Karel De Grote Hogeschool Vzw

(Ver-)bouwen tot een kunstencampus te Antwerpen


AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Karel de Grote Hogeschool VZW
Brusselstraat 45, BE-2018 Antwerpen
Contact: Mevrouw Annelies Hermans
Tel: +32 36131333 Fax: +32 36131301 E-mail: aankoop@kdg.be
Internet adres(sen): www.kdg.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
(Ver-)bouwen tot een kunstencampus te Antwerpen
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Van Schoonbekestraat 143, 2018 Antwerpen
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
(Ver-)bouwen tot een kunstencampus te Antwerpen
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Artikel 61 KB Plaatsing: Uitsluiting
Overeenkomstig artikel 20 van de wet Overheidsopdrachten kan in elk stadium van de gunningsprocedure worden uitgesloten van de toegang ertoe, de kandidaat of inschrijver die :
1° in staat van faillissement of van vereffening verkeert, die zijn werkzaamheden
heeft gestaakt, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die in een
vergelijkbare toestand verkeert als gevolg van een gelijkaardige procedure die
bestaat in andere nationale reglementeringen;
2° aangifte heeft gedaan van zijn faillissement, voor wie een procedure van
vereffening aanhangig is, die een gerechtelijke reorganisatie ondergaat, of die
het voorwerp is van een gelijkaardige procedure bestaande in andere nationale
reglementeringen;
3° bij rechterlijke beslissing die in kracht van gewijsde is gegaan, veroordeeld is
geweest voor een misdrijf dat zijn professionele integriteit aantast;
4° bij zijn beroepsuitoefening een ernstige fout heeft begaan;
5° niet voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van zijn sociale zekerheidsbijdragen, overeenkomstig de bepalingen van artikel 62;
6° niet in orde is met de betaling van zijn belastingen volgens de Belgische
wetgeving of die van het land waar hij gevestigd is, overeenkomstig de
bepalingen van artikel 63;
7° zich in ernstige mate heeft schuldig gemaakt aan het afleggen van valse Blz. 7
verklaringen bij het verstrekken van inlichtingen, opeisbaar bij toepassing van dit
hoofdstuk, of die deze inlichtingen niet heeft verstrekt.
De Belgische inschrijver dient enkel het uittreksel uit het strafregister op naam van de rechtspersoon ter staving bij de kandidaatstelling te voegen. De aanbestedende overheid zal de overige attesten (RSZ attest, attesten inzake betaling belastingen en faillissement) zelf opvragen d.m.v. elektronische middelen (Digiflow).
Dit uittreksel uit het strafregister mag maximaal drie maanden oud zijn (gerekend vanaf de dag van de opening van de offertes).
De buitenlandse inschrijver dient bij inschrijving wel alle nodige bewijsstukken voor te leggen, waaruit blijkt dat ze zich niet in een toestand van uitsluiting bevinden, met name:
een attest waaruit blijkt dat hij in regel is met de betalingen van de sociale zekerheid
 een attest waaruit blijkt dat hij zich niet bevindt in staat van faillissement of vereffening, zijn activiteiten heeft stopgezet of een gerechtelijk akkoord te hebben bekomen, of zich bevinden in een andere vergelijkbare situatie die het resultaat is van een soortgelijke procedure die in de nationale wet- en regelgeving voorkomt.
 een attest waaruit blijkt dat hij in regel is met de betaling van directe belastingen en BTW (of de taksen die in zijn land de BTW vervangen)
 een attest waaruit blijkt dat de inschrijver niet veroordeeld is voor een misdrijf of ernstige fouten heeft gemaakt.
Dit omwille van het feit dat de aanbestedende overheid buitenlandse attesten niet zelf elektronisch kan opvragen. De attesten mogen maximaal drie maanden oud zijn (gerekend vanaf de dag van de opening van de offertes), tenzij een langere geldigheidsdatum van toepassing is.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
Geen bijkomende informatie vereist.
.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
Met het oog op de beoordeling van de technische bekwaamheid voegen de inschrijvers volgende informatie toe:
A) Referenties
Een lijst van werken die de aannemer uitgevoerd heeft gedurende de voorbije
vijf jaren met getuigschriften van goede uitvoering, waarbij hij aantoont
minstens twee werken van minimum 5 miljoen Euro excl. BTW te hebben
uitgevoerd. Deze getuigschriften bevatten het bedrag, het tijdstip en de plaats
van de uitvoering van de werken. De inschrijver geeft aan of het een voorlopige oplevering, dan wel een definitieve oplevering betreft.
De werken mogen hierbij gerealiseerd zijn in een tijdelijke handelsvereniging. In
dit laatste geval moet het aandeel van de aannemer duidelijk aangegeven
worden. Het bedrag van het project zal dan berekend worden a rato van het
aandeel.
Minimumeisen:
Deze lijst dient minimaal twee referenties te bevatten die voldoen aan volgende voorwaarden:
 Een gelijkaardige complexiteit
 waarde van minimaal 5.000.000 EUR voor de volledige uitvoering (ruwbouw, afwerking en technieken)
 minimaal voorlopig opgeleverd. Minstens 1 referentie dient definitief opgeleverd te zijn.
B) Vereiste erkenning van aannemers (categorie en klasse - de klasse is voorlopig op basis van de raming en wordt bepaald op het ogenblik van de gunning)
Bewijs van erkenning als aannemer van werken voor de uitvoering van werken van categorie D Ruwbouwwerken, klasse 8
Vereiste erkenning: D (Bouwwerken) , Klasse 8
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Prijs, Weging: 80
Criterium 2: Uitvoeringstermijn en planningsmethodiek , Weging: 20
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 24/5/2017 - 23:59
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen: 29/5/2017 - 11:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum: 29/5/2017 - 11:00
Plaats: Karel de Grote-Hogeschool VZW, dienst Aankoop, Brusselstraat 45, 2018 Antwerpen
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Het plaatsbezoek is verplicht. Er zullen twee momenten plaatsvinden:
 Op 03 mei 2017 om 11u00
 Op 11 mei 2017 om 11u00
Deze plaatsbezoeken zijn identiek en omvatten een toelichting en een geleid bezoek. Elke inschrijver dient minstens 1 van bovenstaande plaatsbezoeken bij te wonen. Locatie: campus Markgrave, Van Schoonbekestraat 143, 2018 Antwerpen.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 18/4/2017

Annonces similaires du BDA :