AANKONDIGING VAN EEN OPDRACHT
Uittreksel uit de officiële tekst. Gelieve de volledige officiële tekst in bijlage te raadplegen.
AFDELING I. AANBESTEDENDE DIENST
Gemeente Riemst
Maastrichtersteenweg 2b, BE-3770 Riemst
Contact: De heer Rob Schoufs
Tel: +32 12440338 E-mail: rob.schoufs@riemst.be
Internet adres(sen): www.riemst.be
AFDELING II.VOORWERP VAN DE OPDRACHT
II.1. BESCHRIJVING
II.1.1. Door de aanbestedende dienst aan de opdracht gegeven benaming:
Oproep tot aanvraag tot deelneming - Ontwikkeling projectsite Riemst door middel van publiek private samenwerking (PPS)
II.1.2. Type opdracht en plaats van uitvoering van de werken, levering van de goederen of verlening van de diensten:
Type opdracht: Werken.
Belangrijkste plaats van uitvoering van de werken: Gemeente Riemst, 3770 Riemst
II.1.5. Korte beschrijving van de opdracht of de aankoop/aankopen:
De gemeente Riemst beoogt een kwalitatieve en levendige ontwikkeling te doen ontstaan in een ruim niet ontwikkeld binnengebied dat aansluit bij de bestaande dorpskern van Riemst.
Dit binnengebied is gelegen in de bestemmingszone wonen en wordt vandaag in hoofdzaak gebruikt voor land- en tuinbouwdoeleinden.
Projectsite Riemst wordt het kloppend hart voor de 13 actieve dorpskernen. Wonen, detailhandel en lokale diensten komen samen aan een centraal plein. Door de verankering van alle centrum- en openbare functies wordt Projectsite Riemst de spil van de dienstverlening in de gemeente met aandacht voor duurzaamheid.
Ten einde de haalbaarheid van het project verder te onderzoeken aan de hand van reële marktvoorstellen in hoofde van projectontwikkelaars, wordt een officiële onderhandelingsprocedure met een Europese bekendmaking opgestart.
Zodra blijkt uit de eerste offertes dat de voorgestelde projecten voldoende kwaliteit bieden en financieel haalbaar zijn worden onmiddellijk de nodige concrete stappen gezet inzake de verdere verwerving van alle percelen gelegen binnen de Projectsite.
Basisdocument is de "Selectieleidraad", goedgekeurd door de gemeenteraad in zitting van 13 maart 2017; op eenvoudige vraag gratis verkrijgbaar bij dhr. Rob Schoufs, afdelingshoofd ROW, e-mail: rob.schoufs@riemst.be
II.1.8. Verdeling in percelen: Neen.
II.2. HOEVEELHEDEN OF OMVANG VAN DE OPDRACHT
AFDELING III. JURIDISCHE, ECONOMISCHE, FINANCIËLE EN TECHNISCHE INLICHTINGEN
VOORWAARDEN VOOR DEELNEMING
III.2.1. Persoonlijke situatie van ondernemers:
Door in te schrijven op deze opdracht verklaart de inschrijver zich niet in een toestand van uitsluiting te bevinden, zoals bedoeld in artikel 20 §§1 en 1/1 van de wet van 15 juni 2006 betreffende overheidsopdrachten en bepaalde opdrachten voor werken, leveringen en diensten en artikel 61 tot en met 66 van het koninklijk besluit van 15 juli 2011 betreffende plaatsing overheidsopdrachten klassieke sectoren.
De gemeente Riemst vraagt het attest van niet-faillissement, het RSZ- en Fiscaal attest van de Belgische inschrijvers zelf aan.
III.2.2. Economische en financiële draagkracht:
De Kandidaat zal steeds bestaan uit een basisteam dat minstens bestaat uit (1) één Projectontwikkelaar, (2) één Ontwerper en (3) één Hoofdaannemer (klasse 8, categorie D).
Het basisteam kan daarenboven bijkomend worden aangevuld met één of meer natuurlijke personen of rechtspersonen die hoofdzakelijk gespecialiseerd zijn in aanneming van werken, onderhoud van gebouwen, in adviesverlening inzake projectontwikkeling, projectmanagement, financiële en juridische vastgoedaspecten, technische bouwaspecten, .. Deze personen kunnen worden toegevoegd aan het basisteam als Aangewezen Onderaannemer
Om zijn algemene financiële en economische gegoedheid aan te tonen dient de Projectontwikkelaar die deel uitmaakt van het basisteam volgende bewijsmiddelen over te leggen in de aanvraag tot deelneming:
1. Een verklaring, afgegeven door een bank, een bedrijfsrevisor of een daaraan gelijk te stellen accountant, waaruit de gemiddelde omzet blijkt van de laatste drie boekjaren.
2. Opgave van de aandeelhoudersstructuur, met vermelding van de procentuele deelnames in de vennootschap, alsmede de kernbedrijvigheid van deze aandeelhouders en hun maatschappelijke zetel.
3. De Projectontwikkelaar verklaart zich door de kandidaatstelling akkoord om desgewenst een antecedentenonderzoek door de Opdrachtgever te ondergaan.
Bij de toetsing van dit selectiecriterium zal de Opdrachtgever zich rechtsgeldig steunen op de informatie, zoals opgenomen in de aanvraag tot deelneming. De Opdrachtgever zal op generlei wijze kunnen worden aansprakelijk gesteld, indien, ten gevolge van een onvolledigheid van de in de kandidaatstelling opgenomen informatie, de financiële en economische draagkracht van de Kandidaat op ontoereikende wijze werd beoordeeld.
Bovengenoemde bewijsmiddelen zijn de minimumeisen.
III.2.3. Vakbekwaamheid:
De Projectontwikkelaar zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van:
1. drie (3) relevante centrumlocatie projecten te hebben ontwikkeld met een minimale bouwkostprijs per project van 10 miljoen euro inclusief btw. Alle projecten waarvan de bouwwerken heden zijn aangevat worden aanvaard als referentieproject. Projecten die werden opgeleverd voor 1/1/2008 komen niet in aanmerking als geldig referentieproject.
Ingeval de Aanvraag tot Deelneming uitgaat van meerdere Projectontwikkelaars die samenwerken in een tijdelijke handelsvennootschap volstaat het dat deze Projectontwikkelaars te samen de drie gevraagde referenties kunnen voorleggen.
2. een verklaring van de gemiddelde jaarlijkse personeelsbezetting en de omvang van het kader tijdens de laatste drie jaar. Hieruit zal moeten blijken dat de Projectontwikkelaar over een voldoende bezetting beschikt om de continuïteit van zijn activiteiten tijdens de ontwikkelings- en uitvoeringsfase van de Opdracht te garanderen;
3. de CV ' s van de kaderleden van de onderneming.
De Ontwerper zal zijn technische bekwaamheid aantonen aan de hand van:
1. de studies en beroepskwalificaties van de voorgestelde architect, zijn ondernemingskader en, in het bijzonder, van de verantwoordelijke(n) die voor de leiding van de ontwerpopdracht zal/zullen instaan;
één (1) relevant referentieproject van een publiek gebouw van minstens 2.000m², één (1) relevant referentieproject van een binnenstedelijk geïntegreerd project, één (1) relevant referentieproject van een vastgoedproject met een publieke parking van minstens 80 wagens en een publieke omgevingsaanleg, en één (1) referentieproject dat werd uitgevoerd in een design & build formule. De oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2008. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen. Referenties inzake DB(F)M worden aanvaard voor zover de onderdelen DB(F)M te samen werden aanbesteed in één gunningsprocedure conform de wetgeving overheidsopdrachten.
Er wordt telkens gevraagd één referentie aan te leveren. Indien per categorie meerdere referenties worden aangeleverd wordt enkel de eerst vermelde beoordeeld.
Er dient benadrukt te worden dat het kwaliteits- en belevingsniveau van het integrale project 'op maat' dient te zijn van een gemeente zoals Riemst, zie doelstellingen zoals geformuleerd in 1.1. Een project met een grootschalig stedelijk karakter is hier niet op zijn plaats. Het is aangewezen dat de Ontwerper en diens referentieprojecten in functie van deze doelstellingen worden gekozen.
De hoofdaannemer dient te beschikken over een erkenning klasse 8 categorie D:
Twee (2) referentieprojecten uitgevoerd in een design & build formule. De oplevering van de bouwwerken vond plaats na 1 januari 2008. Oudere referenties worden niet in aanmerking genomen. Referenties inzake DB(F)M worden aanvaard voor zover de onderdelen DB(F)M te samen werden aanbesteed in één gunningsprocedure conform de wetgeving overheidsopdrachten.
Bovengenoemde bewijsstukken zijn de minimumeisen.
AFDELING IV. PROCEDURE
IV.1. TYPE PROCEDURE:
Onderhandeling. Gegadigden zijn reeds geselecteerd: Neen.
IV.2. GUNNINGSCRITERIA:
Economisch meest voordelige aanbieding, gelet op de onderstaande criteria:
Criterium 1: De financiële voorwaarden, Weging: 60
Criterium 2: De beoogde stedenbouwkundige en architecturale kwaliteit, Weging: 35
Criterium 3: Het plan van aanpak, Weging: 5
IV.3. ADMINISTRATIEVE INLICHTINGEN
IV.3.3. Voorwaarden voor de verkrijging van bestekken en aanvullende documenten of een beschrijvend document
Termijn voor ontvangst van aanvragen voor documenten of voor toegang tot documenten: 27/4/2017
Tegen betaling verkrijgbare documenten: Ja.
Prijs: 0.00 EUR.
Betalingstermijnen en -methode: Documentatie
Het basisdocument, de 'Selectieleidraad', is gratis verkrijgbaar op volgend adres: rob.schoufs@riemst.be
IV.3.4. Termijn voor ontvangst van inschrijvingen of deelnemingsaanvragen:
28/4/2017 - 12:00
AFDELING VI: AANVULLENDE INLICHTINGEN
VI.5. DATUM VAN VERZENDING VAN DEZE AANKONDIGING: 24/3/2017