AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Provincie Antwerpen - Departement Logistiek
Koningin Elisabethlei 22, BE-2018 Antwerpen
Contact: Amke Maes
Tel: +32 32406702 E-mail: infrastructuur@provincieantwerpen.be
Internet adres(sen): www.provincieantwerpen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Antwerpen - Onze-Lieve-Vrouwekathedraal - restauratie - fase 12 a : restauratie van de muurschilderingen van de zijbeuk zuid
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Onze-Lieve-Vrouwekathedraal te Antwerpen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Behandeling en restauratie van de lambrisering - bestaande uit geschilderd houtwerk en geschilderd stenen beeldhouwwerk, gemaroufleerde doeken en muurschilderingen - en van het houten gestoelte ter hoogte van de zuidelijke zijbeuk en de Venerabelkapel.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
RSZ-attest en fiscaal attest
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De opdrachtnemer moet voldoen aan de voorwaarden tot erkenning in de ondercategorie D23 klasse 2 of hoger.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De opdrachtnemer moet voldoen aan de voorwaarden tot erkenning in de ondercategorie D23 klasse 2 of hoger.
Selectiecriteria
De inschrijver zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van volgende, bij de
offerte te voegen documenten:
a) studiekwalificaties: relevante diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van
het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van
de restauratiewerkzaamheden, waarvan minstens een persoon met een diploma van
conservatie en restauratie steen - polychromie, hout - polychromie en schilderkunst -
polychromie van de Koninklijke Academie voor Schone Kunsten te Antwerpen of
gelijkwaardig en met minstens vijf jaar ervaring. Dit zal worden getoetst aan de hand van
documenten, die de inschrijver bij de offerte moet voegen.
b) beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of
getuigschriften m.b.t. restauratie;
c) een lijst van gelijkaardige restauratiewerkzaamheden als onderhavige aanneming,
uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering
van de belangrijkste restauratie werkzaamheden, die in het bijzonder de restauratie van
polychromie op hout en steen en op doek omvatten, van eigen bedrijf of van
onderaannemers.
Deze getuigschriften bevatten:
- het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
- het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
- een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van
de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
- de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met
vermelding van de onderaannemer(s);
- de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;
- het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden;
- de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
d) een verklaring waarin de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan
niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder
voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten.
De criteria worden beoordeeld in volgorde van belang, het voornaamste eerst:
1. reeds uitgevoerde werken, gelijkaardig aan degene beschreven in onderhavig bestek;
2. beroepskwalificaties, idem;
3. studiekwalificaties, idem.
Onderaanneming
In geval van onderaanneming voor de gespecialiseerde restauratiewerkzaamheden, met
name restauratie van polychromie op steen, hout en op doek, moet de uitvoerder per
specialiteit minstens drie onderaannemers opgeven en de garantie geven dat met één ervan
gewerkt zal worden.
Deze onderaannemers zijn onderworpen aan dezelfde criteria met betrekking tot referenties
en studie- en beroepskwalificaties als de uitvoerders.
Wanneer tijdens de uitvoering van de opdracht alle opgegeven onderaannemers verhinderd
zijn ingevolge duidelijke overmacht, geeft de aannemer drie nieuwe onderaannemers op. Zij
moeten eveneens beantwoorden aan de hoger vermelde selectiecriteria. Het
opdrachtgevend bestuur beslist over de aanvaarding van de onderaannemers.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: De gunning van deze opdracht gebeurt via vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking, op basis van artikel 26, § 2, 1°, d) van de Wet overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten van 15 juni 2006 en artikel 105. § 2. 1° van het koninklijk besluit plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren van 15 juli 2011.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 19/06/2017 - 15:30
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
20/06/2017 - 15:30
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De uitvoeringstermijn is uitgedrukt in werkdagen.
De opdrachtdocumenten kunnen gratis gedownload worden via e-notification.
De offerte moet ingediend worden via e-tendering.
De ingevulde samenvattende opmeting dient tevens in Excel-formaat toegevoegd te worden.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 04/05/2017