Gemeente Grobbendonk

Verbouwing en uitbreiding van beschermde pastorijwoning tot administratief centrum.


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Grobbendonk
Boudewijnstraat 4, BE-2280 Grobbendonk
Contact: De heer Joeri Dillen
Tel: +32 14510249 Fax: +32 14501618 E-mail: joeri.dillen@grobbendonk.be
Internet adres(sen): www.grobbendonk.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Verbouwing en uitbreiding van beschermde pastorijwoning tot administratief centrum.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Oude Pastorij Grobbendonk, Boudewijnstraat te 2280 Grobbendonk
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Verbouwing en uitbreiding beschermde pastorijwoning tot administratief
centrum.
Plaats van uitvoering: Boudewijnstraat 2 (en 4), 2280 Grobbendonk
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* In toepassing van artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver
geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf
opvragen.
* Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het
witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke
reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Minimumeisen: Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3
van het KB van 15 juli 2011.
Minimumeisen: Een passende bankverklaring opgesteld overeenkomstig het model vervat in bijlage 3
van het KB van 15 juli 2011.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
A. Teneinde de algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid van de gegadigde uitvoerder na
te gaan, moeten bij de inschrijving volgende documenten worden gevoegd:
? een lijst van alle restauratiewerken, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar; de lijst vermeldt
opdrachtgever, korte omschrijving van de aard der werken, plaats van uitvoering,
aannemingssom, datum van oplevering.
? voor drie belangrijke restauratiewerken uitgevoerd op grondgebied van het Vlaams Gewest,
voltooid tijdens de laatste drie jaar :
? beschrijving van het referentieproject: adres, gebouw, omschrijving, datering van het
gebouw (en/of zijn bouwdelen). verduidelijkt aan de hand van fotomateriaal;
? concrete en duidelijke beschrijving van de uitgevoerde restauratiewerken (ruwbouw,
dak, natuursteen, afwerking, schrijnwerk,. ) en de materialen,. beschrijving van het
verloop van de restauratiewerken;
? het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
? het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van uitvoering;
? opgave van de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden, met
vermelding van de onderaannemers;
? processen-verbaal van oplevering van de restauratiewerkzaamheden.
B. Teneinde na te gaan of de uitvoerder beantwoordt aan de eisen gesteld in artikel 30 en 31 van
het besluit van de Vlaamse regering van 14 december 2001, houdende vaststelling van het
premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten, moeten bij de
inschrijving volgende verklaringen worden gevoegd:
? betreffende artikel 30 §1 :
? een verklaring waarin uitdrukkelijk wordt bepaald dat hij minstens 50% van de
restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal
uitvoeren
? betreffende artikel 31 §1
? een verklaring dat de kandidaat-uitvoerder in het geval van gunning van de opdracht
een register zal bijhouden van de restauratiewerkzaamheden die hij door
onderaannemers laat uitvoeren;
? een verklaring dat de kandidaat-uitvoerder, die, bij uitvoering van de opdracht, in strijd
met de bepalingen van voormeld besluit, inzonderheid artikel 31, § 1, a, meer dan de
helft van de restauratiewerkzaamheden waarvoor de restauratiepremie is toegekend
door onderaannemers laat uitvoeren, afziet van de betaling van een derde van het
bedrag dat deze helft overtreft;
? een verklaring dat de kandidaat-uitvoerder die, bij uitvoering van de opdracht, geen
register van de door onderaannemers uitgevoerde restauratiewerkzaamheden bijhoudt,
aanvaardt geacht te worden de restauratiewerkzaamheden volledig te hebben laten
uitvoeren door onderaannemers en afziet van de betaling van één derde van de
kostprijs van de helft (of één zesde) van de restauratiewerkzaamheden.
C. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) moet bij de
inschrijving worden toegevoegd ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het
gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse
inschrijvers.
A. Teneinde de algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid van de gegadigde uitvoerder na
te gaan, moeten bij de inschrijving volgende documenten worden gevoegd:
? een lijst van alle restauratiewerken, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar; de lijst vermeldt
opdrachtgever, korte omschrijving van de aard der werken, plaats van uitvoering,
aannemingssom, datum van oplevering.
? voor drie belangrijke restauratiewerken uitgevoerd op grondgebied van het Vlaams Gewest,
voltooid tijdens de laatste drie jaar :
? beschrijving van het referentieproject: adres, gebouw, omschrijving, datering van het
gebouw (en/of zijn bouwdelen). verduidelijkt aan de hand van fotomateriaal;
? concrete en duidelijke beschrijving van de uitgevoerde restauratiewerken (ruwbouw,
dak, natuursteen, afwerking, schrijnwerk,. ) en de materialen,. beschrijving van het
verloop van de restauratiewerken;
? het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
? het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van uitvoering;
? opgave van de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden, met
vermelding van de onderaannemers;
? processen-verbaal van oplevering van de restauratiewerkzaamheden.
B. Teneinde na te gaan of de uitvoerder beantwoordt aan de eisen gesteld in artikel 30 en 31 van
het besluit van de Vlaamse regering van 14 december 2001, houdende vaststelling van het
premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten, moeten bij de
inschrijving volgende verklaringen worden gevoegd:
? betreffende artikel 30 §1 :
? een verklaring waarin uitdrukkelijk wordt bepaald dat hij minstens 50% van de
restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal
uitvoeren
? betreffende artikel 31 §1
? een verklaring dat de kandidaat-uitvoerder in het geval van gunning van de opdracht
een register zal bijhouden van de restauratiewerkzaamheden die hij door
onderaannemers laat uitvoeren;
? een verklaring dat de kandidaat-uitvoerder, die, bij uitvoering van de opdracht, in strijd
met de bepalingen van voormeld besluit, inzonderheid artikel 31, § 1, a, meer dan de
helft van de restauratiewerkzaamheden waarvoor de restauratiepremie is toegekend
door onderaannemers laat uitvoeren, afziet van de betaling van een derde van het
bedrag dat deze helft overtreft;
? een verklaring dat de kandidaat-uitvoerder die, bij uitvoering van de opdracht, geen
register van de door onderaannemers uitgevoerde restauratiewerkzaamheden bijhoudt,
aanvaardt geacht te worden de restauratiewerkzaamheden volledig te hebben laten
uitvoeren door onderaannemers en afziet van de betaling van één derde van de
kostprijs van de helft (of één zesde) van de restauratiewerkzaamheden.
C. Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) moet bij de
inschrijving worden toegevoegd ten bewijze dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het
gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of een gelijkwaardig document voor buitenlandse
inschrijvers.
Vereiste erkenning: D24 (Restauratie van monumenten), Klasse 5
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 6/7/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 7/7/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 7/7/2017 - 11:00
Plaats: raadszaal 2de verdieping, gemeentehuis, Boudewijnstraat 4, 2280 Grobbendonk
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 31/5/2017

Annonces similaires du BDA :