AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Steenmeijer Architecten bvba
Kleine Pieter Potstraat 21, BE-2000 Antwerpen
Contact: Lacroix Liesbeth en Stefanie Reyskens
Liesbeth Lacroix en Stefanie Reyskens
Tel: +32 32252640 E-mail: info@steenmeijer.be
Internet adres(sen): www.steenmeijer.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Sint-Leonarduskerk te Zoutleeuw: Restauratie fase 6: Stabiliteitsherstel van middenbeuk, transept en noordertoren incl. herstel van afwerkingslagen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Grote markt zonder nummer
3440 Zoutleeuw
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Sint-Leonarduskerk te Zoutleeuw: Restauratie fase 6: Stabiliteitsherstel van middenbeuk, transept en noordertoren incl. herstel van afwerkingslagen
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Zie administratieve bepalingen in het bestek
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Zie administratieve bepalingen in het bestek
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van volgende, bij de offerte te voegen documenten:
a) de relevante studie- en beroepskwalificaties: relevante diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden, alsook de opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;
b) de algemene deskundigheid met betrekking tot de specifieke projectopdracht: een lijst van gelijkaardige restauratiewerkzaamheden als onderhavige aanneming, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratie werkzaamheden.
Deze getuigschriften bevat minstens:
- het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
- het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
- de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
Onder gelijkaardige restauratiewerkzaamheden wordt verstaan (min. 1 referentie per restauratiewerk op te geven):
- het uitvoeren van gelijkaardige stabiliteitswerken in een beschermd monument
- het aanbrengen van een kalkbepleistering in het interieur van een beschermd monument. In de werken in dit bestek voorzien gaat het specifiek over een vliesbepleistering in kalk.
- het verplaatsen en terugplaatsen, inpakken en uitpakken van waardevolle kunstvoorwerpen
- het uitvoeren van werkzaamheden aan een sacramentstoren of aan een gelijkwaardig historisch waardevol artefact
Van deze werkzaamheden zijn tevens foto's aan te leveren.
c) een vermelding van het gedeelte van de opdracht dat de ontwerper of uitvoerder minstens in eigen beheer zal uitvoeren.
Onderaannemers
In geval van onderaanneming voor de gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden moet de uitvoerder bij de aanbesteding per specialiteit minstens drie onderaannemers opgeven en de garantie geven dat met één ervan gewerkt zal worden. Deze onderaannemers zijn onderworpen aan dezelfde selectiecriteria met betrekking tot referenties en studie- en beroepskwalificaties als de uitvoerders, in het bijzonder de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden.
Wanneer tijdens de uitvoering van de opdracht alle opgegeven onderaannemers verhinderd zijn ingevolge duidelijke overmacht, geeft de aannemer drie nieuwe onderaannemers op. Zij moeten eveneens beantwoorden aan de hoger vermelde selectiecriteria. Het opdrachtgevend bestuur beslist over de aanvaarding van de onderaannemers.
Al de personen die in enig stadium als onderaannemer optreden, moeten voldoen aan de voorwaarden tot erkenning in de categorie die overeenkomt met de aard van de hun opgedragen werken, alsmede in de met hun aandeel in de opdracht overeenkomende klasse.
Klasse: Klasse 5 : tot 1.810.000 EUR, Categorie: D24
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 23/08/2017 - 17:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
28/08/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
28/08/2017 - 10:00
Plaats: Dekenij, Markt 2, 3440 Zoutleeuw
Personen die de opening van de offertes mogen bijwonen: De opening is openbaar
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De uitvoeringstermijn bedraagt 220 werkdagen.
Opdrachtdocumenten kunnen digitaal opgevraagd worden bij Steenmeijer Architecten: info@steenmeijer.be
Steenmeijer Architecten is in het bouwverlof van 10 tot 31 juli 2017 gesloten. Opdrachtdocumenten kunnen in deze periode niet aangevraagd worden. Eventuele vragen worden na deze periode behandeld.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 19/06/2017