AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Mobiliteit en Openbare Werken, Agentschap Wegen en Verkeer, Afdeling West-Vlaanderen
VAC Jacob van Maerlant, Koning Albert I-laan 1.2 bus 82 , BE-8200 8200 Brugge
Contact: Wegen en Verkeer West-Vlaanderen
ing. Freek Vandenbussche
Tel: +32 57220880 Fax: +32 50342381 E-mail: freek.vandebussche@mow.vlaanderen.be
Internet adres(sen): www.vlaanderen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Onderhoud en herstellingen wegenis in het district Ieper
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: wegendistrict Ieper
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Onderhoud en herstellingen wegenis in het district Ieper
Deze opdracht omvat hoofdzakelijk :
De uitvoering van allerhande onderhoudswerken en herstellingswerken, na slijtage of na schade door ongevallen, aan de weg en zijn aanhorigheden. Bij herstellingen van schadegevallen zal de grootte van de opdracht afhankelijk zijn van de bij desbetreffende schadegevallen beschadigde weginfrastructuur. Het herstellen van stalen geleideconstructies. Het plaatsen van nieuwe stalen geleideconstructies. Het plaatsen van verticale verkeerstekens en bebakening.
Alle leveringen en verrichtingen die nodig zijn voor het uitvoeren van deze werken.
De installatie, instandhouding en de verwijdering van de nodige werfsignalisatie.
Het verwijderen van alle afval dat afkomstig is van de uitgevoerde werken volgens de bepalingen van dit bestek. De afgifte (incl. het verzamelen, het opladen, het vervoer naar en het lossen) van alle afval afkomstig van de uitgevoerde werken op de eindbestemming (recyclagekosten, stortkosten en milieuheffingen) volgens de besteksbepalingen. De afbraakmaterialen die niet worden hergebruikt op het werk én die niet voor later herbruik dienen afgevoerd te worden naar een stapelplaats van de aanbestedende overheid én die niet vervuild zijn, worden daarbij niet als afval beschouwd. Deze materialen worden eigendom van de aannemer (m.a.w. alle niet-vervuilde inerte materialen, grond, zand en puin).
Het tijdelijk opslaan van afval op openbaar domein is verboden.
Alle materialen en grondspecie gebruikt in deze aanneming, worden door de aannemer geleverd, tenzij de contractuele bepalingen het uitdrukkelijk anders bepalen.
De veiligheidscoördinatie-verwezenlijking conform het KB van 25 januari 2001 betreffende de tijdelijke of mobiele bouwplaatsen, maakt geen deel uit van dit contract. Hiervoor is een apart contract afgesloten tussen aanbestedende overheid en veiligheidscoördinator. De inschrijver moet bij zijn inschrijving rekening houden met het veiligheids- en gezondheidsplan - ontwerp, opgemaakt door de aanbestedende overheid (zie Art. 35 A.U.R. punt 3).
het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, tonen de inschrijvers hun technische bekwaamheid aan met de volgende referentie(s):
Bewijs dat hij voldoende ervaring heeft met het uitvoeren van gelijkwaardige werkzaamheden uitgevoerd tijdens de laatste 5 jaar aan de aankondiging van deze opdracht door voorlegging van een referentielijst; gelijkaardig aan "Onderhouds- en schadeherstellingswerken" voor een totaalbedrag van minimum 650.000 euro (incl. BTW - verschillende opdrachten tezamen) maar minstens 1 opdracht >?300.000
Per referentie een getuigschrift ondertekend door het opdrachtgevend bestuur waarvoor het werk werd uitgevoerd met vermelding van
o de inhoud van de opdracht;
o het bedrag van de opdracht;
o de uitvoeringsperiode van de opdracht
o de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;
o verklaring dat de uitvoering gebeurde tot voldoening van het opdrachtgevend bestuur (=goede uitvoering)
Deze referenties dienen door de inschrijver te worden afgeleverd.
Referenties op naam van een onderaannemer komen enkel in aanmerking indien er een geldige overeenkomst met de betreffende onderaannemer bij de inschrijving wordt toegevoegd. Wanneer de inschrijver een andere onderaannemer voorstelt om de werken uit te voeren dient deze minstens de gevraagde referenties te kunnen voorleggen, en moet deze keuze worden goedgekeurd door het bestuur
Klasse: Klasse 3 : tot 500.000 EUR, Categorie: C
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 09/08/2017 - 15:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
09/08/2017 - 15:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
09/08/2017 - 15:00
Plaats: VAC Jacob Van Maerlant - Koning Albert I laan 1/2 - 8200 Brugge
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: onbeperkt
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 23/06/2017