AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Tongeren
Maastrichterstraat 10, BE-3700 Tongeren
Contact: De heer Wim Bosmans
Tel: +32 12800024 E-mail: wim.bosmans@stadtongeren.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Schoonmaak gebouwen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Schoonmaak gebouwen
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht, verklaart de Belgische inschrijver zich niet in een van de uitsluitingsgevallen vermeld in art. 61, § 2, 1°, 2°, 4°, 5°, 6° en 7° KB 15/7/2011 te bevinden.
Voor de Belgische inschrijver vraagt de aanbestedende overheid zelf het RSZ-attest, het attest van niet-faillissement en soortgelijke toestand, en het attest 'fiscale schulden' via elektronische weg op overeenkomstig art. 60, § 1 KB 15/7/2011.
De Belgische inschrijver voegt bij zijn offerte een uittreksel uit het strafregister, niet ouder dan 3 maanden te rekenen vanaf de datum van opening van de offertes, m.h.o. het bewijs dat hij zich niet in een van de uitsluitingsgevallen vermeld in artikel 20, § 1/1 wet 15/6/2006 of artikel 61, § 1 en § 2, 3° KB 15/7/2011 bevindt:
indien de inschrijver een rechtspersoon is: uittreksel uitgereikt door de dienst Centraal Strafregister van de FOD Justitie (zie http://justitie.belgium.be/nl/themas_en_dossiers/diensten_van_de_fod/documenten_aanvragen/uittreksel_strafregister);
indien de inschrijver een natuurlijk persoon is: uittreksel uitgereikt door het gemeentebestuur van zijn domicilie.
De Belgische inschrijver die personeel tewerkstelt dat onderworpen is aan de sociale zekerheidswetgeving van een andere lidstaat van de Europese Unie, voegt bij zijn offerte een attest of een verklaring volgens de bepalingen van art. 62, § 2 KB 15/7/2011.
De buitenlandse inschrijver voegt bij zijn offerte de nodige bewijsstukken volgens de bepalingen van art. 61, § 3 KB 15/7/2011.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De inschrijver dient zijn financiële en economische draagkracht aan te tonen door het voorleggen van een bankverklaring, opgesteld overeenkomstig het model gevoegd als bijlage 3 van KB 15/7/2011.
Zie hiernaast.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De inschrijver toont zijn technische bekwaamheid aan door het voorleggen van volgende bewijsstukken:
een ISO 9001 certificaat (versie 2008 of 2015) of gelijkwaardig;
een ISO 14001 certificaat of gelijkwaardig;
een VCA certificaat of gelijkwaardig;
een lijst van de voornaamste gelijkaardige diensten uitgevoerd tijdens de afgelopen drie jaar:
? de diensten worden aangetoond door attesten die de aanbestedende entiteit heeft afgegeven of medeondertekend, of in het geval van diensten voor een particuliere afnemer, door attesten van de afnemer of, bij ontstentenis, door een verklaring van de dienstverlener;
? deze attesten/verklaringen:
o vermelden de publiek- of privaatrechtelijke instanties waarvoor de prestaties bestemd waren;
o bevatten het bedrag en het tijdstip van uitvoering van de opdracht; en
o geven duidelijk weer of deze opdracht op regelmatige wijze tot een goed einde werd gebracht of tot voldoening van de opdrachtgever werd of wordt uitgevoerd;
? minimumeis: 5 referenties van opdrachten met een waarde van minstens EUR 400.000 (incl. BTW);
? opmerking: indien het attest of de verklaring betrekking heeft op een opdracht die nog niet is opgeleverd, moeten er op het moment van attestering/verklaring voor een bedrag van minstens EUR 400.000 aan prestaties zijn verricht.
Zie hiernaast.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige inschrijving, gelet op de in het bestek, in de uitnodiging tot inschrijving of tot onderhandeling of de in het beschrijvende document vermelde criteria.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 12/6/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
13/6/2017 - 10:30
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
13/6/2017 - 10:30
Plaats: AC Praetorium, Kleine Ambiorixzaal, Maastrichterstraat 10 te 3700 Tongeren
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Plaatsbezoek vereist:
1. Ten einde zijn offerte met voldoende kennis te kunnen opmaken, zal de inschrijver zich ter plaatse vergewissen van de omstandigheden waarin de diensten moeten worden uitgevoerd.
Het ingevulde en ondertekende attest van plaatsbezoek (bijlage C van dit bestek) dient in bezit te zijn van de aanbestedende overheid of bij de offerte te worden gevoegd.
Alvorens het georganiseerde plaatsbezoek doorgaat, heeft iedere geïnteresseerde marktspeler ook de mogelijkheid om een korte infosessie vanwege de aanbestedende overheid bij te wonen.
Er kunnen maximaal 2 personen per geïnteresseerde marktspeler deelnemen aan de infosessie / het plaatsbezoek. De namen van de deelnemers moeten ten laatste 2 werkdagen van te voren per e-mail worden doorgegeven op volgend adres: wim.bosmans@stadtongeren.be.
Programma:
9u30 - 9u45: ontvangst in het AC Praetorium (Maastrichterstraat 10 te Tongeren)
9u45 - 10u00: presentatie
10u00 - 15u00: plaatsbezoek:
1) Ac Praetorium (ter plaatse)
2) Teseum (verplaatsing te voet)
3) CC Velinx en bibliotheek en WZC De Motten (verplaatsing met de wagen)
4) Referentieschool GBS Henis (verplaatsing met de wagen)
5) Toeristisch Paviljoen (verplaatsing met de wagen)
2. Alle vragen van enig belang m.b.t. onderhavige opdracht moeten per e-mail worden ingediend op volgend adres: wim.bosmans@stadtongeren.be.
Hiervoor moet gebruik worden gemaakt van het document 'Vragenlijst t.b.v. nota van inlichtingen'.
De antwoorden op de gestelde vragen zullen worden verwerkt in een nota van inlichtingen, dewelke aan de online aanbestedingsbundel zal worden toegevoegd en aldus aan alle geïnteresseerde marktspelers ter beschikking zal worden gesteld.
3. Timing:
aanmelden voor plaatsbezoek: ten laatste op vrijdag 5 mei 2017
infosessie en plaatsbezoek: woensdag 10 mei 2017
indienen van vragen: ten laatste op dinsdag 16 mei 2017
publicatie nota van inlichtingen: dinsdag 23 mei 2017
opening van de offertes: dinsdag 13 juni 2017 om 10u30
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 24/4/2017