Gemeentebestuur Aalter

Oproep tot aanvraag tot deelneming - Realisatie van slim stadsmeubilair


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeentebestuur Aalter
Europalaan 22, BE-9880 Aalter
Contact: De heer Steven Cocquyt
Tel: +32 93749913 Fax: +32 93252240 E-mail: overheidsopdrachten@aalter.be
Internet adres(sen): www.aalter.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Realisatie van slim stadsmeubilair
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: Gemeentebestuur Aalter, Europalaan 22 te 9880 Aalter
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Voorwerp van deze diensten (en leveringen): Realisatie van slim stadsmeubilair.
Toelichting: Slim stadsmeubilair is een interactief communicatiesysteem dat toelaat om in het straatbeeld te communiceren tussen gemeente en stadsklant/burger via één centraal platform. Dit initiatief speelt in op het samenbrengen van on- en offline communicatie in één samenhangend geheel, dat ook klaar is voor de stadscontent van morgen (burgers, toeristen, retail, citymarketing,.).
Dit slim stadsmeubilair vervangt infopanelen die momenteel binnen Aalter aanwezig zijn, maar dient veel verder te gaan dan enkel deze vervanging. De huidige infopanelen leveren push-communicatie naar stadsklanten, het nieuwe slim stadsmeubilair moet de brug maken naar interactieve dienstverlening en andere innovatieve toepassingen. Hiervoor dient dan ook aandacht besteed te worden aan het identificeren van het juiste concept, de juiste toepassingen en de vormfactor voor de juiste locatie. Dit alles geïncorporeerd in een esthetisch en functioneel design.
De implementatie van dit slim stadsmeubilair kan gefaseerd uitgevoerd worden waarbij stelselmatig de functionaliteiten en toepassingen uitgebreid worden. Er dient aandacht besteed te worden aan de mogelijkheden om innovatieve functionaliteiten in de toekomst verder uit te breiden. Bijvoorbeeld: nieuwe softwaretoepassingen met het oog op het uitbreiden van interactieve gemeentelijke dienstverlening (slim parkeren, slimme camera bewaking, sensoren, beacons,.)
Gemeentebestuur Aalter is specifiek op zoek naar een totaaloplossing op maat van de gemeente. Dit wil zeggen dat dit geen standaardoplossing is die op de markt reeds aanwezig is. Een belangrijk aspect van deze oplossing is het 'proof of concept' gehalte waarbij in Aalter nieuwe toepassingen getest en geëvalueerd worden.
Dit geheel dient goed te scoren op het vlak van duurzaamheid en de ecologische voetafdruk van het product. Dit door het gebruik van duurzame of gerecycleerde materialen en hernieuwbare, zelf opgewekte energie.
Aansluitend dient aandacht gegeven te worden aan het co-creatiegehalte, om kruisbestuiving te hebben met (lokale) start-ups die kunnen verder bouwen op dit slim stadsmeubilair.
Deze opdracht is onderverdeeld in 11 percelen in de zin van artikel 36 van de wet van 15 juni 2006. Deze percelen stemmen overeen met modules en componenten waaruit een oplossing kan worden opgebouwd.
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Advies landschapsarchitectuur
Korte beschrijving:
Advies landschapsarchitectuur
Perceel 2: Industrieel ontwerp
Korte beschrijving:
Industrieel ontwerp
Perceel 3: Behuizing
Korte beschrijving:
Behuizing
Perceel 4: Audiovisuele apparatuur
Korte beschrijving:
Audiovisuele apparatuur
Perceel 5: Oplossingen met slimme componenten
Korte beschrijving:
Oplossingen met slimme componenten
Perceel 6: Content management system
Korte beschrijving:
Content management system
Perceel 7: User experience
Korte beschrijving:
User experience
Perceel 8: Asset management systeem
Korte beschrijving:
Asset management systeem
Perceel 9: Onderhoud
Korte beschrijving:
Onderhoud
Perceel 10: Connectiviteit
Korte beschrijving:
Connectiviteit
Perceel 11: Infrastructuurwerken
Korte beschrijving:
Infrastructuurwerken
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
- Blanco uittreksel uit het strafregister conform artikel 61 KB van 15 juli 2011
- RSZ-Attest conform artikel 62 KB van 15 juli 2011
- Fiscaal attest (directe belastingen en btw) conform artikel 63 KB van 15 juli 2011.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- Een bankverklaring conform artikel 67, § 1, 1° KB van 15 juli 2011
- Jaarrekeningen of de neergelegde jaarrekeningen conform artikel 67, § 1, 2° KB van 15 juli 2011,
- Verklaring betreffende de totale omzet en, in voorkomend geval, de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is, over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren conform artikel 67, § 1, 3° KB van 15 juli 2011
III.2.3. Vakbekwaamheid:
- Beschrijving van de onderneming
Een beschrijving van de (technische) uitrusting van de onderneming, de maatregelen die zij treft om kwaliteit te waarborgen (aanpak, methodologie, technologie, .) waaruit blijkt dat zij in staat is om een opdracht van een dergelijke complexiteit naar tevredenheid van de aanbestedende overheid te voltooien. De kandidaat toont zijn expertise ter zake aan indien mogelijk door bewijs certificering, diplomering, opleidingen, erkenningen, . en dient dit aan te tonen met een kopie van een geldig bewijs.
- Innovatie
De kandidaat toont aan de hand van voorbeelden en/of verwezenlijkingen het innovatief karakter aan van zijn bedrijf of oplossingen/diensten. De kandidaat geeft voorbeelden van dergelijke innovatieve oplossingen/diensten en de mogelijkheid om deze in een piloot vorm (proof-of-concept) in te zetten in Gemeente Aalter.
- Maatwerk
Kandidaten moeten in staat zijn de specifieke vereisten van Aalter te verwezenlijken. De kandidaat toont aan tot welk detail er kan maatwerk afgeleverd worden.
- Co-creatie
De kandidaat is bereid andere partijen (vb. lokale bedrijven, kennisinstellingen, start-ups, .) toe te laten verder te bouwen op hun oplossingen.
- Duurzaamheid
De kandidaat toont de duurzame (milieuvriendelijke) principes aan die zij hanteert binnen haar bedrijf, de vervaardigingsprocessen van de uiteindelijk oplossingen/diensten en de uiteindelijke oplossingen/diensten zelf.
- Referenties
De kandidaat heeft in de periode van drie (3) jaar voorafgaand aan de aankondiging van de opdracht volgende opdrachten uitgevoerd of minstens volgende ervaringen opgedaan:
Opdrachten gelijkaardig aan huidige opdracht (minstens 3 referenties).
Vermelde bekwaamheden worden aangetoond met minimaal het respectievelijk vereiste aantal referenties. Deze worden best vergezeld van tevredenheidsattesten. De tevredenheidsattesten moeten vermelden:
?identificatie van de opdrachtgever;
?naam en functie van de verantwoordelijke voor de toepassing (van de opdrachtgever);
?aard van de werken;
?aannemingsbedrag;
?plaats en datum van uitvoering;
?namen van de uitvoerende medewerkers;
?aantal gebruikers van de gerealiseerde oplossing.
- Bereidheid tot vestiging in Aalter (informatief)
Een pluspunt is de bereidheid van de kandidaat om zich te vestigen in de gemeente Aalter, om zo mee in te stappen in het lokaal co-creatie verhaal met lokale start-ups.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 26/6/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 27/6/2017 - 12:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 24/5/2017

Annonces similaires du BDA :