Vzw I.r.o.

Raamovereenkomst aankoop van brandbestrijdingsmiddelen en onderhoud


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
VZW I.R.O.
Marialand 31, BE-9000 Gent
Contact: De heer Olivier De Ryckere
Tel: +32 92695885 E-mail: olivier.deryckere@ro-bisdommen.be
Internet adres(sen): www.vzwiro.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
raamovereenkomst aankoop van brandbestrijdingsmiddelen en onderhoud
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: diverse locaties
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De bedoeling is om te komen tot een raamovereenkomst met één of meer opdrachtnemers voor de levering van brandbestrijdingsmiddelen en het beheer hiervan (onderhoud, herstellingen, enz) bij de katholieke onderwijsinstellingen en aanverwante instellingen in Vlaanderen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest zoals gepreciseerd in de beschrijving van de identiteit van vzw I.R.O.
De opdracht is opgedeeld in 5 percelen, dwz één perceel per bisdom.
Deze opdracht wordt gegund op basis van de eenheidsprijzen opgegeven in de prijsofferte. Bij het opstellen van de lastvoorwaarden van deze opdracht beschikt vzw I.R.O. nog niet over de exact benodigde hoeveelheden. Daarom zijn de aangegeven vermoedelijke hoeveelheden louter pro forma en binden zij vzw I.R.O. op geen enkele wijze.
De vermoedelijke hoeveelheden in deze opdracht kunnen op basis van de volgende elementen ingeschat worden:
 Het aantal scholen zoals hierna gespecifieerd: 2.486
 De scholen kunnen in deze raamovereenkomst instappen tijdens de 5 jaar van deze opdracht (maar iedereen eindigt op het einde van deze raamovereenkomst).
 De meeste scholen moeten overeenkomstig de wetgeving overheidsopdrachten opnieuw naar de markt omdat hun huidig contract van voor 2013 teneinde loopt.
 Wanneer vzw I.R.O. een raamovereenkomst afsluit, dan stapt gewoonlijk een grote meerderheid van scholen telkens in.
 De bestaande raamovereenkomst voor de scholen in bisdom Brugge vervalt eind 2018.
Het gaat over brandbestrijdingsmiddelen van verschillende merken met verschillende blusmiddelen en inhoudsmaten. De dienstverlener moet dus in staat zijn het onderhoud uit te voeren op al deze types volgens de richtlijnen van de fabrikant.
De plaats van leveringen en dienstverlening betreft diverse locaties in Vlaanderen en het Brussels Hoofdstedelijk Gewest.
Gedurende de looptijd van deze overeenkomst kunnen instellingen/vzw's samengevoegd worden met of overgenomen worden door andere instellingen/vzw's. Er kunnen instellingen gesloten worden of nieuwe opgericht.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: aankoop en onderhoud van brandbestrijdingsmiddelen voor onderwijsinstellingen en aanverwante instellingen in het aartsbisdom Mechelen-Brussel
Korte beschrijving:
aankoop en onderhoud van brandbestrijdingsmiddelen voor onderwijsinstellingen en aanverwante instellingen in het aartsbisdom Mechelen-Brussel
Perceel 2: aankoop en onderhoud van brandbestrijdingsmiddelen voor onderwijsinstellingen en aanverwante instellingen in het bisdom Antwerpen
Korte beschrijving:
aankoop en onderhoud van brandbestrijdingsmiddelen voor onderwijsinstellingen en aanverwante instellingen in het bisdom Antwerpen
Perceel 3: aankoop en onderhoud van brandbestrijdingsmiddelen voor onderwijsinstellingen en aanverwante instellingen in het bisdom Gent
Korte beschrijving:
aankoop en onderhoud van brandbestrijdingsmiddelen voor onderwijsinstellingen en aanverwante instellingen in het bisdom Gent
Perceel 4: aankoop en onderhoud van brandbestrijdingsmiddelen voor onderwijsinstellingen en aanverwante instellingen in het bisdom Hasselt
Korte beschrijving:
aankoop en onderhoud van brandbestrijdingsmiddelen voor onderwijsinstellingen en aanverwante instellingen in het bisdom Hasselt
Perceel 5: aankoop en onderhoud van brandbestrijdingsmiddelen voor onderwijsinstellingen en aanverwante instellingen in het bisdom Brugge
Korte beschrijving:
aankoop en onderhoud van brandbestrijdingsmiddelen voor onderwijsinstellingen en aanverwante instellingen in het bisdom Brugge
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* OPGELET : Indien de inschrijver een beroep doet op een onderaannemer op wiens draagkracht hij zich steunt om te voldoen aan de selectiecriteria, dient die onderaannemer ook de hierna vermelde bewijsstukken inzake dwingende en facultatieve uitsluitingscriteria voor te leggen (zie ook artikel 12 KB Plaatsing 15.07.2011).
De Opdrachtencentrale behoudt zich het recht voor om de naleving van de onderstaande eisen inzake toegangsrecht en kwalitatieve selectie, conform artikel 59, 2° KB Plaatsing, tot op het tijdstip van het nemen van de gunningsbeslissing te controleren.
* Dwingende uitsluitingscriteria
Wordt in elk stadium van de gunningsprocedure uitgesloten van de toegang ertoe, de inschrijver die bij een rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan en waarvan de aanbestedende dienst kennis heeft, veroordeeld is voor:
1° deelname aan een criminele organisatie als bedoeld in artikel 324bis van het Strafwetboek;
2° omkoping als bedoeld in artikel 246 van het Strafwetboek;
3° fraude als bedoeld in artikel 1 van de overeenkomst aangaande de bescherming van de financiële belangen van de Gemeenschap, goedgekeurd door de wet van 17 februari 2002;
4° witwassen van geld als bedoeld in artikel 3 van de wet van 11 januari 1993 tot voorkoming van het gebruik van het financieel stelsel voor het witwassen van geld en de financiering van terrorisme.
Bewijsvoering : De inschrijver voegt bij de offerte een verklaring op eer toe waarin hij verklaart dat hij zich niet in een toestand bevindt vermeld onder de dwingende uitsluitingscriteria.
Met het oog op de toepassing van deze dwingende uitsluitingscriteria kan de aanbestedende dienst, ondanks een verklaring op eer dienaangaande, indien hij twijfels heeft over de persoonlijke situatie van een inschrijver, de bevoegde binnenlandse of buitenlandse autoriteiten verzoeken om de inlichtingen die hij terzake nodig acht.
Wanneer de inschrijver een rechtspersoon is, wordt deze verklaring zowel voor de rechtspersoon zelf als voor alle bestuurder(s) of zaakvoerder(s) afgelegd.
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
Het uittreksel of document mag niet ouder zijn dan 1 maand voorafgaand aan de datum van openingszitting.
* Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of voor de ontvangst van de offertes, overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar de werknemers gevestigd zijn.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn beroepsmatige fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. De te staven verplichtingen hebben betrekking op de BTW en de directe belastingen. Het attest heeft betrekking op de laatste afgelopen fiscale periode vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of offertes, al naargelang.
Bovenstaande attesten moeten nog niet ingediend worden bij de inschrijving. De inschrijver die in aanmerking komt voor de gunning van de opdracht moet op verzoek, deze attesten kunnen voorleggen.
* Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de kandidaat of de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
De jaarlijkse omzet moet minstens 2.500.000 euro bedragen in de voorbije 3 boekjaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* 1. Veiligheidsattest: VCA-certificaat;
2. Een lijst van referenties (minimaal 3 vermeldingen) van de afgelopen drie (3) jaren met betrekking tot gelijkaardige uitgevoerde opdrachten aan meerdere leveringsplaatsen, met vermelding van het bedrag, de datum en naam + contactpersoon van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren;
3. Een bewijs van de opleidings- en professionele kwalificaties van het uitvoerend personeel van de inschrijver, en een verklaring op erewoord van de inschrijver dat deze altijd gekwalificeerd en opgeleid personeel zal tewerkstellen;
4. Een verklaring van de jaarlijkse personeelsbezetting van de inschrijver en de omvang van het kader voor de jaren 2012, 2013 en 2014;
5. De inschrijvers voegen bij hun inschrijving een gedateerde en ondertekende verklaring waarin zij bevestigen over de vereiste kennis en het geschikte materieel te beschikken om:
a. de technische keuring van brandblusmiddelen van de merken BGS, Sicli, Somati, Ansul, Turex, Saval, Ardor, Importex, Aquaflam, Statamat, Paraat en andere zoals voorgeschreven te kunnen uitvoeren, zonder dat de goede werking van deze toestellen hierdoor enigszins gehypothekeerd wordt;
b. de meest voorkomende defecten aan de brandblusmiddelen van de merken BGS, Sicli, Somati, Ansul, Turex, Saval, Ardor, Importex, Aquaflam, Statamat, Paraat en andere met originele wisselstukken of materialen van het betreffend fabrikaat te kunnen herstellen, zonder dat de goede werking van deze toestellen hierdoor enigszins gehypothekeerd wordt;
6. De inschrijvers verduidelijken in een afzonderlijk document de wijze waarop er aan de voorschriften uit dit lastenboek zal worden tegemoet gekomen (werkwijze / plan van aanpak);
7. De prijsofferte wordt aangevuld met de gevraagde technische documentatie teneinde het bestuur toe te laten de door de inschrijver voorgestelde materialen kwalitatief te beoordelen.
Hiertoe worden bij de inschrijving gevoegd:
? documentatie met technische gegevens, foto's / afbeeldingen, de toepasselijke en gevraagde normen, e.a. betreffende
? de aangeboden brandblusapparaten, ingedeeld volgens type en bluscapaciteit,
? de aangeboden brandhaspels en brandslangen,
? opgave van de identificatiegegevens van de firma's waarop voor sommige werken of deeltaken eventueel beroep zal worden gedaan (o.a. onderaannemers, tussenpersonen, leveranciers),
? een model van de
? labels, bestemd ter bevestiging van de controle van de brandblusapparaten,
? werkbons, gebruikt bij de uitgevoerde controles van de brandblusapparaten,
? labels, bestemd ter bevestiging van de controle van de brandhaspels en -slangen,
? steekkaart, bestemd voor de identificatie en beoordeling van de brandhaspels en -slangen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 68
Criterium 2: Kwaliteit, Weging: 32
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 7/8/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 8/8/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 8/8/2017 - 10:00
Plaats: VZW I.R.O., Marialand 31 te 9000 Gent
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 21/6/2017

Annonces similaires du BDA :