AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Gent
Botermarkt 1, BE-9000 Gent
Tel: +32 92667780 Fax: +32 92667379
Internet adres(sen): www.gent.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
raamovereenkomst voor depannages, herstellings- en renovatiewerken aan HVAC en sanitaire installaties in de 3 gebouwenclusters behorende tot het patrimonium van de stad
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Diverse stadsgebouwen / Diverse onderwijsinstellingen, 9000 Gent / Diverse stadsgebouwen, 9000 Gent
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
raamovereenkomst voor depannages, herstellings- en renovatiewerken aan HVAC en sanitaire installaties in de 3 gebouwenclusters behorende tot het patrimonium van de stad
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: FM Onderwijsgebouwen - voor 4 jaar
Korte beschrijving:
FM Onderwijsgebouwen - voor 4 jaar
Perceel 2: FM Themagebouwen - voor 4 jaar
Korte beschrijving:
FM Themagebouwen - voor 4 jaar
Perceel 3: FM Welzijn - voor 4 jaar
Korte beschrijving:
FM Welzijn - voor 4 jaar
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
De totale looptijd van deze opdracht bedraagt 48 maanden.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* voor kandidaten/inschrijvers die personeel tewerkstellen dat niet onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: een attest door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij volgens de rekening die ten laatste de uiterste indieningsdatum van de offerte is opgemaakt, voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.
De aanbestedende overheid zal zelf via elektronische weg nagaan of de kandidaat/inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid de vereiste bijdragen heeft betaald in de zin van art. 62, §1 KB Plaatsing
* een attest waaruit blijkt dat voldaan is aan de beroepsmatige fiscale verplichtingen (personen- of vennootschapsbelasting en btw-verplichtingen) overeenkomstig de wettelijke bepalingen (van het land van vestiging). Het attest betreft de laatste afgelopen fiscale periode voor de uiterste indieningsdatum van de offertes (art. 63 KB Plaatsing)
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* De inschrijver dient over voldoende ervaring te beschikken. De inschrijver dient minstens opgave te doen van 4 referenties aangaande gelijkaardige aannemingen vanaf 2013. Hiermee bedoelt de aanbestedende overheid: aannemingen in de volgende onderdelen: HVAC en sanitair. Twee referenties houden onderhoudsopdrachten (exploitatie) in, twee andere referenties gaan over vernieuwingen. De opdrachten dienen minstens 150.000 euro te bedragen voor perceel 1 en 2, 50.000 euro voor perceel 3. De aannemer vermeldt hierbij: hun bedrag, data/locatie van uitvoering en de publieke- of privaatrechterlijke instanties waarvoor ze bestemd zijn.
Het attest dat wordt afgeleverd is ondertekend door de bevoegde overheid. Wanneer de opdrachtgever een privépersoon is, worden ze door hem afgeleverd en ondertekend, zo niet wordt een eenvoudige verklaring van de aannemer aanvaard. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het datum waarop ze werden uitgevoerd.
* De inschrijver voegt bij zijn offerte de samenstelling van zijn operationeel team toe, waarmee hij dient de bedingen van het contract te kunnen voldoen. Het operationeel team omvat een projectleider, een werfleider en 10 1ste categorie en/of 2de categorie arbeiders voor perceel 1 en 2, met minimaal 5 1ste categorie arbeiders (voor de duidelijkheid: in totaal 10 arbeiders en 12 personeelsleden in totaal).
Voor perceel 3 is dit: 6 1ste categorie en/of 2de categorie arbeiders, met minimaal 3 1ste categorie arbeiders (voor de duidelijkheid: in totaal 6 arbeiders en 8 personeelsleden in totaal).
De inschrijver dient de namen van dit team door te geven alsook de beroepsspecificaties (opleidingen) van elk van de arbeiders.
* Er dient ook een verklaring van de jaarlijkse personeelsbezetting meegegeven te worden, zodat de omvang kan inschat worden van de laatste 3 jaar. Zoals voorgeschreven dienen er minimaal 12 personen voor de aanbestedende overheid gereserveerd kunnen worden voor perceel 1 en 2, en 8 personen voor perceel 3.
* een bewijs van erkenning
- een opgave van 4 referenties aangaande gelijkaardige aannemingen vanaf 2013
- een samenstelling van zijn operationeel team opgeven, waarmee hij dient de bedingen van het contract te kunnen voldoen
- een verklaring van de jaarlijkse personeelsbezetting
- een bewijs van erkenning: de kandidaat/inschrijver moet voldoen aan de Wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken.
De aannemer moet erkend zijn in de (onder-)categorie: D16, D17 en D18
De werken behoren op basis van de raming tot klasse: 5 (perceel 1 & 2)
De werken behoren op basis van de raming tot klasse: 3 (perceel 3)
Vereiste erkenning: D16 (Sanitaire installaties en gasverwarmingsinstallaties met individuele toestellen), D17 (Centrale verwarming, thermische installaties) en D18 (ventilatie, luchtverwarming en airconditioning), Klasse 5 (perceel 1 en 2)
D16 (Sanitaire installaties en gasverwarmingsinstallaties met individuele toestellen), D17 (Centrale verwarming, thermische installaties) en D18 (ventilatie, luchtverwarming en airconditioning), Klasse 3 (perceel 3)
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 90
Criterium 2: Duurzaam transport, Weging: 10
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 21/8/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
22/8/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
22/8/2017 - 10:00
Plaats: AC Portus, 2de verdieping, Keizer Karelstraat 1, 9000 Gent
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Opgelet!
Indien u geïnteresseerd bent in deze opdracht kunt u deze verder opvolgen door u als onderneming te registreren op de website van e-Notification.
Deze aankondiging kunt u dan aanduiden als favoriet door bovenaan op de hiervoor aangemaakte knop te drukken 'toevoegen aan favorieten' en de functie 'messaging' te activeren.
U wordt dan op de hoogte gehouden van eventuele wijzigingsberichten.
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 13/6/2017