De Vlaamse Waterweg Nv

Bestek nr. AAO-D-STG-17-47 - Uitbesteding van technische en operationele ondersteuning van het gebouwenbeheer bij De Vlaamse Waterweg nv en Waterwegen en Zeekanaal NV


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
De Vlaamse Waterweg nv
Havenstraat 44, BE-3500 Hasselt
Contact: Stevaert Bart Miel
Tel: +32 11298518 Fax: +32 11221277 E-mail: bart.stevaert@vlaamsewaterweg.be
Internet adres(sen): www.vlaamsewaterweg.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Bestek nr. AAO-D-STG-17-47 - Uitbesteding van technische en operationele ondersteuning van het gebouwenbeheer bij De Vlaamse Waterweg nv en Waterwegen en Zeekanaal NV
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht is een opdracht voor aanneming van diensten in de zin van art. 3 van de Wet van 15 juni 2006.
Deze diensten hebben betrekking op het beheer van de gebouwen die behoren tot het patrimonium van Waterwegen en Zeekanaal NV en de Vlaamse Waterweg nv.
Waterwegen en Zeekanaal N.V. en De Vlaamse Waterweg nv hebben een groot en divers patrimonium in hun bezit, gaande van onder meer dienstgebouwen over magazijnen tot woningen. Het betreft een 700-tal gebouwen (bemand en onbemand) en diverse gebouwfuncties vermits in een aantal gebouwen meerdere functies (dienstgebouw, bedieningsgebouw, technieken, magazijn en woning) ondergebracht zijn. Dit divers patrimonium vraagt een modern, vernieuwend en toekomstgericht gebouwenbeheer zodat dit patrimonium een veilige werk- en woonomgeving is die eveneens zijn marktwaarde behoudt in de toekomst. Bijkomende informatie in verband met het patrimonium kan worden teruggevonden in het rapport dat wordt gevoegd als Bijlage 1 en 2 bij onderhavig Bijzonder bestek.
Onderhavige opdracht is onderverdeeld in 3 deelcontracten, te weten:
Deelcontract 1: het ter beschikking stellen van een helpdesk-medewerker die ondermeer alle meldingen i.v.m. gebouwenbeheer voor de volledige organisatie registreert en opvolgt, inclusief het aanbrengen van een facilitair management beheerssysteem (FMIS);
Deelcontract 2: het ter beschikking stellen van een verantwoordelijke voor het gebouwenbeheer voor de benodigde duurtijd tot een intern teamhoofd kan worden ingezet;
Deelcontract 3: occasioneel/projectmatige inzet van specifieke expertise i.v.m. gebouwenbeheer
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art. 61 Uitsluitingsgronden
§2 De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure. Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:
- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijke kansen- en gelijke behandelingsbeleid;
- de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie;
- de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden;
- de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;
- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
§4 Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in art. 61.
Volgende documenten moeten aan de offerte toegevoegd worden:
- voor alle inschrijvers: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in artikel 61, §1 en §2 KB Plaatsing;
- voor de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offerte opgemaakt is, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
- en bijkomend voor de buitenlandse inschrijvers :
- Een origineel attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomst artikel 62, §2 KB Plaatsing;
- Een getuigschrift van niet-faillissement uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het betrokken land;
- Een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en btw).
De attesten zijn niet ouder dan drie maanden te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes.
Art. 64 Toegangsverbod
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van belangenvermenging zoals bedoeld in dit artikel te bevinden.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijvers tonen hun financiële en economische draagkracht aan door de volgende documenten :
- Een passende bankverklaring (conform bijlage 3 van het K.B. Plaatsing);
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijvers tonen hun technische bekwaamheid aan door de volgende referenties:
-een volledig overzicht van referenties, waaronder een gedetailleerde lijst van vijf projecten over een periode van de voorbije drie jaar waarin de kandidaat een gelijkaardige taak heeft vervuld, waarvan minstens één referentie in de publieke sector of gelieerd aan publiek vastgoed. Voor elke referentie is een beschrijvende synthesenota vereist, waarin het voorwerp van het project, het bedrag, de datum en de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor ze bestemd waren, aangeduid worden.
Voor elke referentie dienen de coördinaten van de personen van deze opdrachtgever die dienaangaande kunnen worden gecontacteerd te worden bijgevoegd.
-een verklaring die de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de dienstverlener en de omvang van het kader weergeeft tijdens de laatste drie jaar
-organogram van de organisatie.
- Studie- en/of beroepskwalificaties van de inschrijver en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van degenen die met de dienstverlening kunnen worden belast;
De technische bekwaamheid dient aangetoond voor elk deelcontract.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: de prijs, Weging: 50
Criterium 2: de kwaliteit van het ter beschikking gestelde personeel / FMIS , Weging: 50
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 29/08/2017 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 10.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De documenten zijn meer bepaald te bekomen:
 Op papier:
o Tegen betaling aan kas (contant of bankcontact) of op zicht van een duplicaat van het betalingsbewijs bij mevrouw Liesbeth Lesuisse, van De Vlaamse Waterweg nv, Havenstraat 44 te 3500 Hasselt (tel: 011-29 84 54);
o Per post, na overschrijving op rekeningnr. BE70 3751 1171 9225 van De Vlaamse Waterweg nv, Havenstraat 44, 3500 Hasselt, met vermelding "Bestek nr. AAO-D-STG-17-47 en uw BTW-nummer".
 Digitaal: via de website: http://shop.vlaamsewaterweg.be/. (prijs digitaal: 6,00 euro)
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 29/08/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 29/08/2017 - 11:00
Plaats: in de kantoren van De Vlaamse Waterweg nv, Havenstraat 44 te 3500 Hasselt
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: openbare zitting
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
In zijn offerte geeft de inschrijver een prijs per deelcontract. Nochtans is de inschrijver gebonden door de totale offertesom voor de uitvoering van de volledige opdracht. Ook de vergelijking en de evaluatie van de offertes gebeurt op basis van de totale offertesom.
De sluiting zal slechts betrekking hebben op een of meerdere deelcontracten. De aanbestedende overheid behoudt nochtans de optie tot de verdere sluiting van één of meer van de overige deelcontracten.
De aanbestedende overheid heeft tevens het recht om af te zien van de sluiting van één of meer van de overige deelcontracten, of de opdracht na uitvoering van een of meerdere deelcontracten stop te zetten, zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.
Voor de toepassing van het KB Uitvoering van 14 januari 2013, wordt ieder deelcontract beschouwd als een afzonderlijke opdracht.
De looptijd van de opdracht bedraagt initieel 24 maanden, waarbij elk deelcontract kan afgeroepen worden:
- deelcontract 1 bedraagt 12 maanden, behoudens verlenging.
- deelcontract 2 bedraagt initieel 4 maanden, behoudens verlenging.
- deelcontract 3 zijn af te roepen mensdagen.
De verschillende deelopdrachten hebben afzonderlijke termijnen die elkaar geheel of gedeeltelijk kunnen overlappen. Voor de verschillende deelopdrachten wordt een apart aanvangsbevel gegeven. Vanaf dit aanvangsbevel begint de uitvoeringstermijn van het specifieke deelcontract te lopen.
Bij toepassing van art. 26, §1, 2° b) van de wet heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.
De deelcontracten kunnen worden verlengd volgens onderstaande modaliteiten:
Stilzwijgende verlenging
Enkel deelcontract 1 wordt stilzwijgend verlengd met een termijn van 1 jaar. De totale duur (incl. verlengingen) is beperkt tot 4 jaar. De aanbestedende overheid heeft het recht de opdracht niet te verlengen zonder enige vorm van schadevergoeding. De niet verlenging wordt aan de opdrachtnemer genotificeerd tenminste 30 kalenderdagen kalenderdagen voor het verstrijken van de lopende geldigheidstermijn. Deelcontracten 2 en 3 worden besteld met een specifieke duurtijd.
de indiening van de offerte dient elektronisch via de e-tendering website te gebeuren
(https://eten.publicprocurement.be)
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 27/06/2017

Annonces similaires du BDA :