AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Provincie Antwerpen - Departement Logistiek
Koningin Elisabethlei 22, BE-2018 Antwerpen
Contact: Amke Maes
Tel: +32 32406702 E-mail: infrastructuur@provincieantwerpen.be
Internet adres(sen): www.provincieantwerpen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Mechelen - Sint-Romboutskathedraal - restauratie lage gevels - fasen 5 en 6: glas-in-loodramen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Sint-Romboutskathedraal te Mechelen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht omvat het uitnemen, de conservatie-restauratie en het terugplaatsen van de glas-in-loodpanelen van de glasramen O01, Z1, Z2, Z3, Z4, Z5, Z6, Z7, N1, N2, N3, N4, N5, N6, N7 en N10.
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
RSZ-attest en fiscaal attest
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De opdrachtnemer moet voldoen aan de voorwaarden tot erkenning in de ondercategorie D23 klasse 2 of hoger.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De opdrachtnemer moet voldoen aan de voorwaarden tot erkenning in de ondercategorie D23 klasse 2 of hoger.
Art. 25 Kwalificaties
Om geldig te zijn moet de offerte de volgende stukken bevatten:
Diploma's en studiecertificaten van de uitvoerders en of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) voor de leiding van de restauratiewerkzaamheden;
Opgave van het aantal jaar relevante beroepservaring en/of getuigschriften;
Een lijst van de restauratiewerkzaamheden, uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar en gestaafd door getuigschriften van goede uitvoering van de belangrijkste restauratiewerkzaamheden. Deze getuigschriften bevatten:
o het bedrag van de restauratiewerkzaamheden;
o het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van de uitvoering;
o een duidelijke weergave of deze restauratiewerkzaamheden volgens de regels van de kunst en op een regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht;
o de opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven met vermelding van de onderaannemer(s);
o de in onderaanneming uitgevoerde restauratiewerkzaamheden;
o het verslag van het verloop van de restauratiewerkzaamheden;
o de processen-verbaal van de oplevering van de restauratiewerkzaamheden;
o een verklaring waarin de technici of de technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor de uitvoering van de restauratiewerkzaamheden en diensten;
Art. 30-31 Onderaanneming
In geval van onderaanneming dient de offerte de volgende stukken bevatten:
een lijst van minstens drie onderaannemers per specialiteit, met de garantie dat met één ervan gewerkt zal worden. Deze onderaannemers zijn onderworpen aan dezelfde criteria met betrekking tot referenties en studie- en beroepskwalificaties als de uitvoerders;
een verklaring waarin de inschrijver uitdrukkelijk bevestigt dat hij minstens 50 % van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren;
een verklaring waarin de inschrijver uitdrukkelijk bevestigt dat hij:
o (a) tijdens de uitvoering van de werken een register zal bijhouden van de restauratiewerkzaamheden die hij door onderaannemers laat uitvoeren;
o (b) indien hij meer dan de helft van de restauratiewerkzaamheden waarvoor de restauratiepremie is toegekend door onderaannemers laat uitvoeren, afziet van de betaling van één derde van het bedrag dat deze helft overtreft;
o (c) indien hij geen register van de door onderaannemers uitgevoerde restauratiewerkzaamheden bijhoudt, geacht wordt de restauratiewerkzaamheden volledig te hebben laten uitvoeren door onderaannemers en afziet van de betaling van één derde van de kostprijs van de helft (of één zesde) van de restauratiewerkzaamheden.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Versnelde onderhandelingsprocedure. Motivering voor het gebruik van een versnelde procedure: De gunning van deze opdracht gebeurt via vereenvoudigde onderhandelingsprocedure met bekendmaking, op basis van artikel 26, § 2, 1°, d) van de Wet overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten van 15 juni 2006 en artikel 105. § 2. 1° van het koninklijk besluit plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren van 15 juli 2011.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 19/06/2017 - 15:00
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
20/06/2017 - 15:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
De uitvoeringstermijn is uitgedrukt in werkdagen.
De opdrachtdocumenten kunnen gratis gedownload worden via e-notification.
De offerte moet ingediend worden via e-tendering.
De ingevulde samenvattende opmeting dient tevens in Excel-formaat toegevoegd te worden.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 04/05/2017