AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
GO! onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap
Willebroekkaai 36, BE-1000 Brussel
Contact: De Smet Philip
afdeling INFRA
Tel: +32 27909415 E-mail: philip.de.smet@g-o.be.
Internet adres(sen): www.g-o.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
UKKEL - BS DE IRIS - NIEUWBOUW
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: omein GO! - BRUSSEL - Ukkel, NEKKERSGATLAAN 17, 1180 BRUSSEL - Ukkel
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
UKKEL - Basisschool De Iris - Nieuwbouw van een basisschool
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in art. 61.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid het RSZ-attest, de jaarrekeningen, het attest van fiscale schulden en het attest van niet-faling via elektronische weg op conform art. 60, §1.
Volgende documenten moeten aan de offerte toegevoegd worden:
- de Belgische inschrijver: een uittreksel uit het strafregister dat maximaal 6 maand oud is op het uiterste tijdstip van ontvangst van de offertes;
- de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een attest uitgereikt door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offerte opgemaakt is, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.
- de buitenlandse inschrijver: alle in bovenstaande artikelen vermelde attesten en uittreksels of evenwaardige documenten, uitgereikt door het betrokken land (RSZ-attest, attest fiscale schulden, uittreksel strafregister, attest niet-faling,.).
Wanneer een document of attest niet wordt uitgereikt in het betrokken land of dit niet afdoend voor alle uitsluitingsgronden het nodige bewijs levert, kan ter vervanging een verklaring onder eed toegevoegd worden, of indien hierin niet wordt voorzien, een plechtige verklaring van de betrokkene voor een gerechtelijk of overheidsinstantie, notaris of bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong of herkomst.
- de Belgische inschrijver die bij de RSZ een bijdrageschuld heeft van meer dan 3.000 euro in de zin van art. 62, § 1 KB Plaatsing, of een achterstallige fiscale schuld heeft van meer dan 3.000 euro in de zin van art. 63, § 2 KB Plaatsing: alle inlichtingen waaruit blijkt dat de inschrijver één of meer schuldvorderingen bezit op een aanbestedende overheid of overheidsbedrijf, in de zin van deze artikelen;
- een bewijs van handtekenbevoegdheid van de ondertekenaar van de offerte.
Non-discriminatie:
Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.
De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure. Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:
- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijke behandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;
- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
Belangenvermenging:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van onverenigbaarheid te bevinden, zoals bedoeld in art. 64 KB Plaatsing.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
1) Een passende bankverklaring (volgens model in bestek)
1) Een passende bankverklaring (volgens model in bestek)
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* 1. Een referentielijst van 3 uitgevoerde en voltooide bouwwerken over de laatste 5 jaren die qua aard en omvang overeenstemmen met de huidige opdracht of maximaal 20% hiervan afwijken.
2. Drie getuigschriften/attesten ondertekend door de opdrachtgever/bouwheer welke minimaal vermelden :
a) Het bedrag van de werken - het bedrag van de referentieprojecten mag maximaal 20% lager zijn dan het vooropgestelde bedrag van deze inschrijving
b) De plaats van de uitvoering der werken en de aanbestedende overheid
c) Tijdstip van de uitvoering
d) Of deze werken op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht volgens de regels van de kunst (+ handtekening van de aanbestedende overheid)
e) Naam en adres van de uitvoerder/opdrachtnemer
* 1. Een referentielijst van 3 uitgevoerde en voltooide bouwwerken over de laatste 5 jaren die qua aard en omvang overeenstemmen met de huidige opdracht vergezeld van drie getuigschriften/attesten ondertekend door de opdrachtgever/bouwheer welke minimaal vermelden :
a) Het bedrag van de werken - het bedrag van de referentieprojecten mag maximaal 20% lager zijn dan het vooropgestelde bedrag van deze inschrijving
b) De plaats van de uitvoering der werken en de aanbestedende overheid
c) Tijdstip van de uitvoering
d) Of deze werken op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht volgens de regels van de kunst (+ handtekening van de aanbestedende overheid)
e) Naam en adres van de uitvoerder/opdrachtnemer
Klasse: D, Categorie: 6
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 27/08/2017 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en plannen zijn ENKEL DIGITAAL te verkijgen via de 3P cloud via volgende link ; http://cloud.3p.eu/Downloads/1/3054/95/2017
Wij adviseren de inschrijver om zich te registeren op e-notification en in te loggen en deze publicatie ook toe te voegen aan "mijn favorieten", zo activeert u een automatische berichtgeving die u bij elke wijziging van het dossier op de hoogte houdt (vb erratums). !.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
28/08/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
28/08/2017 - 11:00
Plaats: Plaats: Huis van het GO!, Willebroekkaai 36 in Brussel
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist en verzuimen aan plaatsbezoek leidt tot nietigheid van de offerte:
Op straffe van nietigheid van zijn offerte, wordt de inschrijver verwacht een plaatsbezoek uit te voeren.
Er dient vooraf een afspraak te worden gemaakt met mevrouw Stephanie Vander Goten stephanie.vandergoten@b-ild.com, 02/350.42.77.
Vooropgestelde datums: donderdag 3 augustus en vrijdag 11 augustus ( Het uur wordt per aannemer afgesproken)
Vragen mogen gesteld worden tot uiterlijk woensdag 16 augustus om 10uur.
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/06/2017