De Vlaamse Waterweg Nv

Bestek nr. AAO-W-BSW-17-33 - Bodemsaneringswerken


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
De Vlaamse Waterweg nv
Havenstraat 44, BE-3500 Hasselt
Contact: Stevaert Bart Miel
Tel: +32 11298518 Fax: +32 11221277 E-mail: bart.stevaert@vlaamsewaterweg.be
Internet adres(sen): www.vlaamsewaterweg.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Bestek nr. AAO-W-BSW-17-33 - Bodemsaneringswerken
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het voorwerp van de opdracht is de uitvoering van bodemsaneringswerken op de site van de centrale werkplaats van de Vlaamse Waterweg nv, gelegen Donk 120 te 2400 Mol. De werken betreffen een drijflaagrecuperatie waabij het puur product wordt verwijderd m.b.v. verticale filters.
De werken omvatten:
- plaatsbeschrijving;
- inrichting van het werkterrein, aanvoer materieel e.d.;
- plaatsen van de nodige ondergrondse insitu infrastructuur t.b.v. de onttrekking van drijflaag, grondwater en bodemlucht m.b.v. verticale filters en de daarbijhorende afbraakwerken;
- herstellingswerken;
- uitvoeren van een onttrekking van drijflaag, grondwater en bodemlucht en het daarbijhorend in bedrijf houden van een zuiveringsinstallatie;
- monitoring van de grondwaterkwaliteit na de saneringswerken gedurende een periode van 2 jaar.
- uitvoeren van de administratie eigen aan de uitvoering van dergelijke werkzaamheden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Art. 60 Administratieve vereenvoudiging
§1 De aanbestedende overheid vraagt voor de Belgische inschrijvers zelf de volgende documenten op:
1) Attest inzake sociale zekerheid;
2) Attest niet-faillissement;
3) Fiscaal attest inzake directe belastingen en BTW.
§2 De inschrijver hoeft de gevraagde inlichtingen en documenten niet voor te leggen indien hij deze documenten de afgelopen drie maanden al heeft voorgelegd voor een andere procedure uitgeschreven door de aanbestedende overheid zoals bepaald in de opdrachtdocumenten. In dergelijk geval dient hij uitdrukkelijk het besteknummer, de benaming van de opdracht alsook de datum van de opening van de offertes van deze opdracht in zijn offerte aan te geven.
Afdeling 2 Toegangsrecht
Art. 61 Uitsluitingsgronden
De tekst van artikel 61, §4 van het standaardbestek wordt integraal vervangen door onderstaande tekst:
$4 Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in art. 61 §1 en §2.
Volgende documenten moeten aan de offerte toegevoegd worden:
Voor alle inschrijvers:
een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in artikel 61, §1 en §2 KB Plaatsing;

Voor de Belgische inschrijver, die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie:
een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offerte opgemaakt is, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
en bijkomend voor de buitenlandse inschrijvers :
- Een origineel attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomst artikel 62, §2 KB Plaatsing;
- Een getuigschrift van niet-faillissement uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het betrokken land;
- Een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en btw).
De attesten zijn niet ouder dan drie maanden te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes.
Art. 64 Toegangsverbod
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van belangenvermenging zoals bedoeld in dit artikel te bevinden.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Inschrijvers van vreemde nationaliteit dienen zelf de nodige bewijsstukken inzake erkenning bij hun offerte te voegen.
De werken van de door onderhavige bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt inde categorie G (grondwerken), ondercategorie G1 (borings- en sonderingswerken en injecties), in de klasse overeenstemmend met het bedrag van de offerte of hoger.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Inschrijvers van vreemde nationaliteit dienen zelf de nodige bewijsstukken inzake erkenning bij hun offerte te voegen.
De werken van de door onderhavige bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt inde categorie G (grondwerken), ondercategorie G1 (borings- en sonderingswerken en injecties), in de klasse overeenstemmend met het bedrag van de offerte of hoger.
Onverminderd de bepalingen betreffende de erkenning van aannemers van werken, tonen de inschrijvers hun technische bekwaamheid aan door de volgende referentie(s):
1. De inschrijver heeft minimum 3 jaar ervaring in het uitvoeren van gelijkaardige bodemsaneringswerken en toont dit aan aan de hand van een referentielijst met opsomming van de belangrijkste werken uitgevoerd tijdens de vijf jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht, waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken en die worden gestaafd met getuigschriften van goede uitvoering. Deze getuigschriften vermelden:
- de inhoud van de opdracht;
- het bedrag van de opdracht;
- de uitvoeringsperiode van de opdracht;
- de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;
- of de werken werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
In geval van werken voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door een verklaring op erewoord van de inschrijver zelf. . De in de lijst opgenomen werken mogen de 200.000 EUR niet overschrijden.
2. De persoon die in opdracht van de inschrijver de dagelijkse werfactiviteiten tijdens de opstart en de opvolging tijdens de in-situ sanering zal leiden moet minstens 3 jaar ervaring hebben in het leiden van bodemsaneringswerken. Hij/zij toont dit aan aan de hand van diploma's, attesten, certificaten,.maw de studie- en beroepskwalificaties van deze persoon.
3. De opdrachtnemer dient vòòr de gunning van de opdracht en dit op vraag van de aanbestedende overheid het bewijs te leveren dat een certificatie-instelling werd aangeduid in het kader van het Achilles-zorgsysteem.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: Vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 23/06/2017 - 11:00
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 7.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: De documenten zijn te bekomen:
 op papier:
- tegen betaling aan kas (contant of via bancontact) of op zicht van een duplicaat van het betalingsbewijs bij
mevr. Liesbeth Lesuisse, De Vlaamse Waterweg nv , Havenstraat 44 te 3500 Hasselt (tel. 011/29 84 54);
- per post, na overschrijving op rekening nr. BE70 3751 1171 9225
van De Vlaamse Waterweg nv, Havenstraat 44 te 3500 Hasselt, met vermelding
"Bestek nr. AAO-W-BSW-17-33 en uw BTW-nummer";
 digitaal: via de website http://bestek.vlaamsewaterweg.be. (prijs digitaal: 3,00 euro)
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 23/06/2017 - 11:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De uitvoeringstermijn van de werken bedraagt 2 kalenderjaren en neemt een aanvang op de datum vermeld in het betreffende bevel tot aanvang van de werken.
De indiening van de offerte dient elektronisch
via de e-tendering website te gebeuren
(https://eten.publicprocurement.be)
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 24/05/2017

Annonces similaires du BDA :