk kunnen maken;
5. die niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen betreffende betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, overeenkomstig de bepalingen van artikel 17 bis van het Koninklijk Besluit van 8 januari 1996;
6. die niet in orde is met de betaling van zijn belastingen overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is;
7. die zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen betreffende de selectie.
De beoordeling betreffende de uitsluitingsgronden gebeurt in eerste instantie op grond van de hierboven vermelde gevallen 1°, 2°, 3°, 50 of 6° en van de voorgelegde bewijsstukken:
a) voor 1°, 2° of 3°: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen is voldaan;
b) voor 5° of 6°: een getuigschrift uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land.
Indien voormelde documenten (voorlopig) niet beschikbaar zou zijn, kan dit voorlopig worden vervangen door een verklaring op eer volgens het model dat in bijlage bij deze Selectieleidraad is gevoegd.
De inschrijvers zullen gevraagd worden eventuele ontbrekende stukken in de offertefase toe te voegen aan hun dossier.
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 §§ 1 en 2 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* De recentste jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land van de kandidaat of inschrijver deze neerlegging voorschrijft, waaruit de gezonde financiële situatie blijkt.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
zie bestek
Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 6
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Technische waarde, Weging: 40
Criterium 2: Prijs, Weging: 60
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 28/8/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 368.12 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen
Afgedrukt en digitaal exemplaar : 368,12 EUR incl btw 21%
of
Digitaal exemplaar : 169,40 EUR incl btw 21%
De documenten zijn te verkrijgen bij contante betaling of na voorafgaandelijke storting van één van de 2 bovenstaande bedragen afhankelijk of de inschrijver een afgedrukt exemplaar van het dossier wenst te ontvangen, op rekeningnummer IBAN BE47 1325 3457 0980 van Team van Meer-Architecten en Co cvba met vermelding van de projectnaam.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 1/9/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 1/9/2017 - 11:00
Plaats: vergaderzaal ruimte groot (I3.07)
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
08/08/2017 om 10.00
De aanwezigheid dient minstens daags voordien gemeld te worden aan Team van Meer! Architecten & co. cvba.
Het plaatsbezoek is verplicht op straffe van nietigheid van de offerte. Als bewijs van aanwezigheid wordt het correct ingevulde en ondertekende attest van plaatsbezoek toegevoegd aan de offerte.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/6/2017

Annonces similaires du BDA :