AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
AGB Merelbeke
Hundelgemsesteenweg 353, BE-9820 Merelbeke
Contact: De heer Michaël Pector
Tel: +32 92103214 E-mail: michael.pector@merelbeke.be
Internet adres(sen): www.merelbeke.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
AGB - Bouwen van een nieuw gemeenschapscentrum
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: bouwplaats achter het gemeentehuis
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
AGB - Bouwen van een nieuw gemeenschapscentrum
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Gesloten ruwbouw
Korte beschrijving:
Gesloten ruwbouw
Perceel 2: Gevelbekledingen
Korte beschrijving:
Gevelbekledingen
Perceel 3: Vloeren, wanden en plafonds (binnenafwerking)
Korte beschrijving:
Vloeren, wanden en plafonds (binnenafwerking)
Perceel 4: Sanitair en HVAC
Korte beschrijving:
Sanitair en HVAC
Perceel 5: Elektriciteit
Korte beschrijving:
Elektriciteit
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen. overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar de werknemers gevestigd zijn.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3 van het KB van 15 juli 2011.
* De jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen, indien de wetgeving van het land van de kandidaat of inschrijver deze neerlegging voorschrijft, van de afgelopen 3 boekjaren, waaruit de gezonde financiële situatie blijkt.
* Liquiditeit en solvabiliteit
Zie bovenstaande vereiste bewijsstukken
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* De studie- of beroepskwalificaties van de aannemer of het kaderpersoneel van de onderneming en in het bijzonder van degenen die met de leiding van de werken worden belast.
* Een verklaring betreffende de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de aannemer en de omvang van het kaderpersoneel gedurende de laatste drie jaar. Een lijst met de namen en de beroepskwalificaties van de personen die belast zijn met de uitvoering van de opdracht.
* Een opgave van de al dan niet tot de onderneming behorende technici of technische organen, in het bijzonder van die welke belast zijn met de kwaliteitscontrole, die de aannemer ter beschikking zullen staan om de werken uit te voeren.
* Een verklaring welke de werktuigen, het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de aannemer voor het verlenen van de opdracht beschikt.
* Een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, waarbij voor 3 werken, representatief voor deze opdracht, een attest dient bijgevoegd dat bewijst dat het werk naar behoren is uitgevoerd. Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd. Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht. In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden. De aanbestedende overheid zal deze referenties beoordelen teneinde de bekwaamheid van de kandidaat te beoordelen.
*De lijst van de onderaannemers met bewijs van erkenning in de vereiste categorieën en klassen overeenkomstig standaardbestek VL100 - 2002, Hoofdstuk I, Gemeenschappelijke bepalingen, Afdeling 4, Derden, Artikel 10 par. 1.
*Voor elk van de in vorig punt opgegeven onderaannemers een lijst van werken die de afgelopen vijf jaar werden verricht, waarbij voor 3 gelijkaardige werken die elk afzonderlijk de kostprijs van de technische discipline waarvoor ze worden ingediend, minstens overtreffen, een attest dient bijgevoegd dat bewijst dat het werk naar behoren is uitgevoerd.
Deze attesten worden afgeleverd en ondertekend door de bevoegde overheid.
Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend.
Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd.
Voorts wordt aangegeven of de werken volgens de regels van de kunst zijn uitgevoerd en regelmatig tot een goed einde zijn gebracht.
In voorkomend geval worden de attesten door de bevoegde instantie rechtstreeks aan de aanbestedende overheid toegezonden.
De aanbestedende overheid zal deze referenties beoordelen teneinde de bekwaamheid van de kandidaat te beoordelen.
zie bovenstaande vereiste bewijsstukken
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken), Klasse 7
Een erkenning in een lagere klasse is mogelijk als de inschrijver maar voor één of enkele percelen inschrijft. Het bedrag van de offerte voor het perceel of voor alle percelen samen, waarvoor de inschrijver prijs geeft, zal dan de vereiste klasse bepalen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 24/8/2017 - 23:30
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De documenten worden digitaal kosteloos ter beschikking gesteld.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
7/9/2017 - 14:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
7/9/2017 - 14:00
Plaats: raadzaal gemeentehuis
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Ontwerper: TAV Aldo & David DE BEULE
Michaël Pector
Dirk Doclo
Philippe Cappendyck
Helga Breydels
Afgevaarde directiecomité
Afgevaardigde CBS
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
In de namiddag is het gemeentehuis gesloten en is de toegang via de zijdeur, rechts van de hoofdingang.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/6/2017