AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Haacht
Wespelaarsesteenweg 85, BE-3150 Haacht
Contact: De heer Kris Leysen
Tel: +32 16269451 Fax: +32 16269419 E-mail: kris.leysen@haacht.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Restauratie van de Onze-Lieve-Vrouw van Troostkapel
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Kapelleweg, 3150 Tildonk
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
Restauratie van de Onze-Lieve-Vrouw van Troostkapel
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* De offerte van de aannemer is verplichtend vergezeld van een verklaring op erewoord (bijlage 1) dat de inschrijver
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen;
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
* Een verklaring op erewoord dat de inschrijver :
- niet veroordeeld is geweest voor deelname aan een criminele organisatie, omkoping, fraude of het witwassen van geld
- niet in staat van faillissement of vereffening verkeert;
- geen aangifte van faillissement heeft gedaan of procedure van vereffening of gerechtelijke reorganisatie aanhangig is tegen hem;
- niet veroordeeld is geweest voor een misdrijf dat de professionele integriteit aantast;
- bij zijn beroepsuitoefening geen ernstige fout heeft begaan;
- in orde is met de betaling van sociale zekerheidsbijdragen;
- in orde is met de betaling van belastingen;
- zich niet schuldig heeft gemaakt aan valse verklaringen bij het verstrekken van deze inlichtingen;
- geen illegaal verblijvende onderdanen van derde landen heeft tewerkgesteld als bedoeld in de wet van 11/02/2013 tot vaststelling van sancties en maatregelen voor werkgevers van illegaal verblijvende onderdanen van derde landen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De aanbestedende overheid gaat, op grond van de inlichtingen betreffende de eigen situatie van ieder aannemer en van de inlichtingen en documenten die nodig zijn voor de beoordeling van de financiële, economische en technische minimumeisen overeenkomstig art. 17 tot 19 van het KB van 8.01.96, en art. 25 van het Besluit van de Vlaamse regering van 14.12.2001, over tot kwalitatieve selectie.
Enkel de offertes die aan de volgende technische, economische, financiële en wettelijke minimumeisen voldoen , worden geselecteerd.
A Teneinde de algemene en restauratie specifieke bekwaamheid van de gegadigde uitvoerder na te gaan, moet bij de inschrijving, op straffe van nietigheid van de inschrijving, volgende documenten worden gevoegd:
- een lijst van alle restauratiewerken, uitgevoerd tijdens de laatste vijf jaar; de lijst vermeldt opdrachtgever, korte omschrijving van de aard der werken, plaats van uitvoering, aannemingssom, datum van oplevering.
- voor minstens drie gelijkaardige en voor dit project relevante restauratiewerken voltooid tijdens de laatste drie jaar:
- beschrijving van het referentieproject: adres, gebouw, omschrijving, datering van het gebouw (en/of zijn bouwdelen) verduidelijkt aan de hand van fotomateriaal
- concrete en duidelijke beschrijving van de uitgevoerde restauratiewerken (ruwbouw, dak, natuursteen, afwerking, schrijnwerk,. ) en de materialen.
- het bedrag van de restauratiewerkzaamheden
- het tijdstip (begin en oplevering) en de plaats van uitvoering
- de processen-verbaal van voorlopige oplevering der werken en/of getuigschriften van goede uitvoering, verstrekt door de bevoegde overheid.
- opgave van de gedeelten die in onderaanneming werden gegeven, met vermelding van de onderaannemers,
- een verklaring waarin de technici of technische diensten vermeld worden die, al dan niet deel uitmakend van de onderneming, ter beschikking zullen staan van de uitvoerder voor het uitvoeren van restauratiewerkzaamheden.
B. Teneinde na te gaan of de uitvoerder beantwoordt aan de eisen gesteld in artikel 30 en 31 van het besluit van de Vlaamse regering van 14 december 2001, houdende vaststelling van het premiestelsel voor restauratiewerkzaamheden aan beschermde monumenten, moeten bij de inschrijving volgende verklaringen worden gevoegd:
1° betreffende artikel 30 §1
een verklaring waarin uitdrukkelijk wordt bepaald dat hij minstens 50% van de restauratiewerkzaamheden, bepaald op basis van de kostprijs, met eigen personeel zal uitvoeren,
2° betreffende artikel 30 §3
opgave per specialiteit van minstens drie onderaannemers met gedetailleerde referentieopgave betreffende hun algemene en restauratie specifieke bekwaamheid zoals hoger beschreven, en een verklaring waarin gegarandeerd wordt dat met één van deze onderaannemers, in geval van gunning van de opdracht, gewerkt wordt.
De onderaannemers (indien er zijn) zijn minstens op te geven voor volgende specialiteiten :
- restauratie baksteen en natuursteen
- restauratie beeldhouwwerk in hout,
- restauratiewerken houten structuren,
- restauratie van houten schrijnwerk, glasramen en glas-in-lood,
- restauratie pleisterwerken en restauratie muurschilderingen
- restauratie smeedwerk
Indien de inschrijver zelf deze werken uitvoert, vermeldt hij dat ook expliciet.
3° betreffende artikel 31 §1
a) een verklaring dat de kandidaat-uitvoerder in het geval van gunning van de opdracht een register zal bijhouden van de restauratiewerkzaamheden die hij door onderaannemers laat uitvoeren;
b) een verklaring dat de kandidaat-uitvoerder, die, bij uitvoering van de opdracht, in strijd met de bepalingen van voormeld besluit, inzonderheid artikel 31, § 1, a, meer dan de helft van de restauratiewerkzaamheden waarvoor de restauratiepremie is toegekend door onderaannemers laat uitvoeren, afziet van de betaling van een derde van het bedrag dat deze helft overtreft;
c) een verklaring dat de kandidaat-uitvoerder die, bij uitvoering van de opdracht, geen register van de door onderaannemers uitgevoerde restauratiewerkzaamheden bijhoudt, aanvaardt geacht te worden de restauratiewerkzaamheden volledig te hebben laten uitvoeren door onderaannemers en afziet van de betaling van één derde van de kostprijs van de helft (of één zesde) van de restauratiewerkzaamheden.
C. Teneinde na te gaan of de aannemer in regel is met het KB van 25 januari 2001 betreffende de tijdelijke en mobiele bouwplaatsen dient overeenkomstig artikel 30 van dit KB bij de inschrijving volgende documenten gevoegd te worden :
Deze documenten vermeld onder C. dienen niet meer te worden bijgevoegd (art. 159 van het KB plaatsing overheidsopdrachten van 15/07/2013). In de meetstaat is dit een post pro memorie
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken) , Klasse 1
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Laagste prijs.
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 13/6/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 121.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Het dossier is te verkrijgen op het architectenbureau, na schriftelijke aanvraag (per brief of per mail aan jos.martens@telenet.be) met duidelijke vermelding van de naam van de aanvrager, adres waarnaar het dossier dient toegestuurd te worden en BTW-nummer, en mits voorafgaandelijke storting van EUR 121,00, 21% BTW inbegrepen, op rekening BE93 4310 5890 8167 van bvba ir.architect Jos Martens, Weldadigheidsstraat 83, 3000 Leuven, BE.0442.823.113
Mededeling storting: 'aanbestedingsdossier RKH1O + BTW nummer'.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
14/6/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
14/6/2017 - 10:00
Plaats: Gemeentehuis, trouwzaal
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 24/4/2017