Gemeentebestuur Zonhoven

PPS De Kwint


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeentebestuur Zonhoven
Kerkplein 1, BE-3520 Zonhoven
Contact: Ivo Henrix
Tel: +32 11810530 E-mail: ivo.henrix@zonhoven.be
Internet adres(sen): https://enot.publicprocurement.be/enot-war/preViewNotice.do?noticeId=270518
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
PPS De Kwint
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Zonhoven
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Deze Opdracht houdt de ontwikkeling van de site "De Kwint" in het centrum van Zonhoven in. De gemeente en de kerkfabriek hebben een samenwerkingsovereenkomst gesloten met het oog op de gezamenlijke ontwikkeling van de onder punt 7.2 van de selectieleidraad vermelde percelen. Hoewel de gemeente en de kerkfabriek eigenaars zijn van de verschillende percelen en gebouwen, zijn deze percelen en gebouwen heden nog bezwaard met diverse overeenkomsten met huurders en gebruikers. De kandidaten mogen ervan uitgaan dat voor desbetreffende overeenkomsten oplossingen zullen gevonden worden. Hieromtrent zal in het bestek nog bijkomende informatie verstrekt worden.
Na beëindiging van deze overeenkomsten dienen de bestaande gebouwen gefaseerd te worden gesloopt en vervangen door nieuwbouw.
De gemeente ambieert immers een kernversterkend project. Momenteel wordt een beleidsnota opgesteld door de gemeente. Deze nota zal in principe op bepaalde locaties, conform de goede ruimtelijke uitvoering, 3 tot 4 bouwlagen op de site "De Kwint" toelaten. De sociale en maatschappelijke functies van de bestaande site dienen verankerd te worden in het nieuwe project, alsook de woon- en ontmoetingsfunctie. In het vooropgestelde concept zal zowel belang gehecht worden aan de kwaliteit (ontwerp, ruimtelijke context, integratie publieke en sociale functies,.) als aan de rentabiliteit en de efficiëntie. De concrete invulling van de voormelde functies dient als volgt geïntegreerd te worden in het concept:
De sociaal-maatschappelijke functie zal op het gelijkvloers ingevuld worden onder de vorm van ruimte voor diensten (bv. politie, bankkantoor,.), horeca (De Quint,.) en handel (buurtwinkels,.).
De woonfunctie zal ingevuld worden onder de vorm van eengezinswoningen of appartementen. De gemeente streeft een gemengde woonontwikkeling na met ruimte voor verschillende doelgroepen en leeftijdsgroepen. Alleszins dienen er ook twee appartementen voorzien te worden voor de kerkfabriek.
De ontmoetingsfunctie zal ingevuld worden door de realisatie van een polyvalente zaal met keuken.
De omgevingsaanleg met voldoende groenelementen, die zal zorgen voor een optimale integratie in de omgeving, zal tevens een ontmoetingsfunctie ambiëren.
Het ontwerp en de bouw van een nieuwe polyvalente zaal met o.a. keuken, 2 appartementen van de kerkfabriek alsook de omringende openbare ruimte behoren tot het publieke deel van deze opdracht. De woonontwikkelingen, horeca, diensten (eventueel een wijkkantoor van de politie) en handel, behoren tot het private deel van deze opdracht. De private partner zal hiervoor instaan voor het ontwerp, de bouw en de vermarkting voor eigen rekening.
De private partner wordt erop attent gemaakt dat de uitbater van nieuwe horeca 'De Quint' bepaalde voorwaarden zal opgelegd worden m.b.t. conciërgetaken wat betreft het gebruik van de polyvalente zaal. In het bestek zal hier meer informatie over verschaft worden.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
zie selectieleidraad
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
zie selectieleidraad
zie selectieleidraad
III.2.3. Vakbekwaamheid:
zie selectieleidraad
Klasse: 8, Categorie: D
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 15/06/2017 - 00:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 19/06/2017 - 12:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 08/05/2017

Annonces similaires du BDA :