AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Katholiek Onderwijs Bisdom Antwerpen NoordkAnt vzw (KOBA NoordkAnt)
Noorderlaan 108, BE-2030 Antwerpen
Contact: Mevrouw Anne-Marie Croket
Tel: +32 35439701 Fax: +32 35449851 E-mail: anne-marie.croket@kobavzw.be
Internet adres(sen): www.kobavzw.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Poetsfirma
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze opdracht is van toepassing op
KOBA NoordkAnt vzw
GVLS Virgo Maria, Terlindenhofstraat 206, 2170 Merksem
GVKS Virgo Maria, Terlindenhofstraat 220, 2170 Merksem
Bijkomende informatie m.b.t. deze opdracht wordt opgenomen onder III. Technische bepalingen.
Overeenkomstig de Wet Overheidsopdrachten houdt het volgen van de procedure geen verplichting in tot het toewijzen van de opdracht. De aanbestedende overheid kan zowel afzien van het gunnen van de opdracht als de procedure herbeginnen, desnoods op een andere wijze.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
1. De inschrijver voegt bij zijn offerte een uittreksel uit het strafregister.
Buitenlandse inschrijvers voegen een evenwaardig document bij dat uitgereikt is door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen is voldaan.
Het uittreksel of evenwaardig document mag niet ouder zijn dan 3 weken vóór de indieningsdatum van de offerte.
Verder is art. 74 van het KB Plaatsing (zie hieronder) onverkort van toepassing.
2. De inschrijver voegt bij zijn offerte een verklaring op erewoord, waarin uitdrukkelijk wordt opgenomen dat:
- hij niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- hij geen aangifte van faillissement heeft gedaan;
- geen procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- hij niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- hij bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- hij in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- hij in orde is met zijn fiscale verplichtingen;
en ook dat
- hij geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
De verklaring eindigt met de uitdrukkelijke verklaring dat:
- hij zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.
Voor de inschrijver die valt onder Belgische federale of gewestelijke wetgeving zal de aanbestedende overheid de juistheid van die verklaring zoveel mogelijk verifiëren via elektronische weg.
De inschrijver die niet in dat geval verkeert, bezorgt voor alle punten van de verklaring op erewoord zo snel mogelijk en ten laatste 48 u na opening van de offertes, de fiscale verplichtingen uitgezonderd, een document dat de juistheid ervan bewijst en dat uitgereikt werd door een gerechtelijke of overheidsinstantie van zijn land. Het attest waaruit blijkt dat de inschrijver die niet valt onder het Belgisch recht voldaan heeft aan zijn fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is, dient bij de offerte zelf gevoegd te worden.
3. Wanneer het uittreksel uit het strafregister of het evenwaardig document uitwijst dat er strafrechtelijke veroordelingen zijn geweest, voegt de inschrijver, steeds met inachtneming van art. 74 van het KB Plaatsing, de nodige documenten toe om te bewijzen dat deze veroordelingen geen betrekking hebben op één van de uitsluitingsgronden voorzien in de Wet Overheidsopdrachten en/of het KB Plaatsing.
4. De inschrijver richt zich, in geval van schulden betreffende sociale zekerheid en/of belastingen, naar hetgeen bepaald is in de daarop betrokken artikelen 62 en 63 van het KB Plaatsing. Hij voegt waar vereist de nodige documenten toe om te bewijzen dat hem toegang verleend kan worden tot de opdracht.
5. Los daarvan zal de aanbestedende overheid de inlichtingen en documenten opvragen die zij nodig acht om de toestand van de inschrijver aan de bepalingen van het toegangsrecht te toetsen.
6. De aanbestedende overheid wijst uitdrukkelijk op de artikelen 64 (belangenvermenging) en 66 (combinatie van deelnemers zonder rechtspersoonlijkheid) van het KB Plaatsing.
Offertes waarbij het uittreksel uit het strafregister en/of de verklaring op erewoord ontbreken, worden als onregelmatig beschouwd en uitgesloten.
* De loutere deelname aan deze Opdracht geldt als een verklaring op erewoord vanwege de inschrijver dat hij zich niet bevindt in de situaties geviseerd in artikel 61 van het KB Plaatsing.
De Opdrachtgever kan op eigen initiatief en op eenvoudig verzoek vragen om de nodige attesten ter staving van deze verklaring op erewoord, voor te leggen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Om de economische en financiële draagkracht van de inschrijver te kunnen bepalen, voegt de inschrijver bij zijn offerte de drie meest recente jaarrekeningen (2014, 2015 en 2016). Indien de inschrijver niet bij wet verplicht is om een jaarrekening neer te leggen, voegt hij de meest recente balans en resultatenrekening bij zijn offerte.
Deze jaarrekening / balans en resultatenrekening zal gebruikt worden om een beknopte financiële analyse uit te voeren waarbij zeker de solvabiliteit en cash flow zal beoordeeld worden.
Indien deze gegevens ontbreken bij de offerte, wordt de offerte ongeldig verklaard en geweerd, weliswaar onder voorbehoud van de toepassing van art. 67, § 2 van het KB Plaatsing, met dien verstande dat de toepassing van dat artikel nooit voor gevolg kan hebben dat de aanbestedende overheid geen of slechts een onvolledig beeld zou hebben van de economische en financiële draagkracht van de inschrijver.
Bij ondernemingen die geen gezonde financiële situatie hebben waardoor een langdurige samenwerking een probleem zou kunnen vormen, kan de offerte onregelmatig worden beschouwd en worden geweerd.
Los daarvan kan de aanbestedende overheid verdere inlichtingen en documenten opvragen die zij nodig acht om de toestand van de inschrijver te beoordelen.
Wordt uitgesloten van de opdracht: de inschrijver waarvan de economische en financiële situatie van die aard is dat zij problemen laat voorzien in geval van al dan niet langdurige samenwerking met de aanbestedende overheid.
* de meeste recente beschikbare jaarrekening of de meest recente balans en resultatenrekening. Indien deze informatie niet bij de offerte wordt gevoegd, wordt de offerte ongeldig verklaard en geweerd.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
* Indien de inschrijver over de hierna opgesomde document beschikt, voegt hij deze bij de offerte:
- Een geldig ISO 9001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van kwaliteitsbewaking.
- Een geldig ISO 14001 (versie 2015) certificaat, of een verklaring of bewijzen inzake gelijkaardige maatregelen op het gebied van milieubeheersystemen.
- Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse inschrijvers.
- Een attest van lidmaatschap van de ABSU (beroepsfederatie) of een gelijkaardige beroepsfederatie in het buitenland en voegt dit attest bij de offerte.
* Een technische fiche van de machines moeten bij de offerte gevoegd worden.
* Een technische fiche van de te gebruiken producten wordt bij de offerte gevoegd.
* De inschrijver heeft, voor de goede lokale werking van zijn organisatie en responstijden, een hoofd- of regionaal kantoor (geen privé-adres) binnen de 50 km (Google Maps) van de schoon te maken gebouwen. Hij noteert dit adres op het in bijlage gevoegd antwoordformulier.
* De inschrijver noteert in het in bijlage gevoegd antwoordformulier of het uurtarief gebaseerd is op de lonen en sociale lasten binnen het paritair comité van de schoonmaak.
* Bij het bestek wordt het document 'Veiligheidsregels voor extern personeel' gevoegd.
Deze kennisname van de veiligheidsregels moet de inschrijver voor akkoord ondertekenen en bij de offerte voegen. Indien het gevraagde document niet ondertekend bij de offerte wordt gevoegd, is de offerte onregelmatig.
* De inschrijver moet over voldoende ervaring beschikken op het gebied van de schoonmaak van schoolgebouwen. De inschrijver voegt bij zijn offerte een lijst van de voornaamste diensten die gedurende de afgelopen drie jaar werden verricht, met vermelding van het bedrag, de datum, de periode van dienstverlening en van de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
De inschrijver geeft de aanbestedende overheid uitdrukkelijk machtiging om deze referenties te contacteren om bijkomende informatie over dienstverlening van de inschrijver te bekomen.
Indien wij van de klanten negatieve reacties krijgen kan dit een reden zijn om de offerte ongeldig te verklaren.
De gevraagde informatie voor deze alinea 'Technische bekwaamheid van de inschrijver' moet zoals gevraagd ofwel bij de offerte gevoegd worden, ofwel op het antwoordformulier worden opgegeven. Indien deze informatie ontbreekt, wordt de offerte ongeldig verklaard.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs , Weging: 35
Criterium 2: Het aantal te presteren uren voorgesteld door de inschrijver, Weging: 20
Criterium 3: Kwaliteit van de dienstverlening, Weging: 20
Criterium 4: De praktische organisatie van de schoonmaakwerkzaamheden, Weging: 20
Criterium 5: Duurzaamheid, Weging: 5
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 30/6/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
3/7/2017 - 14:30
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 8/6/2017