AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Vlaams Parlement
Leuvenseweg 86, BE-1000 Brussel
Contact: Van de Spiegle Kris
Tel: +32 25524023 Fax: +32 25524541 E-mail: Aanbestedingen@vlaamsparlement.be
Internet adres(sen): www.vlaamsparlement.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Opdracht voor het vernieuwen van het kraan- en leidingwerk van de plafondventiloconvectoren in het Huis van de Vlaamse volksvertegenwoordigers
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Huis van de Vlaamse volksvertegenwoordigers, Leuvenseweg 86, 1000 Brussel.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Opdracht voor het vernieuwen van het kraan- en leidingwerk van de plafondventiloconvectoren in het Huis van de Vlaamse volksvertegenwoordigers
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Toegangsrecht en uitsluitingscriteria
Door het loutere feit van de indiening van de offerte verklaart de inschrijver dat hij zich niet in één van de wettelijke uitsluitingsgevallen bevindt zoals bedoeld in artikel 61 tot 64 van het KB Plaatsing en artikel 20 §1/1 van de Wet Overheidsopdrachten.
De bepalingen inzake toegangsrecht en uitsluitingscriteria zijn individueel van toepassing op elke deelnemer (natuurlijke persoon of rechtspersoon) aan een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid.
Bij de offerte te voegen documenten
Volgende documenten moeten bij de offerte gevoegd worden:
- Voor elke inschrijver:
een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document (maximaal 6 maand oud) uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen in artikel 61, §1, van het KB Plaatsing inzake zijn persoonlijke situatie (betreffende niet-deelname criminele organisatie, omkoping, fraude, witwassen van geld) is voldaan (artikel 61, §3, KB Plaatsing).
Het uittreksel uit het strafregister moet betrekking hebben op de inschrijver (rechtspersoon of natuurlijke persoon). Indien de inschrijver een rechtspersoon is, zal het uittreksel dus betrekking moeten hebben op die rechtspersoon en niet op een natuurlijke persoon (bv. zaakvoerder of bestuurder).
- En voor elke inschrijver die personeel uit een andere lidstaat van de EU (buiten België) tewerkstelt:
een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offertes is opgemaakt, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is (artikel 62, §2, KB Plaatsing).
- En voor elke buitenlandse (niet-Belgische) inschrijver:
een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document (maximaal 6 maand oud) uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen in artikel 61, §2, 1°, 2° en 3°, van het KB Plaatsing inzake niet-faillissement en soortgelijke toestanden is voldaan (artikel 61, §3, KB Plaatsing).
- En voor elke buitenlandse (niet-Belgische) inschrijver:
een attest uitgereikt door de bevoegde overheid van het betrokken land waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is (artikel 63, §1, KB Plaatsing).
Wanneer een document of attest zoals hierboven bedoeld, niet wordt uitgereikt in het betrokken land of daarin niet alle in artikel 61, §1, en §2, 1°, 2°, of 3°, bedoelde gevallen worden vermeld, kan het worden vervangen door een verklaring onder eed of, in landen waar niet in een eed is voorzien, door een plechtige verklaring van de betrokkene voor een gerechtelijke of overheidsinstantie, een notaris of een bevoegde beroepsorganisatie van het land van oorsprong of herkomst.
Documenten via elektronische opvraging
De aanbestedende overheid zal daarnaast, voor de Belgische inschrijvers, zelf via elektronische weg de volgende noodzakelijke documenten opvragen om de uitsluitingsgronden na te gaan:
- RSZ-attest inzake sociale schulden
- Attest inzake btw-hoedanigheid
- Attest inzake fiscale schulden
- Attest inzake niet-faillissement en soortgelijke toestanden
Ondernemingen uit derde landen buiten de EU
Overeenkomstig artikel 21 van de wet Overheidsopdrachten mogen ondernemingen uit derde landen buiten de Europese Unie enkel een offerte indienen mits zij zich daarvoor kunnen beroepen op een internationaal verdrag of een akte van een internationale instelling, met inachtneming van de perken en voorwaarden bepaald in de betrokken akte.
Belangenvermenging
De inschrijver die belast werd met het onderzoek, de beproeving, de studie of de ontwikkeling van de opdracht wordt overeenkomstig artikel 64 van het KB Plaatsing uitgesloten van de toegang tot de gunningsprocedure indien hij daardoor een voordeel geniet dat de normale mededingingsvoorwaarden verhindert of vervalst. Hetzelfde geldt voor een inschrijver die verbonden is met een persoon die voordien werd belast met het onderzoek, de beproeving, de studie of de ontwikkeling van de opdracht indien die inschrijver wegens die binding door die prestaties een voordeel geniet dat de normale mededingingsvoorwaarden verhindert of vervalst.
Draaideurconstructies
In het kader van de strijd tegen belangenvermenging, meer in het bijzonder de draaideurconstructie ('revolving doors') zoals bepaald in de wet van 8 mei 2007 houdende instemming met het Verdrag van de Verenigde Naties tegen de corruptie, gedaan te New York op 31 oktober 2003, onthoudt de inschrijver zich ervan een beroep te doen op een of meerdere vroegere (interne of externe) medewerkers van de aanbestedende overheid, binnen twee jaar volgend op zijn/hun ontslag, opruststelling of elk ander vertrek uit de aanbestedende overheid, op welke wijze ook, rechtstreeks of onrechtstreeks, met het oog op de voorbereiding en/of de indiening van zijn offerte of een andere tussenkomst in het kader van de gunningsprocedure, evenals voor verrichtingen in het kader van de uitvoering van deze opdracht. Dit althans voor zover er een direct verband bestaat tussen de vroegere activiteiten van de betrokken persoon/personen bij de aanbestedende overheid en zijn/hun verrichtingen in het kader van deze opdracht.
Inbreuken op deze maatregel die tot gevolg hebben dat de normale mededingingsvoorwaarden vertekend kunnen zijn, worden gesanctioneerd volgens de bepalingen van artikel 9 van de Wet Overheidsopdrachten, in concreto, hetzij de wering van de offerte, hetzij de verbreking van de opdracht, al naargelang.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De aanbestedende overheid acht het voldoende om de selectie van de inschrijvers uit te voeren, dat het bewijs geleverd wordt dat aan de erkenningsvereisten is voldaan.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De aanbestedende overheid acht het voldoende om de selectie van de inschrijvers uit te voeren, dat het bewijs geleverd wordt dat aan de erkenningsvereisten is voldaan
Categorie: D18; Klasse 3 : tot 500.000 EUR
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 22/09/2017 - 12:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
17/10/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Het bestek kan (gratis) worden bekomen bij het Vlaams Parlement. Gelieve uw vraag te sturen naar
aanbestedingen@vlaamsparlement.be of per fax naar het nummer 02 552 45 41, met vermelding van:
- aanvraag bestek T076_014;
- de coördinaten van uw onderneming;
- de coördinaten van de contactpersoon in uw onderneming.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/06/2017