AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Afdeling Bovenschelde
Guldensporenpark 105, BE-9820 Merelbeke
Contact: ir. Charlotte Beels
E-mail: charlotte.beels@wenz.be
Internet adres(sen): www.wenz.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Seine-Schelde. Vernieuwen kaaimuur Leievoeders op de rechteroever van de Leie te Waregem.
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Waregem
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het voorwerp van de opdracht is het vernieuwen van de kaaimuur ter hoogte van het bedrijf Leievoeders op de rechteroever van de Leie te Waregem.
Volgens de CPV-classificatie hebben deze werken betrekking op:
45000000-7: Bouwwerkzaamheden
45200000-9: Volledige of gedeeltelijke bouw- en civieltechnische werkzaamheden
45240000-1: Waterbouwwerkzaamheden
45243600-8: Bouwen van kademuren
De werken omvatten onder meer (niet noodzakelijk in deze volgorde uit te voeren):
- Het inrichten van de werf (o.a. het afsluiten van de werfzone d.m.v. een tijdelijke omheining, de aanleg, het onderhoud en de verlichting van de signalisatie zowel voor het weg- als het scheepvaartverkeer, .) ;
- Het verwijderen van alle plantengroei in de werfzone (struiken en hun wortelgestel, graszoden, bomen en hun wortelgestel, .), het opkuisen van de oever, het bouwrijp maken van de benodigde terreinen;
- Het uitbreken van de bestaande oeververdediging (deels onder water, de legankers dienen enkel opgebroken te worden waar nodig) en van de meerpalen;
- Het uitbreken van het bestaande kaaiplateau (deels onder water, de fundering dient volledig opgebroken te worden);
- Het opbreken van een gedeelte van het jaagpad;
- Het wegvoeren van alle afbraakmateriaal buiten het domein van de aanbestedende overheid;
- Het uitvoeren van het nodige grondwerk, in uitgraving en in aanvulling, m.i.v. het wegvoeren, met inachtname van alle vigerende wet- en regelgeving terzake, van alle overtollige specie buiten de bouwplaats;
- Studies en plannen te leveren door de aannemer;
- Het uitvoeren van sonderingen;
- Het monitoren van zettingen en trillingen;
- Het bouwen van nieuwe kaaimuren (kaaimuren van het type "damwand met enkele rij strengenankers");
- Het plaatsen van damwanden;
- Het uitvoeren van betonwerken (o.a. kespen en kaaiplateau);
- Het plaatsen van grondankers;
- Het uitvoeren van de nodige geschiktheids- en aanvaardingsproeven op de grondankers;
- Het aanbrengen van uitrustingen en aanhorigheden zoals bolders, ladders, .;
- Het uitvoeren van de paalfundering onder het kaaiplateau;
- Het aansluiten van de nieuwe aan de bestaande toestand;
- Het uitvoeren van een nieuw jaagpad;
- Het baggeren van de waterbodem en afname van de specie;
- Het aanleggen van een bodembescherming bestaande uit gepenetreerde breuksteen;
- Tijdelijke constructies, uitgravingen en aanvullingen nodig voor het realiseren van bovengenoemde constructies, inclusief de nodige bemalingen en afwateringen;
- Het ontruimen van de werf;
- Het inzaaien van bermen met gras;
- Het onderhoud van de werken gedurende de waarborgperiode;
- .
Alle prestaties en leveringen welke tot het degelijk uitvoeren van de opdracht vereist zijn, doch niet
expliciet in de samenvattende opmeting zijn opgegeven, worden verondersteld vervat te zijn in de
vermelde rubrieken of dienen verplicht, als last van de aanneming, bijkomend te worden uitgevoerd.
Zij kunnen geen aanleiding zijn voor prijsherziening, noch voor schadevergoeding.
Deze opdracht betreft een opdracht in de volgende vaste gedeelten:
- Vast gedeelte 1: Vernieuwen van de kaaimuur
- Vast gedeelte 2: Vernieuwen en uitbreiden van het kaaiplateau
De opsplitsing in vaste gedeelten wordt gemotiveerd omwille van budgettaire redenen.
Bij de beoordeling van de inschrijvingsprijs wordt steeds de volledige offerte (alle vaste gedeelten) in aanmerking genomen.
De uitvoeringsvoorwaarden zijn van toepassing op alle gedeelten.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in art. 61.
Volgende documenten moeten aan de offerte toegevoegd worden:
? voor alle inschrijvers: een uittreksel uit het strafregister of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke instantie of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst en waaruit blijkt dat de betrokkene niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf bedoeld in artikel 61, §1 en §2 KB Plaatsing;
? voor de Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie: een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid waarin bevestigd wordt dat hij, volgens de rekening die ten laatste de uiterste dag bepaald voor de ontvangst van de offerte opgemaakt is, op die datum voldaan heeft aan de voorschriften inzake betaling van de bijdragen voor sociale zekerheid overeenkomstig de wettelijke bepalingen van het land waar hij gevestigd is;
? en bijkomend voor de buitenlandse inschrijvers :
Een origineel attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het land waar hij gevestigd is en waaruit blijkt dat hij heeft voldaan aan de voorschriften inzake bijdragen voor de sociale zekerheid overeenkomstig artikel 62, §2 KB Plaatsing;
Een getuigschrift van niet-faillissement uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie van het betrokken land;
Een attest uitgereikt door de bevoegde overheidsinstantie waaruit blijkt dat de betrokkene in orde is met de betaling van zijn belastingen (directe belastingen en btw).
De attesten zijn niet ouder dan drie maanden te rekenen vanaf de datum van de opening van de offertes.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De werken van de door onderhavige bestek geregelde opdracht zijn gerangschikt in de categorieën B of E, en de aanbestedende overheid is van oordeel dat ze tot de klasse 5 behoren.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
registratie vereist
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 20/06/2017 - 09:30
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 53.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Verkoop van de aanbestedingsdocumenten:
Digitaal te downloaden via de website http://e-loket.wenz.be/konakart/Welcome.do na betaling met kredietkaart (Visa, Mastercard) of bankkaart.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
20/06/2017 - 09:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
20/06/2017 - 09:30
Plaats: Merelbeke
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
- uitvoeringstermijn : - 80 werkdagen voor het eerste vaste gedeelte (vernieuwen van de kaaimuur)
- 40 werkdagen voor het tweede vaste gedeelte (vernieuwen en uitbreiden van het kaaiplateau)
- Vanaf 1 januari 2017 moeten alle facturen die in het kader van deze opdracht worden ingediend op een elektronische manier (e-facturen in XML formaat) worden verstuurd. Meer info over e-invoicing is terug te vinden via https://overheid.vlaanderen.be/e-invoicing.
- Bij toepassing van art. 26, §1, 2° b) van de wet heeft de aanbestedende overheid het recht deze opdracht te herhalen.
- De inventaris wordt via een Excel-bestand ter beschikking gesteld.
De inschrijver maakt gebruik van dit bestand voor het invullen van zijn inventaris.
AAN DIT BESTAND MOGEN GEEN WIJZIGINGEN WORDEN AANGEBRACHT MET UITZONDERING VAN HET INVULLEN VAN DE GRIJZE INVULVELDEN.
De inschrijver dient het ingevulde Excel-document te converteren naar een afdrukbaar pdf-bestand.
ZOWEL HET EXCEL- ALS HET PDF-BESTAND MOETEN WORDEN OPGELADEN EN INGEDIEND VIA
E-TENDERING.
Bij tegenstrijdigheid tussen beide bestanden, wordt het pdf- bestand geacht de werkelijke bedoeling van de inschrijver te zijn en is het pdf-bestand aldus het enige rechtsgeldige.
Een handleiding voor het omzetten van de inventaris van Excel naar pdf is beschikbaar op
http://mow.vlaanderen.be/qc en is ook bijgevoegd als bijlage bij dit bestek.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 12/05/2017