Stad Kortrijk

Oproep tot aanvraag tot deelneming -Raamovereenkomst levering, installatie en uitbreiding van het stedelijk camerabewakingssysteem en bijhorende data-gerelateerde diensten


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
stad Kortrijk
Grote Markt 54, BE-8500 Kortrijk
Contact: De heer Sebastien Lefèbvre
Tel: +32 56278512 E-mail: sebastien.lefebvre@kortrijk.be
Internet adres(sen): www.kortrijk.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamovereenkomst levering, installatie en uitbreiding van het stedelijk camerabewakingssysteem en bijhorende data-gerelateerde diensten
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Leveringen.
Belangrijkste plaats van levering: stad Kortrijk, Grote Markt 54 te 8500 Kortrijk
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze raamovereenkomst is een onderdeel van de 'Smart city tool box' voor een periode van vier jaar.
De 'smart city tool box' wordt opengesteld voor andere besturen onder de vorm van een opdrachtencentrale (zie bijlage).
Via deze raamovereenkomst wenst de stad het huidige cameranetwerk verder uit te bouwen en toekomst gericht laten groeien via data-gerelateerde diensten (tellingen stromen mensen en mobiliteit, crowd management, ANPR-functionaliteiten, .).
Doel van de opdracht
betreffende een meerjarige raamovereenkomst, voor een periode van vier jaar, van leveringen, installeren en onderhouden van camera's met bijhorende data-gerelateerde dienstverlening, waarbij gedacht wordt aan bijkomende ANPR functionaliteiten, snelheidsmeting, beeldanalyse op vlak van passantentelling en real-time event management en gezichtsherkenning.
Niet inbegrepen in de opdracht
De realisatie van draadloze verbindingen zijn niet opgenomen in deze opdrachten. Daarvoor maakt de stad gebruik van andere dienstverleners binnen andere raamovereenkomsten.
De aankoop en installatie van de (actieve) hardwarecomponenten, schermen, opslag enz. zijn eveneens niet opgenomen in deze opdrachten. Daarvoor maakt de stad gebruik van andere dienstverleners binnen andere raamovereenkomsten.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
Het bestuur beschikt nog niet over de exact benodigde hoeveelheden.
Huidige raming is gebaseerd op 4 cases voor de stad Kortrijk.
Geraamde waarde zonder BTW: 100000.00 EUR .
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of voor de ontvangst van de offertes, overeenkomstig de Belgische wetgeving of die van het land waar de werknemers gevestigd zijn.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
* Het elektronisch nazicht voor onderzoek naar de uitsluitingsgronden gebeurt door de aanbestedende overheid via de toepassing Telemarc die toegankelijk is via het elektronisch loket Digiflow.
Voor buitenlandse inschrijvers, geldt het voorgaande niet. Telemarc bevat immers enkel de gegevens van Belgische inschrijvers. Een Belgische aanbestedende overheid zal niet of uiterst zelden toegang hebben tot gelijkaardige databanken in andere EU lidstaten.
Buitenlandse inschrijvers leveren de documenten dus zelf aan.
* Uittreksel uit het strafregister of evenwaardig document waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast.
* Overeenkomstig de Belgische overheidsopdrachtenreglementering heeft de aanbestedende overheid, in elke fase van de gunningsprocedure, de mogelijkheid om de kandidaat/inschrijver uit te sluiten die, bij wijze van een in kracht van gewijsde gegane strafrechtelijke uitspraak veroordeeld werd voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast.
De niet-naleving van strafrechtelijk sanctioneerbare milieu- en sociale wetgeving kan worden geacht een misdrijf te zijn dat de professionele integriteit aantast. Van zodra deze wordt vastgelegd in een in kracht van gewijsde gegaan vonnis of arrest kan deze worden aangewend als uitsluitingsgrond, ongeacht de stand van de procedure.
Onder sociale wetgeving wordt onder meer verstaan:
- het decreet van 10 juli 2008 houdende een kader voor het Vlaamse gelijkekansen- en gelijkebehandelingsbeleid; de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van bepaalde vormen van discriminatie, de wet van 10 mei 2007 tot wijziging van de wet van 30 juli 1981 tot bestraffing van bepaalde, door racisme of xenofobie ingegeven daden en de wet van 10 mei 2007 ter bestrijding van discriminatie tussen vrouwen en mannen;
- de wet van 4 augustus 1996 betreffende het welzijn van de werknemers bij de uitvoering van hun werk, meer bepaald hoofdstuk Vbis. Bijzondere bepalingen betreffende geweld, pesterijen en ongewenst seksueel gedrag op het werk.
* In elk stadium van de gunningsprocedure, behalve om dwingende redenen van algemeen belang, wordt uitgesloten de kandidaat of inschrijver van wie is vastgesteld dat hij als werkgever illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11 februari 2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
nihil
nihil
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Een lijst van gelijkaardige opdrachten, gedurende de afgelopen drie jaar, met vermelding van het bedrag, de datum en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren (contactgegevens toevoegen voor contactname).
* Toon aan dat uw firma voldoet aan de nodige know-how en slagkracht om deze opdracht tot een goed einde te brengen.
idem
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 50
Criterium 2: Plan van aanpak en kwaliteit van de voorgestelde oplossing, Weging: 50
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 17/7/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 18/7/2017 - 09:15
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De kandidaturen en offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 13/6/2017

Annonces similaires du BDA :