Agentschap Voor Natuur En Bos

ANB/TBO/TO/2017/33 SCHAPENBEGRAZING OP DE TALUDS VAN HET ALBERTKANAAL TUSSEN EIGENBILZEN EN KANNE I.K.V.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Agentschap voor Natuur en Bos
Graaf De Ferrarisgebouw - Koning Albert II-laan 20 bus 8, BE-1000 Brussel
Contact: Verhaert Mike
Tel: +32 32246252 E-mail: mike.verhaert@lne.vlaanderen.be
Internet adres(sen): http://www.natuurenbos.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
ANB/TBO/TO/2017/33 SCHAPENBEGRAZING OP DE TALUDS VAN HET ALBERTKANAAL TUSSEN EIGENBILZEN EN KANNE I.K.V.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
ANB/TBO/TO/2017/33 SCHAPENBEGRAZING OP DE TALUDS VAN HET ALBERTKANAAL TUSSEN EIGENBILZEN EN KANNE I.K.V.
LIFE+ PROJECT PAYS MOSAN (LIFE13 NAT/BE/001067)
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting of onverenigbaarheid te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren. Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver dat hij:
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver toont zijn technische bekwaamheid aan door bij zijn offerte te voegen:
? een kopie van alle relevante vergunningen met betrekking tot het houden van schapen, minimaal deze met betrekking tot
o het Koninklijk Besluit Identificatie en Registratie van Schapen, Geiten en Hertachtigen (B.S. 29 juni 2007);
o attest van registratie als schapenhouder (attest Sanitel);
o de sanitair verantwoordelijken van de schaapskudden die zullen worden ingezet. Aangaande de geschiktheid van deze sanitair verantwoordelijken zal het ANB a.d.h.v. eventuele verbalisatie ervan door de dienst Inspectie Dierenwelzijn van het departement LNE nagaan of de inschrijver voldoende geschikt is om een dergelijke opdracht met een belangrijk aandeel dierenwelzijn uit te voeren voor de Vlaamse overheid. In deze afweging worden het aantal processen-verbaal en de zwaarwichtigheid van de geverbaliseerde feiten beoordeeld in de periode van 5 jaren voorafgaand aan de opening van de offerten van deze opdracht, alsook eventuele veroordelingen. De afweging van dit selectiecriterium gebeurt door de jury in deze opdracht die ook de gunningscriteria beoordelen. De offerten van kandidaten met niet-geverbaliseerde sanitair verantwoordelijken komen voor dit item steeds in aanmerking voor verder onderzoek. De offerten van kandidaten met geverbaliseerde sanitair verantwoordelijke(n) komen voor dit item enkel in aanmerking voor verder onderzoek wanneer zij in hun inschrijving kunnen aantonen dat zij in samenwerking met de dienst Inspectie Dierenwelzijn het nodige doen of hebben gedaan om de geverbaliseerde inbreuk duurzaam ongedaan te maken. Van deze afweging wordt verslag gemaakt in het gunningsverslag van deze opdracht.
? een lijst van uitgevoerde, gelijkaardige diensten als voorliggende opdracht tijdens de laatste drie jaar (sinds 01.01.2014) met minimaal 300 schapen, aangevuld met telkens een attest van goede uitvoering vanwege de opdrachtgever, waaruit de opgebouwde en gehonoreerde expertise van de inschrijver in de bedoelde materie moet blijken. Met gelijkaardige diensten wordt expliciet beherderingsopdrachten bedoeld en niet louter begrazingsopdrachten binnen een raster. In de lijst dient achtereenvolgens vermeld: het jaar van uitvoering, de titel van de opdracht, het bedrag van de opdracht, de aanbestedende instantie en de contactpersoon van de opdracht
o minimum vereisten: 3 opdrachten, voor een gezamenlijk minimaal bedrag van 75.000 EURO incl. BTW;
? een voor waar ondertekende verklaring waarin de kandidaat aantoont dat hij over een kudde van minimaal 300 schapen van een geschikt schapenras zal beschikken voor deze opdracht op het moment van aanvang van de opdracht. Deze schapen zijn ofwel in eigendom van de kandidaat (als natuurlijk persoon of als rechtspersoon) ofwel in eigendom van een onderaannemer (zie dan onderstaande paragraaf inzake onderaanneming). Inzake de onmiddellijke inzetbaarheid van deze schapen: zie verder II.4 Looptijdtijd, uitvoeringstermijn & verlengingen.
o minimum vereisten: onmiddellijke beschikbaarheid over minimaal 300 schapen van een geschikt schapenras en de mogelijkheid om gedurende een termijn van 6 weken een tweede kudde van 300 schapen te kunnen inzetten
Enkel de inschrijvingen die op basis van deze selectiecriteria voldoende gekwalificeerd geacht worden om de opdracht te kunnen uitvoeren, komen voor verder onderzoek in aanmerking.
OPGELET: Indien de inschrijver met onderaannemers werkt, dient hij het gedeelte van de opdracht op te geven waarvoor de dienstverlener desgevallend voornemens is een beroep te doen op onderaannemers. De inschrijver voegt bij zijn offerte de door beide partijen ondertekende én gedateerde overeenkomst of intentieverklaring voor het deel dat in onderaanneming zal uitgevoerd worden alsook de nodige bewijsstukken die de technische bekwaamheid van de onderaannemer aantonen voor dit deel van de opdracht (zie de hierboven genoemde selectiecriteria). Hierbij wordt ook verwezen naar het punt 'Draagkracht andere entiteiten'.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 09/07/2017 - 10:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 10/07/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 10/07/2017 - 10:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 01/06/2017

Annonces similaires du BDA :