AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Mobiliteit en Openbare Werken, Agentschap Wegen en Verkeer, Afdeling Vlaams-Brabant
Diestsepoort 6 bus 81, BE-3000 Leuven
Contact: Wegen en Verkeer Vlaams-Brabant
Tel: +32 16665750 E-mail: wegen.vlaamsbrabant@mow.vlaanderen.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=276060
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Groen- en netheidsonderhoud op de autosnelwegen in de provincie Vlaams-Brabant: A-wegen oost
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: - Autosnelweg E314 Genk-Leuven (A2) van kmpt 50.000 tot kmpt 86.600
- Autosnelweg E40 Brussel-Luik (A3) van kmpt 3.300 tot kmpt 61.528
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze aanneming heeft tot doel om in de provincie Vlaams-Brabant langsheen de autosnelwegen en hun aanhorigheden de berijdbaarheid en de veiligheid van de weggebruikers te verzekeren door de uitvoering van onderhouds- en herstellingswerkzaamheden aan het bestaande groenpatrimonium en de uitvoering van periodiek netheidsonderhoud.
In dit contract zijn aanvullende voorschriften van toepassing teneinde het beheer en het onderhoud van het groenbestand in overeenstemming te brengen of te behouden met de (het) goedgekeurde ecologische bermbeheersplan(nen) van volgende wegvakken:
- Autosnelweg E314 Genk-Leuven (A2) van kmpt 50.000 tot kmpt 86.600
- Autosnelweg E40 Brussel-Luik (A3) van kmpt 3.300 tot kmpt 61.528
De totale lengte van de te behandelen wegvakken, is weergegeven in de gedetailleerde inventaris die gevoegd is bij dit bestek.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Uitsluitingsgronden van art. 61 t.e.m. 66 van KB van 15/07/2011 zijn van toepassing.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- passende bankverklaringen, conform bijlage 3 van het KB Plaatsing. Gebruik hiervoor het formulier C, Invulformulier bankverklaring.
Niet van toepassing.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Een referentielijst van gelijkaardige of vergelijkbare werkzaamheden, die door de inschrijver werden uitgevoerd, op autosnelwegen of op gewestwegen met minimum 2x2 rijstroken gescheiden door een middenberm, tijdens de laatste 3 jaar.
Deze referentielijst dient steeds volgende gegevens te bevatten:
- de aard van de uitgevoerde werkzaamheden
- de uitvoeringsperiode
- het besteknummer en/of het dossiernummer van de contracten
- de opdrachtgever, zo mogelijk ook van de leidende ambtenaar
- het aannemingsbedrag
De aannemingssom van deze contracten dient te worden vermeld voor een gesommeerd minimumbedrag van 4.000.000,00 EUR exclusief BTW.
Deze lijst dient vergezeld te zijn van een verklaring van goede uitvoering, ondertekend door de betreffende opdrachtgevers, per contract.
Indien deze verklaringen van goede uitvoering ontbreken zal de aanbestedende overheid deze zelf opvragen bij de vermelde opdrachtgevers.
Een verklaring van goede uitvoering wordt niet aanvaard, indien meer dan 5 overtredingen van de contractuele voorwaarden, vastgesteld bij proces-verbaal, daarin zijn vermeld, voor één contractjaar.
Als vergelijkbare werkzaamheden kunnen worden beschouwd: algemene onderhoudswerken aan gewestwegen en/of aan kunstwerken, diensten voor netheidsonderhoud (borstelen, zwerfvuilverwijdering, .), diensten voor groenonderhoud, .
Een referentielijst van werkzaamheden, uitgevoerd in gelijkaardige contracten, tijdens de nacht, tijdens de laatste 3 jaren, voor een gesommeerd minimumbedrag van 800.000,00? exclusief BTW.
Deze lijst dient (eveneens) vergezeld te zijn van een verklaring van goede uitvoering, ondertekend door de betreffende opdrachtgever(s).
Verschillende opdrachten in het kader van dit aannemingscontract dienen uitgevoerd te worden door gecertificeerde boomverzorgers (European Treeworker/SA Certified Arborist). Het bewijs van scholing wordt aangetoond door het voorleggen van een kopie van de certificaten European Treeworker/SA Certified Arborist van de in te zetten gecertificeerde boomverzorgers. Degene die deelopdrachten binnen het onderhavige bestek uitvoert, moet een geldig certificaat ten allen tijde op eenvoudig verzoek van het bestuur kunnen voorleggen.
Zie kolom hiernaast.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 05/09/2017 - 10:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
05/09/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
05/09/2017 - 10:00
Plaats: VAC Leuven, Diestsepoort 6 bus 81 - 3000 Leuven
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: Openbaar
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Voor de uitvoeringstermijnen wordt verwezen naar Art. 147 §1 van het bestek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 22/06/2017