Ag Stedelijk Onderwijs Antwerpen (ag So)

Raamovereenkomst voor het uitvoeren van duurzame glazenwasserijdiensten ten behoeve van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO)
Lange Gasthuisstraat 15, BE-2000 Antwerpen
Contact: Mevrouw Jessica Jacob
Tel: +32 33381629 E-mail: aankoop@so.antwerpen.be
Internet adres(sen): https://so.antwerpen.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Raamovereenkomst voor het uitvoeren van duurzame glazenwasserijdiensten ten behoeve van het AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
Belangrijkste plaats van dienstverlening: AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO), Lange Gasthuisstraat 15 te 2000 Antwerpen / diverse locaties
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Het uitvoeren van duurzame glazenwasserijwerken ten behoeve van het Autonoom Gemeentebedrijf Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO).
Meer bepaald betreft de opdracht het duurzaam reinigen van ramen, verluchtingsroosters, ruiten, koepels/luifels, buitenverlichting en brandtrappen, zie eveneens hoofdstuk III.
Deze raamovereenkomst wordt aan één dienstverlener (per perceel) gegund.
De opdracht is opgedeeld in 2 percelen:
Perceel 1- Schoolgebouwen Antwerpen Noord: de schoolgebouwen uit de noordelijke helft van Antwerpen + Brasschaat en Borsbeek
Perceel 2 - Schoolgebouwen Antwerpen Zuid: de schoolgebouwen uit de zuidelijke helft van Antwerpen + Burcht
De gebouwen van het AG Stedelijk Onderwijs bevinden zich op het grondgebied van de stad Antwerpen, met enkele gebouwen te Brasschaat, Borsbeek en Burcht.
De adressen van de locaties zijn opgenomen in bijgevoegde detaillijst (zie bijlage C).
De totale looptijd van de raamovereenkomst (inclusief verlengingen) bedraagt 4 jaar die ingaat op datum van de sluitingsbrief of op het moment dat vermeld wordt in de sluitingsbrief (zie eveneens II.2).
II.1.8. Verdeling in percelen: Ja.
Er dienen offertes te worden ingediend voor: een of meer percelen.
INLICHTINGEN OVER PERCELEN:
Perceel 1: Perceel 1 (SCHOOLGEBOUWEN ANTWERPEN NOORD)
Korte beschrijving:
Perceel 1 (SCHOOLGEBOUWEN ANTWERPEN NOORD)
Perceel 2: Perceel 2 (SCHOOLGEBOUWEN ANTWERPEN ZUID)
Korte beschrijving:
Perceel 2 (SCHOOLGEBOUWEN ANTWERPEN ZUID)
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
II.2.1. Totale hoeveelheid of omvang:
De totale geraamde uitgave van de opdracht, voor een looptijd van 4 jaar, bedraagt EUR 909.090,90 exclusief btw of EUR 1.100.000,00 inclusief 21% btw. Deze raming is gebaseerd op de uitgaven tijdens de looptijd van de huidige raamovereenkomst (voorbije 4 jaren).
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
De inschrijvers worden eerst getoetst aan de hiernavolgende selectie- en uitsluitingscriteria. Offertes van de inschrijvers die niet voldoen aan de selectie- en uitsluitingscriteria kunnen worden geweerd om deel te nemen aan de toetsing van de offertes aan de gunningscriteria van dit bestek.
Het offerteformulier moet daarom vergezeld zijn van volgende stukken:
Uitsluitingsgronden: Juridische situatie van de inschrijver - vereiste bewijsstukken
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 61 KB Plaatsing en artikel 20 § 1/1 van de Wet op Overheids-opdrachten.
De bewijzen omtrent de uitsluitingsgronden van artikel 61 § 2, 1°, 2°, 5° en 6° worden door de aanbestedende overheid zelf opgezocht voor de Belgische inschrijvers.
Alle inschrijvers dienen evenwel een uittreksel uit het strafregister (op naam van de firma) of een evenwaardig document uitgereikt door een gerechtelijke of overheidsinstantie van het land van oorsprong of herkomst bij hun offerte te voegen, waaruit blijkt dat aan de gestelde eisen is voldaan. Dit attest mag ten vroegste 3 maanden voor ontvangst door de bevoegde instantie uitgereikt zijn. Dit uittreksel kan voor de Belgische inschrijvingen (rechtspersonen) gevraagd worden bij de Federale Overheidsdienst Justitie, DG RO - Dienst centraal strafregister, Waterloolaan 115, 1000 Brussel Tel +32 (0)2 552 27 48 Fax +32 (0)2 552 27 82 E-mail cjc-csr@just.fgov.be.
Omdat de aanbestedende overheid niet bij machte is de bewijzen van de uitsluitingsgronden zelf op te zoeken in het geval van een buitenlandse inschrijving, dient de buitenlandse inschrijver bij zijn offerte zelf alle bewijzen omtrent de uitsluitingsgronden aan te leveren. Meer informatie omtrent deze bewijzen vindt u terug op de website van e-Certis: https://ec.europa.eu/growth/tools-databases/ecertis/
Zodra blijkt dat een inschrijver zich in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals opgesomd in artikel 61 § 1, wordt hij uitgesloten van deelneming aan de opdracht. Een inschrijver die zich in een toestand van uitsluiting bevindt, zoals opgesomd in artikel 61 § 2, kan eveneens worden uitgesloten van deelneming aan de opdracht.
Een inschrijver die niet RSZ-plichtig is (geen personeel, inschrijving door natuurlijke persoon etc.), moet een verklaring op eer bijvoegen waarin hij verklaart waarom hij niet RSZ-plichtig is.
Het niet naleven van de milieu- en sociale wetgeving, die het voorwerp is geweest van een definitief vonnis of beslissing met een gelijkwaardig effect, kan beschouwd worden als een overtreding met betrekking tot het professionele gedrag van de betrokken inschrijver, of een ernstig vergrijp dat het mogelijk maakt de betrokken partij uit te sluiten van mededinging voor het contract.
Indien de inschrijver zich in ernstige mate schuldig heeft gemaakt aan het afleggen van valse verklaringen, is dat een uitsluitingsgrond voor deelneming aan deze opdracht. Indien na contractsluiting zou blijken dat ten deze een valse verklaring werd afgelegd, kan het contract door de aanbestedende overheid eenzijdig en zonder enige schadevergoeding verschuldigd te zijn, ten laste van de wederpartij verbroken worden.
Aandachtspunt:
De offerte wordt ondertekend door de persoon of personen die bevoegd of gemachtigd zijn om de inschrijver te verbinden. Dit voorschrift geldt voor alle deelnemers als de offerte wordt ingediend door een combinatie zonder rechtspersoonlijkheid. De deelnemers zijn dan hoofdelijk verbonden en zijn verplicht de deelnemer aan te duiden die de combinatie zal vertegenwoordigen tegenover de aanbestedende overheid. Wanneer de kandidaat-inschrijver een combinatie zonder rechtspersoonlijk-heid betreft, moeten voor elke partner van die combinatie zonder rechtspersoonlijkheid de boven-vermelde documenten ingediend worden.
De relevante instrumenten ter bewijs van de ondertekeningbevoegdheid (geconsolideerde statuten, benoemingsbesluiten en/of volmacht) worden in bijlage aan de offerte gevoegd.
Opgelet: volgens vaststaande rechtspraak van de Raad van State kan het ondertekenen van een offerte niet als een daad van dagelijks bestuur worden beschouwd.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijver voegt bij zijn offerte een verklaring betreffende de totale omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn.
De aanbestedende overheid behoudt zich het recht voor de financiële en economische situatie van de inschrijver nader te onderzoeken aan de hand van de jaarrekeningen. In voorkomend geval zal de aanbestedende overheid de current ratio, acid ratio, brutomarge, netto-rendabiliteit van het totaal activa voor belastingen en solvabiliteit berekenen.
De jaarrekeningen die beschikbaar zijn op de balanscentrale van de Belgische Nationale Bank zullen door de aanbestedende overheid worden opgevraagd. Indien de jaarrekeningen niet beschikbaar zijn op de balanscentrale van de Belgische Nationale Bank, dient de inschrijver deze zelf te verstrekken aan de aanbestedende overheid op diens eerste verzoek.
De buitenlandse inschrijvers dienen zelf hun jaarrekeningen van de laatste twee (2) jaren bij hun offerte te voegen.
 Verklaring betreffende de totale omzet over de laatste drie beschikbare boekjaren;
 Uit het nazicht van de jaarrekening moet een gezonde financiële (*) situatie blijken.
(*) De financiële ratio's moeten overwegend positief zijn.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver dient aan te tonen dat hij over de nodige kennis en ervaring beschikt om de gevraagde opdrachten naar behoren te kunnen uitvoeren. De inschrijver dient hiervoor volgende documenten toe te voegen bij de offerte:
1. een controleerbare referentielijst met minimum drie gelijkaardige opdrachten uitgevoerd tijdens de laatste drie jaar, met vermelding van het bedrag, datum en aantal locaties, voor welke publiek- of privaatrechtelijke instanties ze bestemd waren (naam en telefoonnummer van de contactpersoon), zodat de aanbestedende overheid de bekwaamheid van de inschrijver kan nagaan;
2. een beschrijving van de maatregelen die de inschrijver treft om de kwaliteit te waarborgen, meer bepaald deze inzake veiligheid, gezondheid en milieu;
3. De inschrijver voegt bij zijn offerte een beschrijving van de personele middelen waarover de inschrijver zal beschikken voor de begeleiding van de gesubsidieerde tewerkstelling. Deze begeleiding moet minimaal voldoen aan de criteria die van toepassing zijn voor de betrokken subsidie.
 Een lijst van minimum drie gelijkaardige opdrachten uitgevoerd in de loop van de laatste drie jaar waarvan:
o minstens één of twee opdrachten een omvang van = 50 adressen omvatten, of minstens één of twee opdrachten waarbij het aantal gebouwen minstens 75% schoolgebouwen zijn,
EN
o minstens één referentie waar bij de uitvoering hoogtewerkers gebruikt werden;
 Een VCA-certificaat (Veiligheid, gezondheid en milieu Checklist Aannemers) als bewijs dat de firma voldoet aan de minimumeisen op het gebied van veiligheid, gezondheid en milieu of gelijkwaardig certificaat voor buitenlandse inschrijvers - op niveau van de onderneming.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 50
Criterium 2: Plan van aanpak, Weging: 30
Criterium 3: Duurzaamheid en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO), Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 12/7/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Bestek en bijhorende documenten
De aanbestedingsdocumenten zijn gratis te downloaden op: https://enot.publicprocurement.be .
We raden u ten stelligste aan om u te registeren, op die manier wordt u automatisch op de hoogte gebracht bij eventuele addenda, recticatieberichten, aanvullende info, enz.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 13/7/2017 - 11:15
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 13/7/2017 - 11:15
Plaats: AG Stedelijk Onderwijs Antwerpen (AG SO), Lange Gasthuisstraat 15 te 2000 Antwerpen.
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
26/04/2017
De inschrijver dient de toestand ter plaatse vast te stellen, zodat hij met volle kennis van zaken betreffende de toestand ter plaatse (uitvoeringsmethoden, verkeer, obstakels . - zie III.2) en ten behoeve van preventie en veiligheid (cf. III.12) zijn offerte kan opmaken. Bovendien krijgt de inschrijver op deze manier inzicht in de omvang van de opdracht.
Plaatsbezoeken kunnen plaats vinden tussen woensdag 26 april 2017 en woensdag 31 mei 2017.
Gekende en te voorziene omstandigheden kunnen nooit aanleiding geven tot meerkosten!
De aanbestedende overheid vestigt de aandacht op het feit dat mogelijks alle locaties vermeld in de detaillijst dienen te worden bezocht door de dienstverlener t.b.v. de correcte oppervlaktes/aantallen die uitgevoerd dienen te worden volgens onderhavig bestek.
Om de overlast voor de school te beperken, wordt onderstaande planning opgemaakt voor de plaatsbezoeken. De inschrijver wordt gevraagd om in het kader van veilig toegangsbeheer de aanbestedende overheid MINSTENS ÉÉN WEEK VOORAF een overzicht te bezorgen van de gewenste plaatsbezoeken volgens de opgelegde spreiding. De inschrijver stuurt dit overzicht aan aankoop@so.antwerpen.be, zodat het AG SO de betrokken scholen hiervan in kennis kan stellen.
De inschrijver mag enkel die delen van de school bezoeken die noodzakelijk zijn voor het kunnen inschatten van de opdracht in het kader van dit bestek. Zijn aanwezigheid moet tot een strikt noodzakelijk minimum qua tijd beperkt blijven. De inschrijver zal ter plekke niet kunnen rondgeleid worden.
Er mogen maximum 2 personen per inschrijver ter plaatse gaan in de scholen. Bij het vastleggen van de afspraak geeft de inschrijver de namen van deze personen dan ook door aan de school/academie/ ondersteunende dienst.
De locaties kunnen enkel bezocht worden tijdens de normale openingsuren van de school (zie I.18). Bovendien dient de inschrijver bij elk plaatsbezoek de vooraf ingevulde Bijlage F - 'Toegangsbewijs plaatsbezoek' voor te leggen (ondertekend door de facilitair manager van AG SO). Hierdoor legitimeert hij zijn aanwezigheid in de school als potentiële inschrijver en zal hem toegang worden verleend.
PLANNING PERCEEL
26 april 2017 tot 12 mei 2017 Perceel 1 (postcodes 2000, 2030, 2040, 2060, 2100, 2150, 2170, 2180, 2930)
15 mei 2017 tot 31 mei 2017 Perceel 2 (postcodes 2018, 2020, 2050, 2140, 2600, 2610, 2660)
Indien een inschrijver verhinderd is om zijn plaatsbezoek af te leggen op de afgesproken datum, meldt de inschrijver dit aan de school UITERLIJK op datum van het geplande plaatsbezoek.
Op de ftp-server van de stad Antwerpen zal van elke locatie een ruimtebeeld met opgave van het aantal gebouwen dat zich op de locatie bevindt en het aantal verdiepingen per gebouw terug te vinden zijn (zie III.2 'Locaties'). Het paswoord wijzigt wekelijks. Op eenvoudig verzoek zal u de juiste gebruikersnaam en wachtwoord worden doorgestuurd.
Tijdens de bezoeken zullen de plaatselijke verantwoordelijken van de school geen inhoudelijke vragen beantwoorden. Eventuele vragen naar verduidelijking van te reinigen raampartijen, verluchtings-roosters, koepels/luifels, lichtdoorlatende constructies, buitenverlichting, noodtrappen, locaties . kunnen worden gebundeld in bijlage N - 'Vragenlijst n.a.v. plaatsbezoeken'. De inschrijver dient deze vragenlijst per e-mail te bezorgen aan aankoop@so.antwerpen.be, uiterlijk woensdag 7 juni 2017. De antwoorden op deze vragen zullen aan bod komen op de infovergadering, voorzien op donderdag 22 juni 2017 (zie I.17).
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 26/4/2017

Annonces similaires du BDA :