AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Mortsel
Stadsplein 1, BE-2640 Mortsel
Contact: De heer Maarten Bastiaensens
Tel: +32 34441837 Fax: +32 34441839 E-mail: maarten.bastiaensens@mortsel.be
Internet adres(sen): www.mortsel.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
restauratie erepark begraafpaats Mortsel-dorp
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Begraafplaats Mortsel-Dorp
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
restauratie erepark begraafpaats Mortsel-dorp
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* Attest van in orde zijn met de betaling van de sociale zekerheidsbijdragen.
* In navolging van art. 63 van het KB van 15 juli 2011 moet de kandidaat of inschrijver bij zijn aanvraag tot deelneming of zijn offerte een attest toevoegen waaruit blijkt dat hij voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is. Voor een Belgische kandidaat of inschrijver betreft dit de naleving van de fiscale verplichtingen ten opzichte van de FOD Financiën.
* De Belgische inschrijver dient een attest van niet-faillissement of soortgelijke toestanden bij zijn offerte te voegen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* passende bankverklaringen;
* voorlegging van de balansen;
* een verklaring betreffende de totale omzet in werken van de onderneming over de laatste drie boekjaren.
zie boven
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Opgave van welke werken door de hoofdaannemer en welke werken door welke onderaannemer uitgevoerd zullen worden met opgave voor elke onderaannemer van:
-juiste benaming en adres, BTW-nummer
-gegevens inzake erkenning
-opgave, desgevallend, van het ISO-certificaat of het VCA-attest van de onderaannemer
De aanstelling van andere onderaannemers dan deze die bij de offerte opgegeven worden, is onderhevig aan de schriftelijke en expliciete goedkeuring door het opdrachtgevend bestuur. Die andere onderaannemer moeten minstens over dezelfde kwalificaties beschikken als de onderaannemer die bij de offerte vermeld werd.
* Een verklaring van de aannemer met betrekking tot het procentueel aandeel van de opdracht dat hij met eigen personeel zal uitvoeren. Aannemers waarbij dit percentage minder bedraagt dan 50% worden van deelname aan de procedure uitgesloten.
* Studie- en beroepskwalificaties van de aannemer en/of onderaannemersr;
* Opgave van:
-voor de hoofdaannemer: vijf referenties van werken aan monumenten ten bedrage van minstens EUR 300.000,00 en dit gedurende de laatste vijf jaar(de relevantie wordt door de aanbestedende overheid be-oordeeldop basis van de inhoud en de omvang van de referenties)
-voor alle onderaannemers: een referentielijst van werken uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar
* De aannemer dient minstens 2 onderaannemers per discipline voor te stellen bij de aanbesteding en het engagement dat er met één van deze twee zal gewerkt worden. Deze onderaannemers worden aan dezelfde selectiecriteria onderworpen als de hoofdaannemer.
* Opgave van, desgevallend, het ISO-certificaat of het VCA-attest van de inschrijver
* Een verklaring die de werktuigen en het materieel en de technische uitrusting vermeldt waarover de aannemer zal beschikken voor de uitvoering van het werk;
* Een verklaring die de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting van de onderneming en het kader weergeeft tijdens de laatste drie jaren;
* Een verklaring waarin de technici of de technische diensten worden vermeld die ter beschikking zullen staan van de aannemer voor de uitvoering van het werk;
zie boven
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 3
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 50
Criterium 2: technische waarde van de offerte, Weging: 30
Criterium 3: Uitvoeringstermijn, Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 18/7/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
19/7/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
19/7/2017 - 11:00
Plaats: Vergaderzaal stedelijke technische dienst (gebouw MG 74 Fort 4), Neerhoevelaan 50
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 12/6/2017