AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Dendermonde
Fr. Courtensstraat 11, BE-9200 Dendermonde
Contact: Mevrouw Karolin De Proft
Tel: +32 52251101 Fax: +32 52251124 E-mail: Karolin.DEPROFT@dendermonde.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Herinrichting Fontein Heldenplein
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Heldenplein, Dendermonde
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De bestaande fontein op het Heldenplein te Dendermonde dient geoptimaliseerd te worden, dit omvat volgende werken:
Aanpassen bestaande fonteinveld;
Omvormen bestaande pompput tot waterreservoir;
Opbraak en afvoeren van de bestaande sturingskast en toebehoren;
Leveren en plaatsen droge fonteinkelder inclusief technische uitrusting;
Aanleggen nieuwe en aanpassen bestaande hydraulische en elektrische leidingen;
Aanleggen van een verlichtingsinstallatie om de waterstralen te verlichten;
Alle bijhorende leveringen en werkzaamheden om de opdracht deskundig te voltooien.
De werken omvatten ook alle keuringen, opmaak as-builtplan en het onderhoud, herstellingen en afstellingen gedurende de waarborgperiode (2 jaar). Ook dienen de stadstechnici of een door de stad aangestelde onderhoudsaannemer geschoold te worden i.v.m. het onderhoud van de technische installatie binnen deze opdracht.
Alle nodige opbraakwerken, grondwerken, herstellingen aan de bestaande verharding die noodzakelijk zijn voor het herinrichten van de fontein en de bouw van het nieuwe technische lokaal zitten eveneens vervat in deze opdracht.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* In toepassing van artikel 60 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* De inschrijver verschaft een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst waaruit blijkt dat de inschrijver:
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor deelname aan
criminele organisaties, omkoping, fraude of witwassen;
- niet in staat van faillissement of van vereffening verkeert, zijn werkzaamheden heeft gestaakt of een
gerechtelijke reorganisatie heeft bekomen, of in een overeenstemmende toestand verkeert als
gevolg van een gelijkaardige procedure die bestaat in de nationale wetgevingen en
reglementeringen;
- geen aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, geen procedure van vereffening of van
gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem en niet het voorwerp is van een gelijkaardige
procedure bestaande in de nationale wetgevingen en reglementeringen;
- niet veroordeeld is geweest, bij een vonnis dat in kracht van gewijsde is gegaan, voor een misdrijf
dat zijn professionele integriteit aantast;
Daarnaast zal de aanbestedende overheid zich ervan verzekeren dat de inschrijver:
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- zich niet in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen bij het
verstrekken van inlichtingen opvorderbaar in het kader van de kwalitatieve selectie.
Het uittreksel strafregister wordt afgeleverd op naam van de vennootschap, indien ingeschreven wordt door een rechtspersoon.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
* Passende bankverklaring waaruit een gezonde financiële toestand blijkt.
* Een verklaring betreffende de totale omzet
Een verklaring betreffende de omzet die verband houdt met de opdracht, over de laatste drie boekjaren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De aannemer voegt bij zijn offerte een lijst met 3 fonteinprojecten die hij uitgevoerd heeft tussen 1 juni 2012 en 1 juni 2016.
In de lijst worden voor elk fonteinproject vermeld:
Plaats van het fonteinproject
Opdrachtgever
Bevoegde contactpersoon en zijn/haar mailadres en telefoonnummer
Het uitvoeringsbedrag van elk project
Datum van inwerkingstelling
Voor elk van de drie projecten op de lijst wordt telkens een attest bijgevoegd dat ondertekend is door een bevoegd persoon van de opdrachtgever. Deze attesten vermelden het bedrag van de werken, de plaats en het tijdstip waarop ze werden uitgevoerd en de datum van de inwerkingstelling van de fontein. In het attest wordt aangegeven dat de werken uitgevoerd zijn volgens de regels der kunst.
Het opdrachtgevend bestuur zal de bevoegde contactpersonen contacteren om na te gaan of de werken correct en regelmatig zijn uitgevoerd en of de fonteinen minstens 1 jaar functioneren zonder structurele problemen.
Voor elk van de drie projecten op de lijst wordt telkens foto's bijgevoegd van de fontein in werking.
Om geselecteerd te worden voor deze opdracht dient de inschrijver:
- Minstens 3 projecten zelf uitgevoerd te hebben tussen 1 juni 2012 en 1 juni 20161 juni 2012 en 1 juni 2016 met een minimum van 40.000 EUR exclusief btw per project
- De 3 projecten dienen in werking te zijn binnen deze periode en reeds minimum een jaar te functioneren zonder structurele problemen
- Eén van de projecten dient een werk te zijn waarbij de fonteinvelden opgebouwd zijn op een gelijkaardige wijze als de te vernieuwen fontein in het Heldenplein waarbij de waterstralen door roosters
spuiten die gelijk gelegen zijn met het maaiveld en waarbij het water terugstroomt via de omgevende verharding.
- De 3 projecten voldoen elk volledig aan de bovenvermelde voorwaarden onder de rubriek 'technische bekwaamheid van de inschrijver' wat bevestigd wordt door de bijgevoegde attesten en foto's
Vereiste erkenning van aannemers
P2 (Elektrische en elektromechanische installaties van kunstwerken en nijverheidsinrichtingen, en elektrische buiteninstallaties), Klasse 1
Vereiste erkenning: P2 (Elektrische en elektromechanische installaties van kunstwerken en nijverheidsinrichtingen, en elektrische buiteninstallaties), Klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 4/7/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 30.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: bestek, inschrijvingsbiljet en offerteformulier
Het bestek kan aangekocht worden mits voorafgaandelijke storting van 30 EUR op het rekeningnummer BE53 0910 1703 5653 van de stad Dendermonde of cash bij de stadskas met de vermelding 'Fontein Heldenplein".
Het is aangewezen dat de aannemer gelijktijdig met de storting zijn coördinaten, samen met het bewijs van storting, mailt naar wegen_waterlopen@dendermonde.be zodat de documenten van de aanbesteding snel kunnen bezorgd worden.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
5/7/2017 - 10:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
5/7/2017 - 10:30
Plaats: Administratief centrum - vergaderzaal 1 - stadsbestuur Dendermonde
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 29/5/2017