AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Gent
Botermarkt 1, BE-9000 Gent
Tel: +32 92667780 Fax: +32 92667379
Internet adres(sen): www.gent.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Restauratie van de schuur op de Schoolhoeve De Campagne, Gijzelstraat 14 te 9031 Drongen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Ecologisch Centrum + Kinderboerderij De Campagne, Gijzelstraat 14 te 9031 Drongen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Restauratie van de schuur op de Schoolhoeve De Campagne, Gijzelstraat 14 te 9031 Drongen
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
- voor kandidaten/inschrijvers die niet in België zijn gevestigd: een attest waaruit blijkt dat voldaan is aan de fiscale verplichtingen overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land van vestiging.
- voor kandidaten/inschrijvers die personeel tewerkstellen dat niet onderworpen is aan de Belgische sociale zekerheid: een attest door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij volgens de rekening die ten laatste de uiterste indieningdatum van de offerte is opgemaakt, voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Met het oog op de beoordeling van de financiële en economische draagkracht voegt de kandidaat/inschrijver volgende gegevens/documenten bij zijn offerte:
- Een recente (maximum 3 maanden oud) bankverklaring.
- Een verklaring betreffende de totale omzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren.
Met het oog op de beoordeling van de financiële en economische draagkracht voegt de kandidaat/inschrijver volgende gegevens/documenten bij zijn offerte:
- Een recente (maximum 3 maanden oud) bankverklaring dat waarborgt dat de inschrijver de financiële capaciteit heeft om de opdracht tot een goed einde te brengen (zie model C).
- Een verklaring betreffende de totale omzet van de onderneming over de laatste drie boekjaren waarbij in één van de drie laatste jaren een omzet moet gerealiseerd zijn die minstens zo groot is als 1/4 van het bedrag van de offerte.
Indien de inschrijver werkt met onderaannemers / vaste partners / tijdelijke vennootschap mogen deze cijfers voorgelegd worden vanuit een cummulatie van deze partners. Hierbij moet wel elke partner zijn aandeel binnen het omzetcijfer attesteren en ondertekenen.
Mocht één van deze attesten ontbreken, behoudt het bestuur zich het recht deze alsnog op te vragen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Om de aanbestedende overheid in staat te stellen de technische of beroepsbekwaamheid van de kandidaat/inschrijver na te gaan, worden volgende gegevens/documenten bij de offerte gevoegd:
- De inschrijver dient te beschikken over voldoende ervaring. Daarom dient een lijst van gelijkaardige opdrachten die de laatste jaren zijn uitgevoerd.
- Een bewijs van erkenning.
- De inschrijver dient te beschikken over voldoende ervaring. Daarom dient een lijst van gelijkaardige opdrachten die de laatste jaren zijn uitgevoerd bijgevoegd te worden, met vermelding van de publiekrechtelijke of privaatrechtelijke instanties waarvoor zij bestemd waren.
- Een bewijs van erkenning: de inschrijver moet voldoen aan de Wet van 20 maart 1991 houdende regeling van de erkenning van aannemers van werken.
Vereiste erkenning: Categorie D, klasse 4
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 5/7/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
6/7/2017 - 09:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
6/7/2017 - 09:30
Plaats: AC Portus, Keizer Karelstraat 1, 9000 Gent
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Opgelet!
Indien u geïnteresseerd bent in deze opdracht kunt u deze verder opvolgen door u als onderneming te registreren op de website van e-Notification.
Deze aankondiging kunt u dan aanduiden als favoriet door bovenaan op de hiervoor aangemaakte knop te drukken 'toevoegen aan favorieten' en de functie 'messaging' te activeren.
U wordt dan op de hoogte gehouden van eventuele wijzigingsberichten.
Gelieve er rekening mee te houden dat het volledige e-Procurement platform offline zal zijn van woensdagavond 28 juni 2017 (18u) tot dinsdagochtend 4 juli 2017 (6u).
Gedurende deze periode zullen alle applicaties onbereikbaar zijn, zowel voor ondernemingen als voor aanbestedende overheden.
Voor deze opdracht zal u dus uw offerte moeten indienen vóór 28 juni 18u of nadien vanaf 4 juli om 6u.
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 29/5/2017