Provincie Antwerpen - Departement Logistiek

Mechelen - Sint-Romboutskathedraal - restauratie lage gevels - fase 5 en 6 algemene restauratiewerken


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Provincie Antwerpen - Departement Logistiek
Koningin Elisabethlei 22, BE-2018 Antwerpen
Contact: Amke Maes
Tel: +32 32406702 E-mail: infrastructuur@provincieantwerpen.be
Internet adres(sen): www.provincieantwerpen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Mechelen - Sint-Romboutskathedraal - restauratie lage gevels - fase 5 en 6 algemene restauratiewerken
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Sint-Romboutskathedraal te Mechelen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht omvat:
Oprichten van stellingen voor de uitvoering van de werken
Gevelreinigingswerken
Werken in natuursteen
Restauratie van natuursteen met minerale mortels
Aanbrengen van steenverharder
Aanbrengen van hydrofobering
Aanbrengen van voorzetbeglazing voor niet- gebrandschilderde en gebrandschilderde glas-in-loodramen
Uitnemen, reinigen en terugplaatsen van niet gebrandschilderd glas-in-loodramen
Aanbrengen van duivenweringen
Schilderen van houten buitenschrijnwerk
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
RSZ-attest en fiscaal attest
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De opdrachtnemer moet voldoen aan de voorwaarden tot erkenning in de ondercategorie D24 klasse 5 of hoger.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De opdrachtnemer moet voldoen aan de voorwaarden tot erkenning in de ondercategorie D24 klasse 5 of hoger.
ONDERAFDELING 2 AANSTELLING VAN DE UITVOERDERS
A. SELECTIECRITERIA
Art. 25.
Onverminderd de bepalingen van artikel 3 § 3, gebeurt de selectie van de uitvoerder(s) voor de restau-ratiewerkzaamheden inzake hun algemene en restauratiespecifieke bekwaamheid en in het bijzonder van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden op basis van de volgende criteria:?
Kwalificaties:
1°studiekwalificaties: diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;
2° beroepskwalificaties: opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;
3° de lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden. Deze getuigschriften bevatten:
a) het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
b) het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
c) een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
d) de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);
e) de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;
f) het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden;
g) de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
4° een verklaring waarin behoudens de bepaling vermeld in artikel 30, § 2, de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten.
Hoofdstuk V - Maatregelen ter bevordering van de kwaliteit van de restauratiewerkzaamheden
Afdeling 2 Bescherming van het vakmanschap
Artikel 30 § 1
De inschrijver voegt bij zijn offerte een verklaring waarin hij uitdrukkelijk bepaalt dat hij minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren.
Artikel 31 § 1
Let op :
- de uitvoerder is verplicht een register bij te houden van restauratiewerkzaamheden door onder-aannemers uitgevoerd.
- de uitvoerder die meer dan de helft van de restauratiewerkzaamheden, waarvoor de restauratiepremie is toegekend, door onderaannemers laat uitvoeren, ziet af van de betaling van één derde van het bedrag dat deze helft overtreft.
- De uitvoerder die geen register van de door onderaannemers der uitgevoerde werken bijhoudt, wordt geacht alle werken door onderaannemers te hebben laten uitvoeren en ziet derhalve af van de betaling van één zesde van de kostprijs van de restauratiewerken.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 19/06/2017 - 14:30
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 20/06/2017 - 14:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 20/06/2017 - 14:30
Plaats: Plaats: kantoren van de provincie Antwerpen, Desguinlei 100 te 2018 Antwerpen, gelijkvloers, zaal
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De uitvoeringstermijn is uitgedrukt in werkdagen.
De opdrachtdocumenten kunnen gratis gedownload worden via e-notification.
De offerte moet ingediend worden via e-tendering.
De ingevulde samenvattende opmeting dient tevens in Excel-formaat toegevoegd te worden.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 04/05/2017

Annonces similaires du BDA :