AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Stad Aalst
Werf 9, BE-9300 Aalst
Tel: +32 53779300 E-mail: aanbestedingen@aalst.be
Internet adres(sen): www.aalst.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Cluster Mobiliteit en openbaar domein. Uitschrijven studieopdracht voor wegen-, rioleringswerken en aanleg fietspaden in de Pachthofstraat te Gijzegem - Bremtstraat te Nieuwerkerken en Kokerijstraat te Meldert
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Diensten.
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De opdracht omvat in hoofdzaak:
- De studie en het ontwerp voor de herinrichting van de vermelde wegvakken op basis van de geldende regels aangaande fietspaden en subsidieëring (o.a. opmaken van startnota, projectnota, en met bijzondere aandacht voor de stedenbouwkundige en landschappelijke inpassing van het project in de omgeving.
- Het opmaken van overeenkomstige grondinnameplannen.
- Het uitwerken van gedetailleerde aanbestedingsbescheiden per uitvoeringsfase (plans, bestek, opmeting en gedetailleerde raming).
- Het opmaken van het volledige bouwaanvraagdossier.
- Veiligheidscoördinatie-ontwerp
In het ereloonpercentage van deze opdracht zijn ondermeer begrepen (niet beperkende beschrijving):
- de studie van alle deelaspecten en bijhorende prestaties en diensten, zoals topografische opmetingen, tellingen (incl. parkeeronderzoek), interpretatie van grondsonderingen en -boringen, e.a.
- de prestaties in kader van de veiligheidscoördinatie-ontwerp
- de interpretatie van het milieuhygiënisch bodemonderzoek conform de Vlarebo-wetgeving
- De stad Aalst zal zelf het rioleringsconcept aan het studiebureau aanleveren. De stad maakt dit op in samenspraak met Aquafin. Op basis hiervan wordt het detailontwerp door het studiebureau opgemaakt.
- het opmaken van een volledig dossier voor de aanvraag van subsidies voor de uit te voeren rioleringswerken;
- een verkeerskundige studie omtrent de inrichting van de kruispunten van de aan te sluiten wegen
- het opmaken van een signalisatie- en markeringsplan;
- het opmaken van een minder hinder plan (cfr minder hinder handboek, minder hinder toets)
- een studie betreffende de groenvoorzieningen, openbare verlichting en straatmeubilair
- het leveren van de nodige begeleidende ondersteuning tijdens overlegvergaderingen tussen de aanbestedende overheid en andere betrokken openbare instanties, zoals het het Provinciebestuur, De Lijn,. o.a. ook in het kader van de zittingen van de Gemeentelijk Begeleidingscommissie (GBC), evenals de presentatie van het project bij de RMC en tijdens openbare hoorzittingen en informatievergaderingen
- het opmaken van een volledig dossier - inclusief minder-hinderstudie, fasering van de werkzaamheden m.i.v. de bijhorende wegomleggingsplannen - voor en de bespreking ervan in de RMC,
- het opmaken van de grondinnameplannen
- het opmaken van een volledig dossier voor het aanvragen van de stedenbouwkundige vergunning (digitaal)
- het opmaken van een aanbestedingsdossier voor het volledige project
- het opmaken van het aanbestedingsverslag
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
* Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
* Het attest blanco strafregister kan door de aanbestedende overheid niet rechtstreeks opgevraagd worden via de elektronische middelen van de federale overheid (telemarc/digiflow). Daarom vragen wij om een attest blanco strafregister bij uw offerte te voegen dat u kan opvragen via cjc-csr@just.fgov.be
U hoeft enkel de firmanaam, adres, btw nummer en reden van aanvraag "in het kader van onderzoek inschrijving van een overheidsopdracht" op te geven. Het attest zal u vervolgens met de post worden overgemaakt.
Indien u al in het bezit bent van dergelijk attest, gelieve er dan voor te zorgen dat dit niet ouder is dan maximum 5 maanden voor datum inschrijving.
* Voor Belgische inschrijvers: In toepassing van het koninklijk besluit van 20 juli 2005 dient de Belgische inschrijver geen rsz-attest bij zijn offerte te voegen. De aanbestedende overheid zal deze informatie zelf opvragen.
* Voor buitenlandse inschrijvers: Een attest dat uitgereikt werd door de bevoegde overheid en waarin bevestigd wordt dat de inschrijver voldaan heeft aan zijn verplichtingen inzake betaling van de bijdragen voor de sociale zekerheid, tot en met diegene die slaan op het voorlaatste afgelopen kalenderkwartaal vóór de uiterste datum voor de ontvangst van de aanvragen tot deelneming of voor de ontvangst van de offertes, overeenkomstig de wetgeving van het land waar hij gevestigd is.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
- Een passende bankverklaring (conform bijlage 3 van het K.B. Plaatsing);
- De balansen, uittreksels uit de balansen of jaarrekeningen indien de wetgeving van het land waar de inschrijver is gevestigd de bekendmaking voorschrijft;
- Een verklaring betreffende de totale omzet en de omzet van de bedrijfsactiviteit die het voorwerp van de opdracht is over ten hoogste de laatste drie beschikbare boekjaren, afhankelijk van de oprichtingsdatum of van de datum waarop de inschrijver met zijn activiteit is begonnen, voor zover de betrokken omzetcijfers beschikbaar zijn, waaruit blijkt dat de omzet minstens 1000000 euro (per boekjaar) bedraagt.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
1) Studie- en/of beroepskwalificaties van de inschrijver en/of van het ondernemingskader en, in het bijzonder, van degenen die met de dienstverlening kunnen worden belast;
2) Een lijst van de belangrijkste gelijkaardige diensten uitgevoerd gedurende de drie jaar voorafgaand aan de aankondiging van deze opdracht (maximaal 5, van elk minstens 100000 euro), waaruit zijn ervaring in de bedoelde materie moet blijken en die worden gestaafd met attesten die de bevoegde autoriteit afgeeft of medeondertekent.
In ieder geval moeten referenties vermeld zijn in de domeinen:
- ontwerpen van wegen en rioleringen;
- aanvraag rio-toelagen volgens het besluit van de Vlaamse regering
- aanvraag subsidie fietspaden met GBC, RMC, start- en projectonota
- uitwerken van stedenbouwkundige concepten;
- architecturale vormgeving en beeldwaarde;
3) Deze attesten vermelden:
- de inhoud van de opdracht;
- het bedrag van de opdracht;
- de uitvoeringsperiode van de opdracht;
- de naam en contactgegevens van een contactpersoon bij het bedrijf, de instelling of de organisatie waarvoor de opdracht werd verricht;
- of de diensten werden uitgevoerd volgens de regels van de kunst en of ze op regelmatige wijze tot een goed einde werden gebracht.
In geval van diensten voor particulieren, kunnen de referenties worden gestaafd door een attest van de afnemer of een verklaring op erewoord van de dienstverlener. Deze verklaring omvat steeds de identiteits- en contactgegevens van de betrokkene(n).
De opdrachtgever behoudt zich steeds het recht voor bij de overeenkomstige opdrachtgever(s) inlichtingen in te winnen omtrent de uitvoering van de opgegeven opdracht(en).
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Openbaar.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: Plan van aanpak - visie, Weging: 35
Criterium 2: Projectteam, Weging: 15
Criterium 3: Prijs, Weging: 50
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Neen.
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
16/5/2017 - 10:00
IV.3.8. Omstandigheden waarin de inschrijvingen worden geopend:
Datum:
16/5/2017 - 10:00
Plaats: Administratief Centrum (AC), Werf 9 te 9300 Aalst
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.3. NADERE INLICHTINGEN
Bijkomende inlichtingen i.v.m. indienen offertes/kandidaturen: We verwijzen naar de handleiding e-Notification voor ondernemers. Deze handleiding kunt u terugvinden op http://www.publicprocurement.be, onder de rubriek algemeen, e-procurement, FAQ.
Wij raden u dan ook ten stelligste aan om u te registreren, op die manier wordt u automatisch op de hoogte gebracht bij eventuele addenda, rectificatieberichten, aanvullende info, enz.
De offertes kunnen alleen elektronisch ingediend worden via de e-Tendering internetsite https://eten.publicprocurement.be/.
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 4/4/2017